مشاور رئیس جمهور: همه ایرانیان باید در اداره کشور سهیم باشند

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: ما اعتقاد کامل داریم در چارچوب قانون اساسی، همه ایرانیان از هر قوم، دین و مذهبی باید در اداره کشور سهیم باشند.

به گزارش مشرق، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و گو کرد.

در این دیدار که در نهاد ریاست جمهوری انجام شد، ماموستا عبدالسلام کریمی بیان داشت: تمام پیام‌آوران بزرگ آسمانی آمده‌اند تا بشر را به اخلاق و تسلیم امر خدا شدن، دعوت کنند. بدین جهت، همه ما پیروان ادیان توحیدی باید تسلیم امر خدا باشیم. همانگونه که همه پیامبران ادیان الهی در اصول و رعایت اخلاق متحد و یگانه بودند، شایسته است ما پیروان ادیان نیز زیست و تعامل مسالمت‌آمیز داشته‌ باشیم و با یکدیگر بر اساس عدل و انصاف و اخلاق حسنه رفتار کنیم.

ماموستا کریمی به پایین آمدن نرخ جمعیت ایرانیان پیرو ادیان توحیدی اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت ادیان توحیدی در سالیان گذشته قابل تأمل است که باید بدان توجه جدی داشت. رویکرد انقلاب اسلامی عدالت‌محوری و جهان‌شمولی است، بنابراین باید بر اساس عقلانیت و عدالت اجتماعی حرکت کنیم، نه احساسات و تعصبات قومی و فرقه‌ای.

وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های دینی در انقلاب‌ اسلامی و دوران دفاع مقدس در کنار برادران مسلمان خود حضور داشتند و شهیدان عزیزی را تقدیم جمهوری‌اسلای ایران کردند، بیان داشت: همانگونه که خون تمام اقوام ایرانی و پیروان ادیان توحیدی در انقلاب و دوران دفاع مقدس از مرزهای این میهن اسلامی دفاع کرد، ما نیز اعتقاد کامل داریم در چارچوب قانون اساسی، همه ایرانیان عزیز از هر قوم، دین و مذهبی باید در اداره کشور شریک، سهیم و دخیل باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس