کد خبر 1301860
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
گیاهی برای دفع سنگ کلیه

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بومادران تقویت‌کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع‌کننده سنگ کلیه می‌باشد.

به گزارش مشرق، دکتر طیبه شاهی عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بومادران با نام علمی Achillea wilhelmsii C.koch. که با نام الف ورقه، هزار برگ نیز شناخته می شود، گیاهی است با  طبیعتی گرم و خشک.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گیاه بومادران معرق، محرک، تقویت‌کننده، قاعده آور و بازکننده مجاری عرق در انسان می‌باشد، افزود: این گیاه همچنین تقویت‌کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع‌کننده سنگ کلیه بوده و کمپرس جوشانده آن باعث قطع خونریزی هموروئید می‌شود.

بیشتر بخوانید

گیاهی با خاصیت آدرنالین

وی بیان کرد: از دانه و برگ این گیاه که دارای طعم تندی نیز می‌باشد در طب سنتی برای نرم کردن سینه و بهبود کم‌خونی استفاده می‌شود.

دکتر شاهی با بیان اینکه استفاده از جوشانده آن در محل زخم‌ها و شقاق پستان باعث التیام آن می‌شود، عنوان کرد: بومادران قابض بوده و باعث بند آمدن خونریزی بینی، قطع ترشحات رحم، دفع اخلاط خونی و بند آمدن اسهال می گردد، مصرف دم‌نوش آن برای درمان اختلالات بینایی و وجود خون در ادرار مفید است. این دم‌نوش برای درمان سرماخوردگی، تقویت اعصاب و اسپاسم نیز مصرف می‌شود. مصرف ۲ تا ۴ گرم گرد ریشه بومادران برای جلوگیری از صرع توصیه شده است. برخی شواهد نشان می‌دهد که مصرف بومادران در درمان مشکلات کبد و هپاتیت نیز موثر است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی وی یادآور شد: حداکثر مصرف روزانه آن به‌صورت دم‌کرده، ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری به میزان حداکثر تا ۳ بار در روز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    عالی و مفید بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس