کد خبر 1301058
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
نهاد کُرد سوری: در تلاش برای گفت‌وگو با دمشق هستیم

یک نهاد کُرد سوری گفت در تلاش است تا کانال‌های گفت‌وگو با دمشق را باز کند و یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه پیدا کنند.

به گزارش مشرق، اداره موسوم به خودمختاری(کُردها) در شمال و شرق سوریه با کاردار سفارت سومالی در دمشق در مورد رایزنی‌ها با دولت سوریه، روند سیاسی و تهدیدهای ترکیه برای منطقه به گفت‌وگو نشست.

به نوشته روسیا الیوم، «عبدالکریم عمر» رئیس مشترک حوزه روابط خارجی در نهاد موسوم به اداره خودمختار امروز میزبان «فرحان جرحان» کاردار سفارت سومالی در دمشق و رئیس نمایندگی جمهوری سومالی در انین کشور و خانم ناتاشا، رئیس دفتر یونیسف در شمال و شرق سوریه بوده است.

در این دیدار دو طرف درباره بسیاری از موضوعات سیاسی و اقتصادی به ویژه گفت‌وگو با دولت سوریه، روند سیاسی در این کشور و تهدیدهای ترکیه برای منطقه گفت‌وگو کردند.

عمر با ادعای اینکه دولت خودمختار در مورد هر گونه گفت‌وگو جدی است، گفت، این اداره تلاش می‌کند کانال‌های گفت‌وگو با دمشق را باز کند و در ارتباط مستمر با روسیه است تا این کشور  نقش ضامن را در گفت‌وگو ایفا کند و امیدوار است به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه دست یابد.

اداره خودمختار در این نشست طرف سومالیایی را در جریان چالش‌های پیش روی، از جمله مقابله با تروریسم و ​​چالش‌های اقتصادی در نتیجه بحرانی که سوریه سال‌ها با آن مواجه است، علاوه بر محاصره‌ای که بر منطقه تحمیل شده به ویژه پس از بسته شدن گذرگاه تل کوجر (الیعربیه) و شیوع همه گیری کرونا قرار داد.

عمر همچنین گفت که تهدیدهای ترکیه به ایجاد موج جدیدی از آوارگی منجر می‌شود و فرصت جدیدی برای داعش ایجاد می کند تا از طریق هسته‌های خفته خود به فعالیت‌های خود بازگردد.

فنر الکعیط، معاون ریاست مشترک حوزه روابط خارجی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه نیز به نوبه خود مدعی شد که هدف اداره خودمختار تامین صلح و عدالت برای همه اقوام حاضر در منطقه است و طرح اداره خودمختار، وحدت سوریه را تهدید نمی‌کند و تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورهای همسایه نیست؛ بلکه خواهان راه حلی برای ساختن یک سوریه جدید، دموکراتیک و غیرمتمرکز به عنوان وطن مشترک برای همه مردم سوریه با همه بخش‌ها و اقوام آن است.

فرهان جرحان، کاردار سفارت سومالی هم با ابراز تاسف از اوضاع انسانی در شرق سوریه گفت: ما معتقدیم که راه حل اساسی برای بحران سوریه زمانی آغاز می‌شود که کشورهای برادر عربی و همه طرف‌های سوری شروع به کار کنند. مسئولیت‌های خود را در قبال سوریه بر عهده بگیرند و مایلیم از اداره خودمختار برای حفظ جان اتباع سومالیایی و همچنین حفظ حقوق انسانی آنها، زنده نگه داشتن آنها و مراقبت از آنها در اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها تشکر و قدردانی کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 4
    با دولت توافق کنید و با هم اشغالگران ترک و چچنی رو از شمال سوریه بیرون کنید
  • علی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    ترکیه هیچوقت نمیذاره کردا کشور درست کنن و این دفعه هم مجبور شدن با بشار کنار بیان ولا اگه ترکیه نبود کردا جدا شده بودن
  • عطا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    مگه اوناهم نهاد دارن؟ من فک میکردم فقط قاچاقچی و کولبر و کلاشنیکف دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس