امکان حرکت تروریست‌ها از افغانستان به روسیه وجود دارد

معاون دبیر شورای امنیت روسیه روز یکشنبه گفت: تروریست‌ها می‌توانند از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی نفوذ کرده و از طریق مرز با قزاقستان وارد روسیه شوند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گربنکین»، معاون دبیر شورای امنیت روسیه روز یکشنبه گفت: تروریست‌ها می‌توانند از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی نفوذ کرده و از طریق مرز با قزاقستان وارد روسیه شوند.

براساس این گزارش، گربنکین در مصاحبه با روزنامه دولتی روسییسکایا گازتا تاکید کرد: مسکو پس از به قدرت رسیدن طالبان وضعیت افغانستان را به دقت زیر نظر دارد.

وی افزود: خطر نفوذ اعضای سازمان‌های تروریستی و افراطی بین‌المللی به خاک روسیه و همچنین استفاده از ابزار خرابکاری و ترور وجود دارد. این نتیجه افزایش تعداد کانون‌های بی ثباتی نظامی و سیاسی در نزدیکی مرزهای ما است.

این مقام ارشد امنیتی روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه، بعید است وضعیت بهبود یابد و مسکو انتظار دارد که مقیاس قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و مهاجرت بی‌رویه آوارگان به همراه اعضای گروه‌های تروریستی که در میان آنها پنهان شده‌اند، افزایش یابد.

گربنکین گفت: شبه نظامیان و تروریست‌ها از افغانستان می‌توانند به کشورهای منطقه آسیای مرکزی نفوذ کرده و از آنجا از طریق بخش مرزی روسیه و قزاقستان به سمت روسیه حرکت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس