فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی هدف حمله پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، نیروهای ارتش یمن یک فروند پهپاد انفجاری را به سمت جنوب عربستان شلیک کردند و سخنگوی ائتلاف سعودی نیز شلیک این پهپاد به سمت فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی را تائید کرد.

با وجود آنکه منابع خبری اعلام کردند ترکش‌ها و قطعات این پهپاد در داخل محوطه فرودگاه أبها سقوط کرده، سخنگوی ائتلاف سعودی همزمان ادعا کرد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است و ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم.

این عملیات در حالی انجام شده که ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به پیشروی های خود در شهر مأرب در نبرد با عناصر وابسته به عربستان سعودی ادامه می دهند. بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی روز چهارشنبه دستاوردهای جدیدی را در نبرد با عناصر وابسته به سعودی خلق کردند. یمنی ها موفق شدند بر مناطق «شقه مَی» و «عِرق مَی» مسلط شوند.

منابع آگاه اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از تحقق دستاوردهای مذکور موفق شدند به ۵ کیلومتری مرکز شهر مأرب برسند. این درحالی است که نیروهای یمنی پیشتر در ۸ تا ۱۰ کیلومتری مأرب بودند.

همزمان با پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در شهر مأرب، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به نقاط مختلف این شهر را بیش از پیش تشدید کرده اند تا از سرعت پیشروی یمنی ها جلوگیری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس