کد خبر 1300886
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
گوگل از ابزارها و قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد

بخش اصلی این قابلیت‌ها کادر ویژه‌ای است که اخبار محلی را به نمایش می‌گذارد و از امروز برای تمامی زبان‌ها فعال می‌شود.

به گزارش مشرق، گوگل به‌ تازگی ابزارها و قابلیت‌های جدیدی برای خبرنگاران و مخاطبان آن‌ها راه‌اندازی کرده که قرار است به یاری شرکت‌های فعال در حوزه اخبار محلی بیاید. بخش اصلی این قابلیت‌ها کادر ویژه‌ای است که اخبار محلی را به نمایش می‌گذارد و از امروز برای تمامی زبان‌ها فعال می‌شود.

گوگل ابتدا قابلیت نمایش اخبار محلی را برای خبرهای مربوط به کووید-۱۹ فعال کرده بود، اما حالا این ویژگی را برای اخبار مربوط به سایر موضوعات از جمله ورزش، سیاست و غیره نیز در دسترس قرار داده است. این شرکت می‌گوید تغییراتی را در موتور جستجوی خود اعمال کرده تا اخبار محلی بیشتر از قبل در کنار اخبار نشریات ملی در بخش Top Stories نشان داده شود.

بیشتر بخوانید

شکایت تازه ایالت‌های آمریکا از گوگل

گوگل توضیح می‌دهد: «این بهینه‌سازی اطمینان می‌یابد که مردم در هنگام جستجو اخبار معتبر محلی را پیدا می‌کنند تا بدین ترتیب افراد بیشتری بتوانند به برند و محتوای این خبرگزاری‌ها دسترسی داشته باشند.» این قابلیت حتی قادر است زیردسته‌های اخبار محلی مثل اخبار مربوط به مسابقات فوتبال مدارس یک شهر را شناسایی و تفکیک کند.چنان‌چه خدمات تشخیص موقعیت را فعال کرده باشید، نتایج دقیق‌تری برایتان نشان داده می‌شود.

گوگل از ابزارها و قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد

گوگل می‌گوید: «برای مثال، اگر ساکن شهر دیترویت باشید و درباره فوتبال جستجو کنید، ما حالا به جای آن‌که فقط نتایج مسابقات تیم‌های حرفه‌ای را نشان دهیم، نتایج تیم‌های دبیرستانی و دانشگاهی را هم به نمایش می‌گذاریم.» قابلیت جدید گوگل علاوه بر مطالب وب‌سایت‌ها، توییت مربوط به رسانه‌های خبری را هم در نتایج می‌آورد.اهالی ماونتین ویو همچنین از ابزارهای جدیدی برای خبرنگاران رونمایی کرده‌اند.

گوگل از ابزارها و قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد

پروژه Census Mapper نقشه‌ای را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهد تا با کمک آن بتوانند داده‌های مربوط به سرشماری یک شهر، منطقه یا کشور را نشان دهند. گوگل همچنین پروژه Common Knowledge را بهینه‌سازی کرده تا گزارشگران بتوانند آزادانه‌تر به داده‌های محلی یک منطقه دسترسی داشته باشند.

به نظر می‌رسد که این اقدام گوگل تلاشی برای احیای مجدد خبرگزاری‌های محلی باشد که در سال‌های اخیر به خاطر فعالیت شرکت‌های رسانه‌ای بزرگی نظیر گوگل و فیسبوک از رده خارج شده‌اند.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس