کد خبر 1300751
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
آموزش گام به گام بورس

بورس یکی از بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می‌شود. این بازار همانند سایر بازارهای سرمایه‌گذاری دارای برخی قوانین و چارچوب‌های قانونی است هر بازار دارای نقاط اوج، تعادل و هیجانی است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بورس در سال‌های اخیر دچار اصلاح شده که همین موضوع باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران که سواد بورسی بالایی نداشتند و فقط بر اساس هیجانات به خرید و فروش سهام مشغول بودند، دچار ضرر و زیان‌های سنگینی شدند. در این میان برخی از سهامداران که سطح هوش مالی خود را بالا برده بودند و با استراتژی معاملاتی خوب فعالیت می‌کردند، عکس‌العمل بهتری داشتند و بر اساس آموخته‌ها و تجربیات خود، در این ریزش یا اصلاح به شکل بهتری عمل کردند. در این مقاله راهکارهایی را برای افزایش دانش بورسی و آموزش بورس رایگان مطرح خواهیم کرد.

چگونه وارد بازار بورس شوم؟

برای سرمایه گذاری در بورس، باید در گام اول از طریق کارگزارهای بورس برای دریافت کد بورسی اقدام کنید. هرکدام از این کارگزاری‌ها دارای یک سامانه آنلاین ثبت نام کد بورسی هستند که با مراجعه به این سامانه‌ها و ثبت مشخصات خود، می‌توانید به راحتی کد بورسی را ثبت نام و دریافت کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت کد معاملاتی، ثبت نام در سایت سجام و احراز هویت سجام و کد بورسی الزامی است. بعد از انجام این مراحل و صادر شدن کد معاملاتی، می‌توانید از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری مورد نظر، فرایند خرید و فروش سهام را شروع کنید. کارگزاری‌ها معمولا در برنامه آموزش بورس رایگان خود، دوره‌ها یا مقالات و ویدئوهایی را نیز به آموزش نحوه ثبت نام و احراز هویت اختصاص می‌دهند.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس

به صورت کلی دو روش مختلف برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس وجود دارد:

سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس: در این روش سرمایه‌گذاران به صورت شخصی و با استفاده از سامانه‌ معاملات آنلاین کارگزارهای بورس مشغول خرید و فروش سهام می‌شوند. گفتنی است که در این روش باید به قوانین بازار بورس مشرف باشید و دوره‌های آموزشی مختلفی را طی کرده باشید، در غیر این صورت ممکن است سرمایه‌ شما با ضرر و زیان سنگین مواجه شود.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس: این روش مناسب افرادی است که دانش یا زمان کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس را ندارند. این افراد با استفاده از خدمات متنوع نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای سرمایه‌گذاری، پول خود را به صورت غیرمستقیم در این بازار تزریق می‌کنند. در این روش نیازی به کسب دانش بورسی و صرف زمان زیاد برای بررسی بازار، نیست.

آموزش بورس چه کمکی به معاملات می‌کند؟

به جرات می‌توان گفت که وضعیت معاملات در تمام بازارهای سرمایه‌گذاری، همیشه ثابت نیست. بازار بورس هم از این نکته مستثنی نبوده و در طی سال‌های مختلف، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. یک سرمایه‌گذار موفق در چنین وضعیتی، با کسب دانش بورسی و تدوین استراتژی معاملاتی خوب، می‌تواند بهترین تصمیم‌گیری‌ها را داشته باشد. پس آموزش بورس و یادگیری مفاهیم و تکنیک‌های معاملاتی برای سرمایه‌گذاری موفق در این بازرا، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با تسلط به تمام نکات بورسی، می‌توانید با تشخیص فرصت‌های مناسب در سهم‌های مختلف، سودهای قابل توجهی را به دست بیاورید.

برای آموزش بورس رایگان از کجا شروع کنم؟

برای شروع نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نیست. شما می‌توانید با استفاده از خدمات آموزش بورس رایگان کارگزاری آگاه، با مفاهیم اولیه آشنا شوید. در حال حاضر، شرکت‌ها و موسسات مختلفی خدمات آموزشی بورس را به علاقه مندان در این بازار ارائه می‌دهند. در میان تمام این شرکت‌ها، کارگزاری آگاه با استفاده از اساتید مجرب و تخفیف‌های جذاب در دوره‌های آموزش بورس، کارنامه درخشانی داشته است. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع به بلاگ بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه مراجعه کنید و از مقالات و فیلم‌های آموزشی و ... رایگان بهره ببرید.

در گام بعد بهتر است با شرکت در دوره‌های آموزشی مبتدی، وارد مرحله بعد شوید. اکثر این دوره‌ها به صورت آنلاین و رایگان توسط واحد آموزش کارگزاری آگاه برگزار می‌شود. در صورت علاقه به شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید از طریق سایت باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه اقدام کنید.

منظور از دوره‌های مقدماتی و پیشرفته چیست؟

بعد از اینکه با استفاده از خدمات آموزش بورس رایگان نسبت به مفاهیم و اصطلاحات بازار بورس آشنایی پیدا کردید، بهتر است برای یادگیری تکنیک‌های، در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته آموزش بورس شرکت کنید. دوره‌های مقدماتی بیشتر مناسب افراد تازه وارد است و با شرکت‌ در این دوره‌ها، می‌توانید سطح اطلاعات پایه‌ای خود را تقویت کنید. بعضی از دوره‌های مقدمات در کارگزاری آگاه عبارت‌اند از:

  • مبانی سرمایه‌گذاری موفق در بورس
  • تابلو خوانی و تکنیک‌های سایت TSE
  • تحلیل تکنیکال مقدماتی
  • تحلیل بنیادی کاربردی
  • فیلتر نویسی در دیدبان بازار

دوره‌های پیشرفته بیشتر به منظور شروع تحلیل و ارزیابی سهم‌های مختلف در بازار بورس مربوط می‌شود. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید، با تدوین یک استراتژی معاملاتی خوب، بهترین زمان ورود و خروج در هر سهم بورسی را تشخیص دهید و در نهایت سودهای قابل توجهی را کسب کنید. بعضی از دوره های آموزشی پیشرفته در کارگزاری آگاه عبارت‌اند از:

  • استراتژی معاملات بر مبانی ACD
  • مدیریت سرمایه و طراحی سیستم معاملاتی
  • تحلیل تکنیکال پیشرفته
  • روانشناسی بازار با نمودار شمعی
  • پرایس اکشن و امواج الیوت

کلام آخر

آموزش بورس در روند معاملات، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سرمایه‌گذاران موفق با تسلط به مفاهیم بورسی و یادگیری تکنیک‌های معاملاتی، بهترین زمان ورود و خروج از سهم های بورسی را پیش‌بینی می‌کنند و در نهایت سودهای کلانی را به دست می‌آورند. یکی از نکات مهم برای یادگیری نحوه معامله در بازار بورس، آگاهی از مسیر آموزش و دوره‌هایی است که باید در آن‌ها شرکت کنید. در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده به اهمیت آموزش بورس اشاره کنیم و در ادامه به دوره‌های مهم برای موفقیت در این بازار بپردازیم. دقت داشته باشید که برای شروع یادگیری مفاهیم بورسی، نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین نیست و می‌توانید از خدمات آموزش بورس رایگان کارگزاری آگاه استفاده کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    اول یک کانال بورسی عضو میشویم و سهم مورد نظرشان را می خریم بعد ضرر میکنیم
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    و نکته ای که فراموش شد بنویسن اینکه همیشه دعا کنید د-ز--د-ی مثل حسن روحانی روی کار نیاد والا اگه خدای تکنیکال بورس هم باشید سرمایه شما را بالا می کشند
  • وحید IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    باید بورس رو آموزش دید و با استراتژی توش معامله کرد فقط باید دید استراتژی بازارگردان و دولت با مردم تناقض نداشته باشه
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    بورس ایران نیازی به آموزش نداره چون کاملا دستوری اداره میشه .. دولت بخواد مثبت میشه .. هر وقت هم دلش نخواد قرمز میشه . به همین راحتی
  • 12051205 IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    بورسی که دولتش از مردمش نوسان میگیره اموزش نمیخواد .. همه چی دست حقوقی هاست .. هر وقت دلشون بخواد سمت بازار را تعیین میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس