کد خبر 12996
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳

کميسيون اروپا قصد دارد قانون مربوط به حفاظت از اطلاعات شخصي را در فضاي مجازي به تصويب برساند و به ويژه "حق حذف" اطلاعات را براي کاربران اينترنت تعريف کند.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، در متن پيشنهادي کميسيون اروپا که قرار است امروز پنج شنبه منتشر شود کنترل اطلاعات فردي ،‌حق دسترسي به مشخصات افراد و توانايي اصلاح يا پاک کردن اين اطلاعات از حقوق اساسي شمرده شده است که بايد در دنياي ديجيتال ‌امروز تضمين شوند.
قانون فعلي حفاظت از اطلاعات خصوصي اشخاص به تاريخ هزار و نهصد و نود و پنج و قبل از پيشرفت اينترنت بر مي گردد و ويويان رِدينگ کميسر مامور رسيدگي به اين پرونده از قصد خود براي اصلاح اين قانون خبر داده است.
وي اميدوار است يک نوع کنترل واقعي اطلاعات فردي را در اختيار کاربران اينترنت قرار بدهد،‌ کنترلي که به واسطه آن کاربران مي توانند به عنوان مثال وقتي در فضاي اينترنت حضور دارند استفاده از اين اطلاعات را براي ديگران مجاز اعلام کنند.
بر اساس همين قانون زماني که اطلاعات کاربران مورد نياز نيست يا مي خواهند آنها را از شبکه پاک کنند آنها مي توانند از "حق حذف " برخوردار شوند ،‌ حقي که تا تضمين آن در دنياي اطلاعات هنوز فاصله زيادي وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروکسل قوانين جديد به ويژه براي سرويسهاي آن لاين مانند شبکه اجتماعي فيس بوک مفيد خواهد بود و احتمالا از بروز بحث و جدلهايي مانند آنچه در پي اجراي برنامه "استريت ويو " بوجود آمد پيشگيري خواهند کرد.
گوگل استريت ويو يا نماي خيابان گوگل به فناوري اطلاق مي شود که عکسهاي سراسر نما يا کره کامل را براي خيابانها در گوگل ارث و نقشه هاي گوگل قابل مشاهده مي کند.
اين سرويس در بيست و پنجم مي دو هزار و هفت آغاز به کار کرد و فقط شامل چند شهر از ايالات متحده آمريکا مي شد ولي کم کم گسترش پيدا کرد و شهرهاي متعددي را در سراسر جهان در بر گرفت.
بروکسل اما همچنين قصد دارد در قوانين حفاظت از ذخيره اطلاعات در محيط کاري اداره پليس و دادگستري بازنگري کند.
طرحهاي کميسيون اروپا تا نيمه ژانويه به مشورت عمومي گذاشته خواهد شد و اين کميسيون پيشنهادهاي خود را در زمينه تصويب اين قوانين سال آينده به دولتهاي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و نمايندگان اروپا ارائه خواهد کرد.
محافظت از مسائل مربوط به زندگي خصوصي افراد براي اروپايي ها موضوعي حساس به شمار مي رود.
اروپايي ها سالهاست که براي کنترل بهتر اطلاعات جمع آوري شده به منظور مبارزه با تروريسم در حال مذاکره با آمريکايي ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس