کد خبر 1299767
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

  ممکن است شما نیز با این قبیل پرسش ها در راستای کاربردهای این دستگاه مواجه شده باشید و به دنیال دریافت پاسخ مناسب برای آن ها باشید.ما در این نوشتار به شما کمک می کنیم تا اطلاعات دقیق تری در این زمینه کسب نمایید. همان گونه که می دانید کره زمین به عنوان یک منبع بزرگ از آب ها شناخته می شود اما بارها شنیده ایم که کشورهای بسیاری با بحران کمبود آب مواجه هستند.

آب شیرین کن چیست؟

 این میزان بالا از منبع آب و این قبیل بحران ها ممکن است شما را دچار ابهام کنند که چرا با این وجود که حدود 70 درصد از سطح زمین را آب تشکیل داده است بازهم ما با کمی آب مواجه هستیم. لازم است بدانید این آب قابل آشامیدن نبوده و برای مصرف باید تصفیه شود.

 تصفیه این آب ها نیاز به دستگاه های خاصی دارد که امروزه به طور چشمگیری مورد استفاده قرار می گیرند تا به این طریق بتوان آب آشامیدنی مردم را تامین نمود. اما این دستگاه ها چه ویژگی هایی دارند ؟

در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر دستگاه آب شیرین کن صنعتی خواهیم پرداخت و از شما می خواهیم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها ما را مهمان نگاه های پرفروغ خود کنید.

آب شیرین کن صنعتی چیست ؟

آب شیرین کن صنعتی به صورت اتوماتیک آب شور را به آب شیرین تبدیل می کند.

 تبدیل نمودن آب شور به آب شیرین فرایند ساده ای نیست و نیاز به انجام مجموعه فرآیندها و مراحل خاصی دارد.

در ابتدا باید بتوان نمک را از آب جدا نمود و این امر به عنوان یک مرحله کاملا مجزا پیچیده بوده و نیاز به دقت بالایی دارد.

 مهم ترین نمونه های آب شیرین کن، اسمز معکوس و آب شیرین کن حراراتی می باشد.

ویژگی های آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس

اسمزها در واقع به عنوان قدرتمندترین راهکارهای تصفیه آب شناخته می شوند که به واسطه آن ها می توان به بهترین شکل ممکن آب شور را به آب شیرین تبدیل نمود.

 این روش در حال حاضر کارایی بسیار بالایی داشته و با نام دیگری با عنوان آب شیرین کن غشایی نیز شناخته می شود.

این دسته از آب شیرین کن ها از چند نمونه غشا استفاده نموده و به این طریق آب شور را به آب شیرین تبدیل می کنند.

آب شیرین کن چیست؟

در واقع برای تشریح فرآیند این امر باید گفت غشاهای موردنظر که بسیار نازک هستند در آب قرار داده می شوند و از آن جایی که بر روی این غشاها سوراخ های بسیار ریزی تعبیه گردیده است مولکول های آب که وزن و حجم بسیار ناچیزی دارند به سادگی از این سوراخ ها عبور می کنند

 اما تکلیف نمک های موجود در آب چه می شود ؟

اینجاست که عمل تصفیه انجام می پذیرد زیرا نمک ها چون ذرات بزرگتری هستند نمی توانند از این سوراخ ها عبور کنند و به همین شکل نمک موجود از آب جدا شده و عمل شیرین سازی صورت می گیرد.

این دستگاه ها برای ادامه کار خود نیاز چندانی به برق نداشته و غشاهای در نظر گرفته شده برای آن ها می توانند به خوبی آب و نمک موجود را تحت کنترل خود درآورند اما باید بدانید به دلیل استفاده از تکنولوژی های قدرتمند قیمت بالاتری دارند.

دستگاه سختی گیر

از جمله سیستم هایی که میتواند در امر جداسازی یون ها ی محلول در آب تاثیر گذار باشد میتوان به سیستم های رزینی کاتیونی و آنیونی اشاره کرد که عموما با نام دستگاه های سختی گیر شناخته می شوند .

رزین ها مواد هستند که به صورت زئولیت در طبیعت یافت می شوند اما روش ساخت آنها به این سادگی نیست ، این رزین ها بر اساس مقدار اکی والانی که دارند قابلیت جذب یونها را دارا بوده و در صورت جریان آناها را جذب نموده و به حالت اشباء در می آیند و به صورت خیلی ساده مجددا احیا می شوند .

آب شیرین کن چیست؟

مزایای سختی گیر

غلظت زیاد منیزیم و کلسیم یا همان گچ و آهک علاوه بر این که بر روی لوازم مصرفی خانگی می تواند تاثیرات منفی و عظیمی بگذارد روی سلامت انسان نیز تاثیر گذار است.

 اگر از دستگاه سختی گیر آب بهره بگیرید از به وجود آمدن بسیاری از مشکلاتی که به سخت شدنآب مربوط می‌ شود، می‌ توانید جلوگیری نمایید.

کم شدن طول عمر شیر آلات سیستم لوله کشی و تاسیسات ساختمانی،ایجاد سفیدک و لکه های سفید رنگ آهکی بر روی شیرالات، سطوح و سینک ها، زیاد شدن مصرف مواد شوینده، چون وقتی مواد شویندهبا آب نرم قاطی می شود، اثربخشی شویندگی فراوان تری دارند و کف کنندگی آن ها راحت تر انجام می شود.

کم شدن فشار آب لوله کشی ساختمان ها، کارخانجات، آب سخت موجب می شود که پوست و مو سفت شوند. این مواردی که گفته شد از مشکلات آب سخت است.

تصفیه فاضلاب

آب یک منبع تجدید پذیر است. مراحل تصفیه آب شامل حذف مواد جامد، باکتری ها، جلبک ها، گیاهان، ترکیبات غیر آلی و ترکیبات آلی است.

از بین بردن مواد جامد معمولاً به وسیله عملیات فیلتراسیون و رسوب دهی انجام می شود. هضم باکتری یک فرایند مهم برای از بین بردن آلاینده های مضر است.

آب شیرین کن چیست؟

 عملیات تبدیل آب استفاده شده به صورتی که برای محیط زیست قابل استفاده و یا حتی قابل آشامیدن نیز باشد تصفیه فاضلاب نام دارد.  فاضلاب بر دنیای اطراف ما تأثیر زیادی می‌ گذارد و بسیار اهمیت دارد که آن را به صورت موثر تصفیه کنیم.

 با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب نه تنها موجوداتی را که در این کره خاکی زندگی می کنند نجات می دهید، بلکه از همه سیاره زمین محافظت می کنید.

برای اینکه تکه های جامد بزرگ را جدا کنند فاضلاب را از صافی رد می کنند. این مواد در محل دفن زباله ها دور ریخته می شود.

فاضلاب به مخزن فاضلاب هدایت می شود تا ذرات کوچک نیز ته نشین شوند. به این مواد ته نشین شده لجن فعال می گویند.

بعد مایع سر ریز وارد فیلتر percolate و یا هوادهی می شود. آب دوباره می تواند فیلتر شود و بعد ضدعفونی شود.

اگر مورد دیگری نباشد آب به طبیعت و چرخه زیست محیطی برگردانده می‌ شود.

لجنی که از مرحله ته نشینی حذف شده بود از مواد بیولوژیکی زنده تشکیل شده است.

بخشی از آن را به مخزن هوا دهی می توان برگرداند ولی لجن خام به وسیله دو میکروارگانیسم حذف می شود.

برای هضم از باکتری های بی هوازی (بدون اکسیژن) و هوازی (با هوا) بهره می گیرند. در مرحله هضم گاز های دی اکسید کربن، آمونیاک و متان تولید می شود.

حجم لجن هضم شده کم می‌ شود و از آن به عنوان یک کود مکمل می توان در کشاورزی استفاده کرد.

اگرچه می توان فاضلاب را بعد از هضم هوادهی و فیلتراسیون نفوذی به اکو سیستم بازگرداند، ولی در برخی موارد انجام تصفیه بیشتر ضروری است.

سخن آخر

دستگاه آب شیرین کن در صنایع مختلف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و از عمده مصارف آن می توان به کارخانه های تولید محصولات خوراکی اشاره نمود زیرا در صورت عدم استفاده محصول تولیدی آن ها کاملا بد مزه و غیر قابل استفاده خواهد بود. این دستگاه ها با قابلیت های بی نظیر خود تا حد امکان می توانند تمامی نیازهای صنایع را برآورده نموده و شرایط مناسبی برای آن ها رقم بزنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس