پوتین: برای تضمین آتش‌‍بس ایروان و باکو، به مسکو نیاز است

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بیان شکننده بودن اوضاع منطقه تاکید کرد که به نیروی حافظ صلح روسیه به منظور تضمین آتش‌بس نیاز است.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه (دیروز) در ساختمان وزارت خارجه این کشور حاضر شد و برای مقام‌های ارشد این وزارتخانه درباره نقش مسکو در قبال منازعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین در ساختمان وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که درگیری‌های اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد وضعیت منطقه همچنان شکننده است و به ادامه حضور نیروهای حافظ صلح روسیه به منظور تضمین ثبات نیاز وجود دارد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «یک سال پیش، درگیری در قره‌باغ متوقف شد و روسیه تلاش‌های میانجیگری قابل توجهی انجام داد با این حال، تیراندازی اخیر در مرز ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان نشان داد که وضعیت در منطقه هنوز به طور کامل آرام نشده است».

بیشتر بخوانید

ایروان: ۶ نظامی‌ ما در درگیری‌های سه‌شنبه کشته شدند

ولادیمیر پوتین خطاب به مقام‌ها و دیپلمات‌های ارشد وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «برای تضمین ثبات، نیروی حافظ صلح روسیه به عنوان ضامن رژیم آتش‌بس و امنیت مردم غیرنظامی بسیار مورد نیاز است».

به گفته او، روسیه در زمینه تلاش برای حل مناقشات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بازسازی روابط اقتصادی در منطقه و رفع انسداد خطوط حمل و نقل، نقش بزرگ‌تری هم برای ایفا کردن دارد.

پوتین: برای تضمین آتش‌بس ایروان و باکو، به مسکو نیاز است

سخنرانی پوتین در وزارت خارجه روسیه

رئیس‌جمهور روسیه افزود، چشم انداز (آینده تحولات و حل مناقشات  بین ایروان و باکو) امیدوارکننده است چرا که همه کشورهای منطقه به یک راه حل بلندمدت علاقه‌مند هستند.

اظهارات ولادیمیر پوتین در شرایطی مطرح شده که روسیه سال گذشته میانجی توافق آتش‌بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد و طبق این توافق، نیروهای نظامی روسیه به عنوان صلح‌بان در مناطق مرزی و مورد مناقشه مستقر شدند.

به رغم توافق آتش‌بس، روز سه شنبه هفته جاری درگیری‌های شدیدی بین نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان اتفاق افتاد و از هر دو طرف تلفات بر جا گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    ارمنستان بدترین شرایط خود را در طول تاریخ طی می کند. آذربایجان با پولهای بادآورده نفتی رهبران ارمنستان را خریده و هیچ بعید نیست که رشوه هنگفتی هم به روسیه نداده باشد. هرچه هست که زمان به ضرر ارمنستان پیش می رود.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 0
    پیام پوتین در وزارت خارجه روسیه اینست که اگر ارمنی ها می خواهند ارمنستانی روی نقشه جغرافیا بماند باید اسرائیل را رها کنند و فقط به روسیه وفادار بمانند نه غرب و اسرائیل وگرنه ترکها این کشور را از روی نقشه جغرافیا محوش می کنند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    این جتگ الکی است برای اقناع افکار عمومی ارمنستان پاشینیان فروش ارمنستان را خیلی پیشتر به ترکیه انجام داده است روسیه دنبال تنبیه ارمنستان توسط آذربایجان است
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 2
    گروه بزرگی از مردم ارمنستان تحت نفوذ شبکه های جورج سوروس صهیونیست اعتقاد یافته اند تنها راه رشد اقتصادی آنان جدایی از روسیه و پیوستن به ترکیه و آذربایجان و اسرائیل است ایران در این بخش چه اقدامی انجام داده است دریغ از افتتاح یک شبکه رادیویی یا تلویزیونی برای شیعیان مخالف دولت باکو آیا برگزاری رزمایش خیبر کافی است !!!!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 2
    مشکل ایران اینست که مقامات ارمنستان برعکس سوریه خود ارمنستان را فروخته اند اما از 40 یا 50 درصد دیگر مردم ارمنستان که مخالف فروش کشورند می ترسند بگویند ما ارمنستان را فروخته ایم یک جنگ الکی راه انداختند هر بچه ای می داند اذربایجان توان نابودی ارمنستان را حتی در 4 سال نداشت
  • مجتبی از زنجان IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 8
    جمهوری باکو در برابر ایران عددی نیست اما یه چیزی الان همه210کشور در جهان زبان و قومیت دارند با تقسیمات متفاوت بعضی کشورها در دنیا دارن کاری می کنند یک قومی بشن مثل ترکیه که25%کرد که در ناحیه آناتولی شرقی و ناحیه آناتولی جنوب شرقی یا میانمار با500قوم میخواد 100%برمه ای بشه یا قزاقستان میخواد200قوم رو حذف کنه و قزاق100% هرچند هیچ جا نمیشه اما دادن حقوق اقوام اشتباه هستش باعث تجزیه میشه از جمله حقوق در تقسیمات کشوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس