وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فضای حاکم بر مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطلوب است و وی می‌تواند با رای بالا اعتماد نمایندگان مجلس را اخذ کند.

به گزارش مشرق، «مهدی روشنفکر» با اشاره به معرفی یوسف نوری برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نوری از نظر شرایط و شاخص‌هایی که یک مدیر ارشد یا وزیر آموزش و پرورش باید داشته باشد، از وضعیت خوبی برخوردار است

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه نوری سال‌ها در وزارت ‌آموزش و پرورش حضور داشته است، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم مهارت‌های مدیریتی لازم در حوزه‌های این وزارتخانه را دارد و هم از مهارت‌های فنی، ادراکی و روابط انسانی برخوردار است و از جمله کسانی است که می‌تواند آموزش و پرورش را از این وضعیت خارج کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا با بیان اینکه وزرات آموزش و پرورش با بیش از ۵۴ میلیون نفر از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیرمستقیم سروکار دارد، تصریح کرد: فردی که می‌خواهد هدایت این سازمان گسترده را برعهده بگیرد، باید با اصول مدیریتی آشنایی داشته باشد و هم به صورت نظری و هم به شکل عملی مراحل مدیریت آموزش و پرورش را گذرانده باشد.

روشنفکر افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از توان خوبی در حوزه مدیریت آموزشی برخوردار است و می‌تواند با کمک متخصصان در حوزه‌های مختلف و همراهی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اثربخشی و کارآمدی خوبی در هدایت این سازمان داشته باشد.

وی گفت: تحصیلات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مرتبط با  این وزارتخانه است و دغدغه اکثر نمایندگان نسبت به وزیران پیشنهادی گذشته هم حول همین محور بوده است. و اگر در همان ابتدا وی به عنوان وزیر معرفی می‌شد، شاید سریعتر می‌توانستیم وضعیت فعلی آموزش و پرورش کشور را ساماندهی کنیم، زیرا مدیریت منابع انسانی در حوزه آموزش موثر است.

 روشنفکر با اشاره به تعطیلی مدارس در پی شیوع بیماری کرونا گفت: مدیریت آموزش و پرورش در فضای ویروس کرونا با چالش‌های جدی همراه است، زیرا نزدیک به دوسال است که شرایط نامطلوبی بر حوزه آموزش و پرورش حاکم است و باید کسی ناجی این وزارتخانه شود که مشکلات آموزش و پرورش را به خوبی لمس کرده و الفبای مدیریت آموزش و پرورش را بداند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا با ابراز امیدواری از موفقیت وزیر پیشنهادی در کسب رای اعتماد از مجلس گفت: بعد از قرائت گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی آموزش و پرورش فضای خوبی در مجلس حاکم شد و انتظار می‌رود که بتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

وی از همه کسانی که دغدغه گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش را دارند خواست که با دقت بیشتری برنامه‌های وی را بررسی کنند و گفت: نظر همه فرهنگیان و کسانی که در فضای مجازی  نظریات خود را در مورد کارنامه وزیر پیشنهادی مطرح می کنند برای نمایندگان مهم است و انتظار می‌رود وی بتواند اثر بخشی خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشد.

رئیسی هفته گذشته یوسف نوری را برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد. به گفته علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هفتم‌آذرماه برگزار خواهد شد.

نوری دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی (برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است و از دهه ۶۰ وارد آموزش و پرورش شده و علاوه بر خدمت در حرفه معلمی، از سال ۱۳۶۷ به بعد پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف آموزشی و تربیتی را تجربه کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    9 45
    اهمیت رتبه بندی برای معلمان بیشتر از وزیر است استخوانهای معلمان در حال خرد شدن زیر بار بدبختی هاست
    • RO ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      33 16
      کم پول میگیرید شماها؟! من چند نفر از اقوامم معلم هستن، والله حدود نصف سال رو به گردش و تفریح و فراغت میگذرونن، چه قبل کرونا و چه الان. حقوقشون هم واقعا خوبه! تحصیلاتشونم عادی. الان استخوان هاتون داره خرد میشه؟! منِ دانشجوی دکتری الکترونیک امیرکبیر هرجا رفتم پِی کار چون پارتی نداشتم چیزی حاصل نشده، استخوان شماها خرد شده بعدا!؟؟! میشه سطح تحصیلاتتون رو بفرمایید؟!
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      16 9
      فعلا معیشت منزلت معلمان و رتبه بندی و سازمان ناظر بر معلمان خبری نیست
    • جواد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      16 11
      معلم، واقعا متاسفم برا اینکه اسم معلم رو روی عده ای از این افراد گذاشت این نسل بی سواد ما نتیجه تدریس این به اصطلاح معلمین گرامی هست معلمی که پذیرفته شغلش رو به بهانه حقوق کم از تدریس درست وحسابی شانه خالی میکنه چه استعدادهای که بخاطر همین قشر استخوان خورد شده نابود شد جسارت به اون دسته از معلمین فداکار نشه اما بیشتر از چیزی که به جامعه خدمت میکنن حقوق ومزایا میگیرن سه ماه تو خونه هستن تعطیلات خونه هستن در طول روز دوساعت کار مفید ندارن و تمامی مطالبی رو که ارائه میدن تکرار طوطی وار هست دریغ از یک ذره خلاقیت و نوآوری .امروز مینویسم با دو مدرک لیسانس برق قدرت و حسابداری صنعتی جامعه بیسواد هست با نتیجه زحمات این قشر استخوان خرد شده من اگر جایگاهی داشتم حداقل۷۰درصد این معلمین رو اخراج میکردم واز جوانان لایق استفاده میکردم
    • mohamad IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      7 21
      تو چه میفهمی معلم چقدر داره زحمت میکشه تو اگه دانشجوی دکتری الکترونیکی کاری نداری از بی عرضه گی خودته حتما که نباید پشت میز بشینی برای توبا این طرز فکرت بیکار باشی بهتره
    • حاج جواد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 15
      دوست عزیزی که دانشجوی الکترونیک دانشگاه امیر کبیر هستید البته من معلم نیستم که بخواهم از صنف خودم دفاع کنم من نانوا هستم اگر شما شغل نمیتونی پیدا کنی این دلیل میشه که معلمان الان دارن خوشی میکنن فرض گیریم یه معلم ده میلیون تومان حقوق میگیره این مبلغ حدود سیصد دلار وخرده ای هست این یعنی اینکه معلمان ما بایستی خیلی قناعت بکنن میدونی کرایه منزل چند هست میدونی کرایه تاکسی چند هست پس اگر میخواهی نظر بدهی درست نظر بدهید لطفا
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      14 0
      هر معلمی را می شناسم خانه و ماشین و ... دارند یه زمانی معلمهای ممکلت معلم اخلاق و انسانیت بودند الان دغدغه شان اینه که فلانی 30 می گیرد من هم می خواهم.. ویلا می خواهم ... هر ماه طلا عوض کنم... گوشی عوض کنم... برای هر کدام از بچه ها ماشین بخرم!!
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 1
    وزارتخونه
  • حق IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    22 6
    والا حقوقتون که خوبه تعطیلاتم که زیاد دارید دو سالم که حقوق گرفتید استراحتم کردید. حقتونه ولی خداییش دیگه هرچی هست رو نخواید
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      5 12
      جناب حق میشه لطف کنین بفرمایین چرا سر و صدای شما اولیا از نگه داشتن 3-2 تا بچه خودتون تو خونه در اومده ؟ ملتی که معلمینش ارج نهاده نشوند زمین خواهد خورد . خود شما جناب حق الفبا را از که آموختید که اینک بر معلمان درشتی میکنید ؟
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      10 0
      آقای حق شما لابد در تهرانید . من با بچه های روستایی و مناطق محروم کشور که سر کار میروند از ساعت 8 صبح تا 12 شب کار میکنم و چشمانم ضعیف شده اند . نا به حق صحبت نکنید .
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      3 15
      اگر معلم بودی یا بچه معلم بودی اونوقت قضاوت کن البته اگه دوس نداری قضاوت شی
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      توبرو
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      حتما رای بالایی دارد
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 14
      سلام معلمین حتی اگه ۶ ماه در سال سر کلاس باشند کارشون خیلی سخت تر و با اهمیت تر از سایر کارکنان اداری هست چون با تربیت نسل های آینده سروکار دارند و نباید دغدغه مالی داشته باشند؛ باید مثل بقیه ادارات بگیرند. اما اینکه آموزش ضعیف شده و خیلی از معلمان بی سوادن را تقریبا همه قبول دارند (البته که تعداد کارمندان بی سواد خیلی بیشتر هست) که دلایل زیادی داره که بخام بگم تا صبح باید بنویسم.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 18
    دانشجوی دکترای الکترونیک ؛ با 29 سال سابقه و تربیت امثال شما ، 8.700.000 حکم دارم . بعد از کسورات قانونی حدود 6.500.000 دریافتی دارم . اقوام شما احتمالاً شغل دومی هم دارند که نصف سال را به گردش می پردازند . هنوز مستاجرم و ... الخ - بگذریم و بیش از این حرمت معلم را نشکنیم .
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 12
    شما که اهمیت معلمی را با اعلام آمار ارتباطی معلمین با 54 میلیون نفر را ارائه میکنید ، چرا در مورد حقوق معلمین ناخن خشکی میکنید ؟ یعنی معلمین به اندازه فوتبال بی در و پیکر ارزش ندارند که فوتبالیستها حقوق سالیانه چند میلیاردی از بودجه کشور در باشگاههای دولتی دارند و معلمین حقوق یکساله زیر صد میلیون دارند ؟ به آن دانشجوی مودب دکترای الکترونیک دانشگاه امیرکبیر هم اطلاع رسانی بفرمایید . ممنون
  • گلی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    خوبه
  • morad IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 13
    داداش من تمام دنیا رو وزارت آموزش و پرورش حساب باز کرده، نمی دونم فامیل شما چطوری پولدار شده بنده با مدرک دکترا ده تومان حقوقمه تا پانزدهم ماه هم نمی رسه بعدش اگر اوضاع فرهنگی و اقتصادی و بزه کاری افزایش یافته و ناهنجاری های اجتماعی داره دامن همه رو می گیره مربوط به کم کاری در حوضه آمورش و پرورش است.
  • جیم IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 15
    با احترام به معلمین عزیز. سطح فقر برای یک خانواده 4 نفری در ایران بخصوص تهران حدود 20 میلیونه. اگر معلمان عزیز این مبلغ را بگیرن در حد سطح فقر حقوق گرفتن و دولت بایستی در راستای تکریم معلمان حقوق و مزایای بیشتری به این عزیزان اختصاص دهد.
  • ناشناس IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 14
    معلمی‌شغل‌انبیاءاست‌ولی‌بایددولتمردان‌به‌فکرعاقبت‌تحصیلکرده‌ها‌میبودندوحداقل‌اینده‌ای‌برایشان‌تضمین‌میکردند‌بندگان‌خدا‌بامدرک‌بالا‌حق‌دارند‌درددل‌کنند
  • پیمان IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 17
    سلام ،این آقایی که مدرکشو به رخ میکشه، اگر ذره ای شعور داشته باشه ،به کسی که معلم دستشو گرفت تا بتونه کلمه آب رو بنویسه ،وگرنه به جای کلمه آب ،معلوم نبود چی دردفتر نوشته بشه ،هیچ وقت به تعلیم دهنده خودش اینطوری توهین نمی کرد،
  • محمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 12
    من در سال 1355 در روستا کلاس اول دبستان بودم. واقعا از صمیم قلب دست معلم خودم را با افتخار می بوسم. درود بر همه معلمان زحمتکش.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 1
    امیدواریم فضای حاکم فضای غیرت وشرف وانسانیت وخدمت به کشور وملت باشد . نه فضای توهم دانایی وحرامخوری
  • HR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    15 0
    چرا همش معلمین محترم می نویسن من دوتا دکتری دارم ، دوتا فوق لیسانس دارم و .... . مگه حقوق می گیرید که برید مدرک بگیرید. همین گفته نشون میده چقدر وقت اضافه و خیال آسوده دارید. تا خیال راحت نباشه کسی نمی تونه دوتا دوتا مدرک دکتری بگیره. آخه چرا اینقدر ناشکری می کنید؟ آخه چرا از بیت المال باید برای مدرک دکتری که هیچ مدرسه ای بهش نیاز نداره هزینه بشه؟
  • زاهد ابراهیمی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 15
    سلام،تا زمانیکه معلمین عزیز و دلسوز و با سواد کشورمان از نظر اقتصادی تامین نشوند مملکت ما هیچ پیشرفتی نخواهد کرد
  • حسین IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 11
    واقعامتاسفم برای جامعه ورسانه ای که افزایش ناچیزحقوق معلم روتوی بوق وکرنامی کنه وملت روعلیه معلمان بسیج می کنن . اگرتوجه به معلم تاثیرنداشت کشورهای پیشرفته دنیااین قدربه معلم توجه نمی کردن پس معلم خیلی می تونه نقش داشته باشه
  • معلم IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 13
    یه ضرب المثلی داریم که میگه ظاهرم مردمو کشته درونم خودمو . حالا شده حکایت ما معلما . یه نگاه اجمالی به وضعیت معیشتی معلم در دیگر کشورا بیندازید تا متوجه بشوید و بعد قضاوت کنید. 30 سال معلم بودم و بازنشسته شدم حاصل این عمر من از نظر مالیشده یه پراید و خونه که زمینش از پدر به ارث رسیدو با هزاران بدبختی و کرایه کشی که در کنار من دانش آموزم که کارمند بانک هست سه طبقه شیک . این کجاش عدالت هست
  • معلم IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    جناب روشنفکر بزار کسی در مورد وزیر پیشنهادی نظر بده که لااقل از این وزارتخونه یه شناخت نسبی داشته باشه . نه شما که تو دوران چند ساله شغلیتون که من اطلاع کامل دارم شغل معلمی شغل 5 ال 6 شما بود
    • کریم IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      با نظرات شما موافق نیستم ،روشنفکر خودش معلم بود ومشکلات معلمان را درک کرده
  • رحیم IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 18
    در جوابیه جواد شما داداسم مگه کشورهای دیگه سه ماه تعطیلی نیست، در ضمن خودت مدرک برق داری وکار نداری از بی لیاقتی خودت هست، ودوما که انسان همیشه باید پر لیوان راببینه نه خالی لیوان را، و....
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    خوووبهههههههههه
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    13 0
    با سلام شماها بحث رتبه بندی معلمها می کنید حقوق هشت تا بیست میلیونی ولی چرا از کارگر بیچاره صحبتی نمی کنید که حقوق ناچیز می گیرند. هیچکس زحمت معلمها را نمی تونه فراموش کنه ولی معلمی که فقط به فکر خودشه به پایین تر از خودتون نگاه کنید
  • حمید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    11 0
    امیدواریم در کنار افزایش حقوق ، افزایش معرفت ، افزایش سطح سواد ، افزایش نوانایی های معلمان هم بالا بره که وضعیت اصلا خوب نیست کاش معلمان حداقل به اندازه ی حقوق دریافتی تلاش می کردند
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 14
    همه مشکلات از معلمینه، اگر به اندازه کافی برای معلم هزینه میشد شاگردانی پیدا نمی شدند که مدرک دکتراشون رو توی سر معلمشون بزننرن، باید برای آموزش و پروش هزینه مادی و معنوی زیادی بشه که شاگردان ناخلف تربیت نکنه
  • حیدر IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    19 0
    الان ما که معلم نمی بینیم بهتر بگیم یک مشت بنگاهی که یا ماسین معامله می کنن یا خانه فقط از رئیس جمهور می خوام وزیری معرفی بکنه که حداقل کاری که بکنه این قشر به اصطلاح معلم از توبنگاهها جمع کنه . معلم داریم با 4 دانش آموز کارش هم این که تفنگ شکاری دستشه و فقط کبک شکارمی کنه یا دنبال سنگ قیمتی با همین 4 دانش آموز تو بیابانها می گرده جمع کنه .شاهدهم معلم امسال رفته مدرسه میگه یک کامیون سنگ گوشه سالن مدرسه بود از دانش آموزا پرسیدم گفتن مال معلم پارسال هست درضمن از معلم جدید پرسیدن آقا شما تفنگ نداری بریم کبک شکارکنیم. همین معلم الان ماهی 12میلیون دریافتیش هست . درضمن وقتی باشون صحبت میکنیم همه چیزو زیر سئوال می برن
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    حتما تخصص هم داره اینو می گید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس