کد خبر 1302403
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
ثبت‌نام ۱.۵ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ثبت‌نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش مشرق، مطابق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۹۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شد و قرار بود ۲۸ آبان‌ماه به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۴ آبان ماه با یادآوری این‌که ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شده است به تسنیم گفته بود: قرار بود این ثبت‌نام طی یکماه انجام شود و ۲۸ آبان‌ به پایان برسد.

محمود محمودزاده افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ آذرماه با مراجعه به سایت saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: در ۵۲۰ شهر زمین ساخت واحدهای قانون جهش تولید تامین شده است.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.  در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس