کد خبر 1301621
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ۹۹ استانی را به مجلس ارائه می‌دهد

دیوان محاسبات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از زمان راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا، علی‌رغم وجود نواقص متعدد در آن، دیوان محاسبات کشور نسبت به ثبت حقوق و مزایای کارکنان خود از ابتدای سال ۹۷ اقدام کرده است.

به گزارش مشرق، دیوان محاسبات کشور طی درباره ثبت اطلاعات حقوق و مزایای این دیوان در سامانه حقوق و مزایای کارکنان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در خصوص سامانه ثبت حقوق و مزایا (موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه)

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا – (سوره احزاب، آیه ۷۰)

جناب آقای لطیفی، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما مورخ ۲۷/ ۸/ ۱۴۰۰ مطالبی در خصوص عدم ثبت اطلاعات دیوان محاسبات کشور در سامانه حقوق و مزایای کارکنان مطرح کرد که در این باره به منظور ایجاد شفافیت، تنویر افکار عمومی و در راستای رسالت مردم پایگی این دیوان، موارد ذیل تبیین می‌شود:

۱) با شکل‌گیری حقوق‌های غیرمتعارف در سال ۱۳۹۵ و به منظور پایش جامع نظام حقوق و مزایای پرداختی در کشور و در راستای تحقق عدالت، دیوان محاسبات کشور از طراحان و پیشنهاد دهندگان سامانه حقوق و مزایای کارکنان (موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه) بوده است.

۲) از ابتدای تصویب ماده قانونی مذکور، دیوان محاسبات کشور در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود، لزوم راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا را از دولت پیگیری نموده است. متعاقباً با یک سال تأخیر نسبت به حکم قانونی مذکور و با پیگیری مجدد شورای دستگاه‌های نظارتی، سازمان اداری و استخدامی کشور، در سال ۱۳۹۶ متولی راه‌اندازی سامانه مذکور گردید که این سامانه از اردیبهشت ۱۳۹۷ عملیاتی شده است.

۳) از زمان راه‌اندازی سامانه مذکور و علی‌رغم وجود نواقص متعدد در آن، دیوان محاسبات کشور نسبت به ثبت حقوق و مزایای کارکنان خود از ابتدای سال ۱۳۹۷ اقدام نموده است.

۴) دیوان محاسبات کشور در اجرای مفاد حکم تبصره (۱) ماده قانونی مذکور، ضمن رصد و پایش حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی ثبت شده در سامانه، ضمن احصاء مشکلات و ایرادات سامانه و اعلام آن به سازمان اداری و استخدامی کشور، نسبت به پیگیری تخلفات انجام شده در پرداخت‌های انجام شده، اقدام نموده است.
۵) در اجرای حکم تبصره (۲۰) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دیوان محاسبات کشور نسبت به ارسال لیست حقوق و مزایای تمامی کارکنان خود به خزانه‌داری کل کشور اقدام نموده است.

۶) آقای لطیفی در اظهارات خود، بدون آگاهی از تعداد واقعی دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آنان، صرفاً نسبت به ارائه عملکرد تعدادی از ۱۵۱ دستگاه اجرایی اظهارنظر نموده‌اند. با توجه به ثبت بخشی از عملکرد تعداد ۴.۷۲۸ دستگاه اجرایی در سامانه، انتخاب گزینشی دستگاه‌ها بدون اطلاع دقیق، امری ناصواب است.

۷) سازمان اداری و استخدامی کشور می بایست نسبت به انجام تکالیف قانونی معوق خود مبنی بر لزوم تدوین نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و رفع مشکلات سامانه مذکور، آن اقدام می‌نمود تا دستگاه‌های اجرایی در ثبت و بارگذاری اطلاعات خود دچار سردرگمی و مشکلات عدیده نشوند.

۸) دیوان محاسبات کشور عالی‌ترین مرجع نظارت مالی کشور بوده و با توجه به جایگاه رفیع آن در قانون اساسی و به عنوان پاسدار بیت‌المال، بر این باور است که رعایت قوانین و مقررات توسط دستگاه‌های اجرایی، مستلزم تبعیت دستگاه‌های نظارتی از این قوانین است و در این راستا، این دیوان همواره نسبت به رعایت قوانین و مقررات ابلاغی، پیشتاز بوده است.

با عنایت به مراتب موصوف و اقدامات انجام شده توسط این دیوان، اظهارنظرهای خلاف واقع، آن هم توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، باعث تشویش اذهان عمومی و جای تأسف، تأمل و تعجب دارد و تخریب دستگاه‌های نظارتی کشور با اظهارات نادرست و غیرآگاهانه در رسانه ملی، امری مذموم و ناپسند است.

در پایان یادآور می شود راهبرد دیوان محاسبات کشور در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، مصداق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است که فرمودند:

"دیــوان محاســبات بایــد بــا کمـال دقـت و شـجاعت و بـدون هـراس از عکـس‌العمـل‌هـای احتمالـی، بـر دسـتگاه‌هـا نظـارت و مراقبـت و در کار آنهـا موشـکافی کنـد و بـا تـوکل بـه خـدا و بـدون خسـتگی بـه فعالیـت هـای خـود ادامـه دهـد."»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    6 0
    عدم اجرای قانون و هرگونه مقاومت در این رابطه جرم بوده و قابل پیگرد و دادستانی میباشد.
    • جواد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 0
      واسه این مملکت یه دادستان کمه
    • نامی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      اگر می خواست پیگیری بشه و حقوق ها عادلانه بشه الان حقوق دستگاه هایی مثل راه و شهرسازی کمترین حقوق نبود . کارمند رسمی لیسانس متاهل پذیرفته شده آزمون استخدامی زیر 6 تومان . مرگ شیرین تر از این زندگی ای هست که درست کردند برامون
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      البته که خود دادستانی هم اطلاعات کارمنداشو بارگزاری نکرده
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    8 0
    دیوار حاشا بلنده لطفا استنادات خودت را بده . از اول حقوقهای نجومی هم لا پوشانی کردید حالا طلبکار کسی شدید که افشایتان کرده.
    • احسان IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      سلام .ب کارمندا زمین هم میدن؟
  • مهدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 0
    وقتی که دیوان محاسبات زورش فقط به خودش میرسه پس فلسفه وجودیش را زیر سوال می برد که این چندسال از پیدایشش هم همین را نشان داده که حتی با قرار دادن سازمان بازرسی هم هیچ چیزی تغییر زیر بنایی توکشورانجام نشده است..
  • ناشناس IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 0
    اینا وجودشون اضافیه فقط بودجه و بیت المال را می بلعند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 1
    از لانه رفقای تاجگردون چه انتظاری دارید
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      چی؟ تاجگردون کیه؟ بذرپاش‌رو میشناسی؟
  • ناشناس IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 1
    سلام خوددیوان محاسبات اگه یه کارمندش برا کسی ضامن بشه،میگن همه مدارک رو میدیم جزفیش حقوقی،بعبارتی فیش حقوقی شون جزواسرار،سطح دریافت حقوق دیوانیها رو با خدمات کشوری(سایرکارمندا)یه تحقیقی بکنید،بعدچه انتظاری ازین سازمان!!وای به روزی که بگندد نمک
    • احمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      کامنت بسیار مهم و نیازمند شفاف سازی است.
    • H IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      بزرگوار بنده از کارکنان دیوان محاسبات کشور در سطح استان می باشم خدا گواه هستش حقوق ماها در سطح کارکنان عادی این مملکت ه با وجود استرس و فشار زیاد کاری (هر کدام از همکاران ما کار رسیدگی به چند دستگاه اجرایی رو انجام میده )متاسفانه چنین برداشت های غیر منصفانه ای در مورد کارکنان دیوان محاسبات ناراحت کننده هستش. لارم بذکر هست که کار دیوان محاسبات گزارش تفریغ یعنی بررسی عملکرد بند های قانون بودجه هستش ما اگر در این محدوده موردی از تخلف ببینیم باید گزارش بدیم و بفرستیم دادسرای دیوان محاسبات. گر چه همه همکاران ما مثل دیگر هموطنان از وجود دزدی ها و اوضاع بد اقتصادی و اجتماعی و... ناراحت و شرمگین هستیم ولی این موارد در حیطه وظایف ما نیست و ما نمیتونیم ورود کنیم.
    • ناشناس IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      من برای این سایت خبری هرچی مینویسم توی نظرها نشان داده نمیشه، اما مجری برنامه خوب گفت که اگر به پر و پای دیوان محاسبات و دیگر ارگانهای شبیه اون بپیچند چون گردنشون کلفته کار دستشون میدن. اگر راست میگید مثل گارگرها که حداقل و حداکثر حقوقشون را در عالم و آدم به نمایش میگذارند برای شما را هم شفاف سازی کنند
  • نامی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    از سال 96 قرار بود حقوق ها در سامانه ثبت بشه از جاهایی که ثبت نکردند دیوان محاسبات و صدا و سیما بودند . راه و شهرسازی بدبخت هم که از اولین دستگاه هایی بود که ثبت کرد اون هم به خاطر ایکه چندرغاز حقوق می گیرند . جاهای خوب هر قانونی که تصویب بشه اول بالادستی ها و رابطه دارها می گیرند و کیفش رو می برند . ما که کارمند دولتیم این همه ظلم می بینیم بقیه چی ؟؟ کارمند رسمی راه و شهرسازی با 10 سال سابقه و متاهل و لیسانس پذیرفته شده آزمون استخدامی حکمم 5900000 ت .
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    شما راست میگی و شو من رییسی
  • ترابیان IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    متاسفانه برخیها در دستگاه‌های نظارتی از قبیل دیوان محاسبات مشکل دار هستند با چه حقی لیسانس آن بالای .... میلیون تومان حقوق و رفاعیات میگیره مستشاران آن از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی هستند
  • ترابیان IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    دیوان محاسبات را جمع کنید نظارت این دستگاه نجومی بگیر نخواستیم اگر نظارت می کردند وضع مملکت بهتر از این بود
  • عبداله IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    میخوان حقوق ها را معلوم بکنند چه تاثیری در بهبود معیشت ما ها داره ما همان حقوق بازنشستگی خودمان را میگیریم و انشا اله امسال 5 الب 10 درصد افزایش داریم و خوب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس