جزئیات طرح جریان «حکمت ملی» عراق برای برون‌رفت از تنش انتخاباتی

یک پایگاه عرب زبان با انتشار مطلبی به بیان جزئیات طرح جریان حکمت ملی عراق برای برون رفت از تنش انتخاباتی پرداخت.

به گزارش مشرق، پایگاه عرب زبان «العربی الجدید» با انتشار مطلبی به بررسی جزئیات طرح جریان حکمت ملی عراق برای برون رفت از تنش انتخاباتی در این کشور پرداخت.

بر اساس این گزارش، العربی الجدید اعلام کرده است: در این طرح آمده است که همه احزاب و جریان های سیاسی در عراق اعم از جریان های پیروز و جریان های معترض به نتایج انتخابات دور یک میز گردهم آیند. در این طرح آمده است که هدف، ایجاد یک توافق جامع ملی مبتنی بر زمان بندی مشخص است.

در همین راستا، برخی منابع اعلام کردند که طرح ابتکاری مطرح شده توسط جریان حکمت ملی مبتنی بر حرکت به سمت آرامش و دور نگاه داشتن عامه مردم از بحران و تنش است. هدف از این طرح، رد تمامی درخواست ها برای تشکیل دولت اکثریت سیاسی است.

افزون بر این، گفته شده است که در طرح مذکور، هرگونه تعرض به حشد شعبی و تلاش برای ادغام آن در نیروهای ارتش و پلیس، مردود شمرده شده است. تجدیدنظر در قانون انتخابات نیز ازجمله بندهای موجود در طرح ابتکاری مذکور است.

پیشتر پایگاه المدن گزارش داده بود: به دنبال نشست مشترک میان نخست وزیر و رئیس جمهور عراق با هیأت هماهنگی شیعی عراق، از شدت و حدت تنش‌ها در صحنه سیاسی عراق کاسته شده است. پس از کاسته شدن از سطح تنش‌ها در عراق، نیروهای حاضر در هیأت هماهنگی شیعیان رایزنی‌های خود با جریان صدر برای تشکیل دولت توافقی را کلید زده‌اند.

در همین ارتباط، عباس المالکی عضو ائتلاف دولت قانون تصریح می‌کند: اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص خروج نوری المالکی از هیأت هماهنگی شیعیان عاری از صحت است و نباید به آنها توجه کرد.

وی افزود: برخی رسانه‌ها با هدف منحرف ساختن افکار عمومی و نیز تحقق دستاوردهای سیاسی چنین شایعاتی را مطرح می‌سازند. از دیدگاه ما هیأت هماهنگی شیعیان قادر است فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان را تشکیل دهد. ما در حال حاضر مشغول رایزنی با گروه‌های سیاسی تأثیرگذار هستیم.

این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: ما رایزنی‌هایی را به منظور بازگرداندن جریان صدر به هیأت هماهنگی شیعیان انجام داده‌ایم. ما از بازگشت جریان صدر به این هیأت استقبال می‌کنیم تا بدین‌ترتیب بتوانیم فراکسیون بزرگ‌تر را تشکیل دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    خلاصه نباید خالی کردن پشت عادل المهدی دوباره رخ دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس