کد خبر 1300325
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
دستگیری

این تبهکار که از سال گذشته تاکنون چندین باند مختلف سرقت تشکیل داده است، باز هم در حالی دستگیر شد که برای دستبرد به ۸۰ خودرو بازجویی می شود.

به گزارش مشرق، جوان ۳۲ ساله ای که با تشکیل باندهای مختلف سرقت، به اموال مردم در مشهد دستبرد می زند. باز هم در حالی به اتهام ۸۰ فقره سرقت تحت بازجویی های تخصصی قرار دارد که باند معروف به «سگ» را هدایت می کرد.

صبح بیست و هفتم شهریور، مردی با مراجعه به کلانتری شفای مشهد، تصاویر دوربین مدار بسته ای را به نیروهای تجسس نشان داد که از دستبرد چهار سارق نقابدار به پارکینگ مجتمع مسکونی در بولوار عبدالمطلب حکایت داشت. سارقان درحالی موتورسیکلت را از درون پارکینگ به سرقت بردند که با یک دستگاه پراید به محل رفته بودند.

بیشتر بخوانید

مالباخته: ۸کیلو طلا سرقت شد/ سارق: همش ۲ کیلو بود

با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات گسترده افسران ورزیده تجسس با نظارت مستقیم سرهنگ علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت درحالی آغاز شد که بررسی های  مقدماتی نشان می داد آن ها از دزدان حرفه ای و سابقه دار هستند. به همین دلیل ردزنی های اطلاعاتی به سرپرستی سروان حسن آریایی (رئیس تجسس) وارد مرحله عملیاتی شد و نیروهای تجسس با استعلام شماره پلاک پراید، به مردی در یکی از شهرستان ها رسیدند که مدعی بود «خودروی پراید در اختیار برادرش قرار دارد که ساکن مشهد است.» دقایقی بعد ورود ماموران به بانک اطلاعاتی مجرمان، نشان داد که حسین – م معروف به «محسن» از سارقان سابقه دار است که در بولوار توس زندگی می کند.

بنابراین افسران تجسس در یک عملیات هماهنگ و با کسب مجوزهای قضایی از قاضی شعبه ۲۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، وارد مخفیگاه این سارق جوان شدند و او را در حالی به دام انداختند که خودروی پراید نیز در منزل وی کشف شد.

قاضی «رضوی» که چشم به سطور اوراق این پرونده سرقت دوخته بود، در همان بررسی های مقدماتی دریافت که پلیس با یک باند حرفه ای سرقت روبه رو شده است، به همین دلیل دستورات ویژه ای را برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری دیگر اعضای باند صادر کرد.

این گونه بود که نیروهای تجسس با پشتوانه کامل قضایی، دامنه تحقیقات را با بازجویی از «محسن» به بولوار رسالت مشهد گسترش دادند، جایی که یکی از اعضای اصلی باند معروف به «سگ» مخفی شده بود. در بازرسی از مخفیگاه این جوان ۳۵ ساله، موتورسیکلت سرقتی نیز کشف شد و او در حالی به مقر انتظامی انتقال یافت که از «عماد- پ» به عنوان سرکرده باند نام برد. افسران تجسس که با شنیدن این نام انگشت حیرت به دهان گرفته بودند، ناباورانه به رصدهای اطلاعاتی درباره مخفیگاه این جوان ۳۲ ساله پرداختند چرا که او قبلا طعم گلوله های افسران تجسس کلانتری شفا را چشیده بود.

تحقیقات مقدماتی حکایت از آن داشت که «عماد» آبان سال گذشته هنگام سرقت قطعات خودرو، تحت تعقیب نیروهای کلانتری شفا قرار گرفت و با وجود اصابت گلوله و در حالی که زخمی شده بود از چنگ پلیس گریخت اما نیروهای تجسس چند روز بعد با تعقیب اعضای یک باند سرقت دیگر در مشهد، به مخفیگاهی رسیدند که مرد زخمی در حال احتضار بود و با مرگ دست و پنجه نرم می کرد، بررسی های اولیه نشان داد که جوان زخمی همان سارقی است که چند شب قبل با شلیک گلوله مجروح شده بود و همدستانش او را با لوازم آلوده در مخفیگاه جراحی کرده اند تا مرمی گلوله‌ها از بدنش خارج شود.

او بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد و بعد از ۱۵ روز جدال با مرگ، نجات یافت و روانه زندان شد .در حالی که تحقیقات پلیس در این باره ادامه داشت ناگهان دی ماه سال گذشته ماموران کلانتری طبرسی شمالی، سارقی را با پای زخمی دستگیر کردند که کامیونی را با بار سیب زمینی سرقت کرده بود. تحقیقات نشان داد، این جوان ۳۱ ساله همان «عماد.پ» جوان سارقی است که با شلیک گلوله مجروح شده بود و ...

این ماجرای وحشتناک همانند سکانس های یک فیلم سینمایی از مقابل چشمان کارآگاهان تجسس می گذشت و آن ها همچنان به جست‌وجوهای پلیسی برای پیدا کردن آخرین مخفیگاه «عماد» ادامه می دادند تا این که مشخص شد او چند روز قبل توسط ماموران انتظامی یک کلانتری دیگر در مشهد به اتهام سرقت دوچرخه دستگیر و روانه زندان شده است.بنابراین با دستور قاضی «رضوی»، عماد از زندان به کلانتری شفا انتقال یافت و راز سرقت های زیادی را در مشهد افشا کرد . او که این بار باند معروف به «سگ» را تشکیل داده است و گویا قانون و حتی گلوله های پلیس را به بازی می گیرد در حالی توسط نیروهای تجسس مورد بازجویی های فنی قرار گرفت که همدستان وی علاوه بر سرقت چندین دستگاه موتورسیکلت به ۸۰ فقره سرقت از داخل خودروها به سرکردگی وی اعتراف کرده‌اند.

این تبهکار که اکنون ۳۲ سال دارد پرده از سرقت موتورسیکلت از مجتمع مسکونی در بولوار عبدالمطلب مشهد برداشت و گفت: من با کارت بانکی در پارکینگ را باز کردم و با همدستی دیگر دوستانم که «سگ» نیز همراهمان بود یک موتورسیکلت  و بعد از آن هم موتورسیکلت های دیگری از بولوار پیروزی خیابان شهید مطهری به سرقت بردیم اما محل دقیق سرقت ها را به خاطر ندارم.

در همین حال عضو معروف به «سگ» در بازجویی ها گفت: موتورسیکلتی را که از بولوار عبدالمطلب ربودیم به «حمید» (عضو فراری باند) دادیم و او به هر کدام از ما ۱۵۰ هزار تومان داد ولی من وعماد در دیگر سرقت ها که به خودروها دستبرد می زدیم حدود  ۸۰سرقت انجام داده ایم که نشانی محل سرقت ها را نمی‌دانم .اما فقط در سرقت ۴دستگاه موتورسیکلت از بولوار پیروزی با عماد همدست بودم.

سرقت پشت سرقت توسط باند سگ! +عکس متهم

اعترافات اعضای باند تبهکاران در حالی ادامه داشت که شاکیان زیادی به کلانتری شفا مراجعه کردند و سارق معروف  به «سگ» به سرقت از خودروی ۱۰ نفر از آنان معترف شد.دراثنای این تحقیقات تصویربرادر زن عماد نیز که  در یکی از سرقت های موتورسیکلت همراه او  بود در دایره تجسس کلانتری شناسایی شد و بدین ترتیب عماد برادر زنش را نیزبه پلیس  لو داد . تحقیقات بیشتر در این باره با تاکیدات ویژه سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) برای دستگیری همه عاملان و مرتبطان پرونده زیر نظر رئیس کلانتری شفا همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    بنظر شما دستگیری این سارقان سابقه دار تأثیری در جلوگیری از وقوع و تکرار اینگونه جرائم در جامعه دارد ؟؟ بنظر بنده حقیر خیر !! میپرسید چرا ؟ پاسخ اینکه سارقین ، با زحمات و پیگیری های شبانه روزی ، استرس های سنگین حین عملیات ، دستگیری و بازجویی ، مشکلات عدیده مرتبط با پیگیری جرائم متخلفین و .... نیروهای خدوم ، ایثارگر و زحمتکش نیروی انتظامی دستگیر ، تشکیل پرونده و به دستگاه قضایی معرفی و نهایتاً تحویل زندان میشوند . ( ضمن اینکه غالباً اموال سرقتی بصورت اولیه به صاحبان آنان بر نمی گردد !! ) این افراد در زندان بخوبی استراحت کرده ، از امکانات رفاهی و غذاهای با کیفیت زندان سر حال تر شده و در اندک زمانی بدلایل مختلفی مشمول آزادی مشروط ، مرخصی ، آزاد شده به جامعه بر گشته و با استفادۀ از تجربیات کسب کرده در زندان ، آشنایی با سارقان سابقه دار و حرفه ای تر و ... ، مرتکب سرقت و جنایات سنگین تری میشوند و بازهم روال گذشته تکرار میشود !! ایکاش بنحوی آسایش و آرامش این چنین سارقانی سلب شده و به گونه ای با آنان برخورد شود که هوس تکرار تخلف مجدد را به خود راه ندهند و آرامش اجتماعی و روانی چامعه را ببازی نگیرند !! به امید آنروز !!
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    باید مثل سگ اسم باندش باهاش برخورد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس