کد خبر 1300742
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
فارن پالیسی: سازمان اطلاعات پاکستان در حال متحد کردن گروه‌های ناراضی طالبان است

رئیس کمیسیون تصفیه طالبان اعلام کرد از زمان آغاز کار این کمیسیون تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از صفوف آن‌ها اخراج و یا زندانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «لطیف‌الله حکیمی» رئیس کمیسیون تصفیه طالبان گفت که از زمان آغاز کار این کمیسیون تاکنون بیش از 600 نفر از افرادی که از نام طالبان سوء استفاده می‌کردند در 22 ولایت شناسایی، بازداشت و یا برکنار شده‌اند.

وی افزود که این افراد به اتهامات مختلف از جمله همکاری با داعش و سوء استفاده از وسایل نظامی بازداشت و یا از وظایف خویش برکنار شده‌اند.

«حکمت الله حکمت» کارشناس نظامی در این باره به «طلوع نیوز» گفت: برای تقویت نظام و مصونیت دادن به اتباع افغانستان، تصفیه صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی یک ضرورت است.

«اسدالله ندیم» کارشناس نظامی دیگر نیز اظهار داشت:  اگر این کار واقعا به منظور دور ساختن افراد غیرشایسته از صفوف طالبان باشد و از رده‌های بالا شروع شود، موثر است و نتیجه مثبت دارد، در غیر اینصورت هیاهویی بیش نیست.

مقامات طالبان پیش از این نیز گفته بودند که روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای طالبان برای جلوگیری از سوء استفاده از نام آن‌ها بزودی آغاز می‌شود.

گفتنی است که شورای وزیران طالبان (19 مهر) با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم برای اخراج افراد «نامطلوب» از صفوف طالبان خبر داده بود که منجر به ایجاد کمیسیون تصفیه شد.

کمیسیون تصفیه طالبان اخیراً در نشستی اعلام کرد که دادگاه‌های صحرایی و عملیات خودسرانه توسط اعضای طالبان ممنوع است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جهودشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    اخراج بزرگترین اشتباه است. باید اختیاراتشون رو محدود میکردند چون الان همه این افراد به صف داعش خراسان خواهند پیوست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس