.

تیراندازی در فرودگاه آتلانتای آمریکا امروز شنبه به وقت محلی در حالی پروازهای این فرودگاه را زمین گیر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند که تیراندازی غیرعمد در فرودگاه "هارتسفیلد جکسون" آتلانتا موجب توقف فعالیت این فرودگاه و ایجاد وحشت در میان مسافران شد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان امریکا،  مقامات آمریکایی اعلام کردند که به دلیل تیراندازی غیرعمد در فرودگاه آتلانتا، تمام پروازهای خروجی در این فرودگاه متوقف شدند.

مقامات این فرودگاه در بیانیه ای مدعی شدند هیچ خطری برای مسافران و کارمندان فرودگاه وجود ندارد. تحقیقات درحال انجام است و اطلاعات بیشتر منتشر خواهند شد.

مقامات این فرودگاه به نوع اسلحه ای که از آن گلوله شلیک شده است، اشاره ای نکردند. یک مقام پلیس آتلانتا به سی ان ان گفت در این تیراندازی به کسی آسیبی نرسیده است.

در همین حال شبکه فاکس نیوز نیز اعلام کرد که تصاویر منتشر شده  نشان می دهد مسافران  سراسیمه مشغول ترک شلوغ ترین فرودگاه آمریکا هستند.

به گفته مقامات، فرد تیرانداز در این فروگاه حضور ندارد.جریوس داگرتی از مقامات پلیس آتلانتا گفت: ممکن است تیراندازی غیرعمد این اسحله در دروازه اصلی امنیتی اتفاق افتاده باشد. افسران پلیس درحال بررسی وقوع این حادثه هستند.

حق حمل سلاح که تحت حمایت متمم دوم قانون اساسی آمریکاست، یکی از موضوعات مهم در سیاست این کشور به شمار می رود.

بایدن در مبارزات انتخاباتی اش وعده داد در اولین روز به قدرت رسیدن، در جهت کاهش خشونت مسلحانه اقدام می کند، اما تاکنون به اقدامات محدودی برای برخورد با این مساله بسنده کرده است.

بایدن درحالی با ادامه تیراندازی های مرگبار در  آمریکا مواجه است که برای مقابله با آن، با موانع قانونی و مسلح بودن صدها میلیون آمریکایی روبروست.

بنابر متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا،  از حق مردم برای داشتن سلاح و  حمل آن حمایت می کند  که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی  در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که  برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدودا ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور پر چگالی از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می شد از هر ۱۰۰ شهروند یمنی تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح بودند.

اسمال آرمز دراین پژوهش از جمعیت ۳۲۶میلیون و ۴۷۴هزار نفری آمریکا تخمین زد که ۳۹۳ میلیون و ۳۴۷ هزار قبضه سلاح در اختیار شهروندان این کشور است.

بنابر آمار اسمال آرمز در سال ۲۰۱۷ تنها بیش از یک میلیون و ۷۳هزار سلاح گرم ثبت شده وجود داشت اما این درحالی بود که ۳۹۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ قبضه آمار سلاح ثبت نشده در این کشور بود.

تا زمانی که خرید سلاح گرم در این کشور راحت تر از رفتن به یک فروشگاه است، حوادث کشتار جمعی  از جامعه آمریکا رخت برنخواهد بست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس