همکاری مخفیانه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای بازجویی در زندان‌های مخفی

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به صورت مخفیانه در سال‌های اخیر برای بازجویی در زندان‌های خارج از این کشور همکاری می‌کردند.

به گزارش مشرق، براساس جدیدترین بررسی‌ها، اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی»، ماموران خود را در قالب کارکنان «سی آی اِی» به ماموریت‌هایی در زندان‌های مخفی آمریکا در خارج از کشور اعزام می‌کند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، اطلاعات جدید درباره پرونده متهم‌های حادثه ۱۱ سپتامبر نشان می‌دهد که ۲ سازمان اطلاعات آمریکا یعنی «اف بی آی» و «سی آی اِی» براساس یادداشت تفاهم به صورت مخفیانه با یکدیگر همکاری داشته و ماموران «اف بی آی» به صورت موقت به عنوان ماموران «سی آی اِی» برای بازجویی و شکنجه شبکه زندان‌های خارج از کشور آمریکا، اعزام می‌شدند.

اخیرا افشا شد که ۹ نفر از ماموران «اف بی آی»، به طور رسمی و موقت به عضویت «سی آی اِی» درآمده و برای این سازمان در زندان‌های مخفی خارج از آمریکا کار کردند.

ماموران مذکور با نام «گزارش دهندگان» از تکنیک «E.I.T.s» استفاده می‌کردند.

تکنیک «E.I.T.s»، به عنوان یک تکنیک پیشرفته بازجویی «سی آی اِی»، معرف روشی است که بازجوها در جریان بازجویی از زندانیان خارج از کشور استفاده می‌کنند.

براساس بررسی‌ها، ماموران «اف بی آی»، به دنبال اطلاعات خاصی از بازداشت شدگان خاص بوده و در برخی موارد یک زندانی را پس از ۱۸۳ بار استفاده از «واتر برد» به صحبت کردن وادار کردند.

تاکنون بازه زمانی خاصی در مورد جذب اعضای «اف بی آی» در «سی آی اِی» اعلام نشده است، اما با توجه به زمان تاسیس شبکه زندان‌های سیاه خارج از آمریکا در سال‌های ۲۰۰۲ می‌توان این زمان را به عنوان آغاز این روش در نظر گرفت.

«اف بی آی» و «سی آی اِی»، از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس