جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان

معاون نخست وزیر آذربایجان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: موافق همکاری با ایران در همه بخش‌های اقتصادی هستیم و دستور کار جمهوری آذربایجان، توسعه روابط با ایران است.

به گزارش مشرق، «شاهین مصطفی یف» در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان که عصر امروز به ریاست «رستم قاسمی»  وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس مشترک کمیسیون اقتصادی دو کشور برگزار شد، گفت: اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور بسیار زیاد است و دستور کار جمهوری آذربایجان توسعه روابط با ایران است.

وی افزود: امروز دیدارهایی با مقامات ارشد ایرانی از جمله وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم که یکسری از دستورکارها در آن بررسی شد. همزمان بخشی از هیات اعزامی از آذربایجان به ایران در دیگر وزارتخانه‌ها در حال مذاکره هستند.

مصطفی یف گفت: برای همکاری دو کشور ظرفیت‌های زیادی وجود دارد. امروز ما این ظرفیت‌ها و امکانات را بررسی می‌کنیم.

معاون نخست وزیر آذربایجان ادامه داد: به عنوان روسای کمیسیون اقتصادی دو کشور روابط تنگاتنگی با یکدیگر داریم و از این به بعد ملاقات‌های متعددی با رئیس ایرانی این کمیسیون برگزار خواهیم کرد.

مصطفی یف از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در باکو خبر داد و گفت: نشست بعدی این کمیسیون در باکو برگزار می‌شود و سفر ما با مذاکرات پرثمر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور کل حوزه‌های اقتصادی را پوشش می دهد، افزود: در زمینه افزایش روابط تجاری می‌توانیم مذاکره داشته باشیم. در حوزه نیرو و انرژی هم پروژه‌های متعددی داریم که در حال انجام است.

مصطفی یف یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی ایران به صادرات و تولید مشترک خودرو در آذربایجان اشاره کرد اما من می‌گویم در زمینه تولید قطعات خودرو هم می‌توانیم با ایران همکاری کنیم.

وی افزود: واردات ماشین آلات کشاورزی از ایران نیز می تواند مورد مذاکره واقع شود. موافق همکاری با ایران در همه بخش‌های اقتصادی هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس