اعتراف عربستان به عقب نشینی نیروهای ائتلاف از الحدیده

نیروهای متجاوز ائتلاف به یمن به رهبری عربستان اعتراف کرد که از سواحل غربی این کشور (استان الحدیده) عقب نشینی کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه «سی ان ان» امروز (سه شنبه) به نقل از سرتیپ «ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن از جا به جایی این نیروها و نیروهای وابسته به «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در سواحل غربی این کشور خبر داد.   

سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن افزود: استقرار مجدد و جا به جایی این نیروها و نیروهای وفادار به منصور هادی در منطقه عملیاتی در چارچوب برنامه‌های نظامی است که از سوی فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف در راستای راهبردهای نظامی برای حمایت از دولت [مستعفی و فراری] یمن در همه جبهه‌ها انجام می‌شود.   

وی افزود: نیروهای مشترک در ساحل غربی پنجشنبه گذشته عملیات جا به جایی و استقرار مجدد نیروهای نظامی خود را بر اساس دستورات فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف انجام دادند و روند جابجایی با نظم و انعطاف‌پذیری مطابق با برنامه‌های آن‌ها و در مسیر برنامه‌های آینده نیروهای ائتلاف انجام شد.  

پیشتر شبکه خبری المیادین روز شنبه هفته جاری به نقل از منابع یمنی اعلام کرد که عقب نشینی ائتلاف سعودی از ساحل غربی به دلیل نگرانی آمریکا و امارات از تحولات جاری در استان مارب واقع در شمال شرق صنعا صورت گرفته است.  

این منابع گفتند که استان الحدیده (غرب) یمن به طور کامل پاکسازی شده و تنها شهرستان الخوخه باقی مانده است.  

این منابع همچنین یادآور شدند که نیروهای ائتلاف قصد دارند وضعیت خود را در جنوب، پیش از شکست سنگین نظامی سروسامان دهند.  

منابع مزبور فاش کردند که ائتلاف سعودی تمامی نیروهای خود از جمله نیروهای «طارق صالح» و تیپ «العمالقه» را از ساحل غربی به سمت عدن منتقل کرده است.  

منابع یمنی  یادآورشدند که پیشروی نیروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در ساحل غربی تاکنون بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر مربع بوده و بجز شهرستان الخوخه کل استان الحدیده پاکسازی شده است و پیش بینی می‌شود که آن نیز امروز آزاد شود.  

برخی منابع روز جمعه به المیادین گفتند که نیروهای ائئلاف سعودی از ده‌ها موضع در جنوب و شرق شهر الحدیده عقب نشینی کرده اند.  

در همین حال پس از انتشار این اخبار، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان خبر عقب نشینی نیروهای خود از استان الحدیده را تکذیب کرده بودند.    

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.  

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس