کد خبر 1299957
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
کمیته انتخابات لیبی صلاحیت پسر معمر قذافی را رد کرد

کمیته انتخابات لیبی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای صلاحیت سیف‌الاسلام پسر معمر قذافی راکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده بود، رد کرد.

به گزارش مشرق، عماد سعی رئیس کمیته انتخابات لیبی در بیانیه خود که در فیس بوک منتشر شد گفت: با توجه به نزول ثبات و تعطیلی تعدادی از شعب کمیته انتخابات لیبی، کمیته تصمیم گرفته است نامزدی سیف‌الاسلام قذافی در انتخابات را رد کند.  

با توجه به این بیانیه، رد صلاحیت سیف‌الاسلام پس از اعتراض مردم به نامزدی او و درگیری با کارمندان کمیته انتخابات در چندین شهر لیبی انجام شده است.  

این درحالی است که کمیته انتخابات لیبی بیانیه خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه پس از انتشار حذف کرده است.  

به گزارش ایرنا، روز گذشته بود که رسانه‌های عربی خبر دادند که سیف‌الاسلام پسر معمر قذافی نامزد ریاست جمهوری لیبی شد.  

پیشتر رسانه‌های لیبیایی نامزدی سیف‌الاسلام قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری لیبی را پیش بینی کرده بودند.  

  «"سامی الشریف" مسئول رسانه‌ای کمیسیون انتخابات به الیوم السابع گفته بود که سیف الاسلام پیش از این نیز مدارکی را برای نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری در شهر سبها در جنوب این کشور ارسال کرده بود.  

بدالحکیم فانوش تحلیلگر سیاسی لیبی معتقد است که نامزدی سیف‌الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری صحنه سیاسی لیبی را آشفته می‌کند.  

قابل ذکر است که سیف الاسلام پس از سرنگونی رژیم پدرش (معمر قذافی) در سال ۲۰۱۱ در شهر «زنتان» دستگیر شد و در سال ۲۰۱۷ بر اساس قانون عفو عمومی که مجلس نمایندگان لیبی در آن زمان صادر کرد، آزاد شد.  

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد.  

ابتدا «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب لیبی) مستقر شد که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، اما در شرق لیبی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور، کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفت و دولت تشکیل داد. این دوگانگی لیبی را دستخوش هرج‌ومرج و جنگ‌های داخلی کرده است

انتخابات ریاست جمهوری لیبی قرار است ۲۴ دسامبر (۳ دی) برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس