تازه‌ترین جزئیات از وضعیت ۳۰ کویرنورد مفقودشده در شاهرود/ ۲۶ نفر پیدا شدند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان آخرین جزئیات از وضعیت ۳۰ کویرنورد مفقود در احمدآباد شاهرود را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، کمال طاهریان اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی ۲۶ نفر از کویرنوردان پیدا شدند و جست‌وجوها برای پیدا کردن چهار نفر باقی‌مانده ادامه دارد.

وی افزود: از دو روز گذشته تعداد ۳۰ کویرنورد با قصد آفرود سواری و کویرنوردی در خط مرزی کویر مرکزی در جنوب شهرستان شاهرود اقدام به حرکت و طبیعت‌گردی خود را از طرود شاهرود آغاز کردند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه کمبود سوخت و «در گِل ماندن چند خودرو از این کاروان آفرود سواران» سبب تأخیر آنان در رسیدن به مقصد در زمان تعیین‌شده شد تصریح کرد: به‌محض اطلاع‌رسانی موضوع از سوی خانواده این کویرنوردان، کار پیگیری برای پیدا کردن آنان با محوریت فرمانداری شاهرود آغاز شد.

طاهریان عنوان کرد: پس از ۲ سورتی پرواز بالگرد امدادی که با تدبیر فرمانداری شاهرود انجم شد؛ ۲۶ نفر از این کویر نوردان در راه مانده پیدا شدند.

وی اضافه کرد: چهار نفر از این کاروان ۳۰ نفره که برای پیدا کردن کمک با تجهیزات کامل نظیر جی.پی.اس اقدام به حرکت به سوی آبادی‌های منطقه کردند؛ هنوز پیدا نشدند و تلاش برای پیدا کردن این افراد همچنان ادامه دارد و با توجه به تاریکی هوا و شرایط منطقه، امشب یا فردا عملیات پیدا کردن این افراد ادامه خواهد یافت.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اینکه حال عمومی ۲۶ نجات‌یافته از این کاروان ۳۰ نفره کویرنورد مساعد است تصریح کرد: با توجه به ضعف جسمانی ۲ نفر از این ۲۶ نفر، این افراد توسط بالگرد امدادی به شاهرود منتقل شدند و عملیات سوخت‌رسانی و آذوقه رسانی به افراد باقی‌مانده نیز انجام‌شده است.

طاهریان عنوان کرد: این افراد نیز امشب را به‌صورت کمپ گروهی در محل سپری کرده و صبح فردا با توجه به سوخت‌رسانی انجام‌شده، به سمت شاهرود بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه همه این افراد از کویرنوردان و طبیعت گردان حرفه‌ای بودند و در بین آنان حتی پزشک نیز وجود داشت تصریح کرد: هم‌اکنون تنها نگرانی موجود پیدا کردن چهار نفر باقی‌مانده از این گروه ۳۰ نفره است که با پای پیاده برای دریافت کمک از جمع دوستان خود جدا شدند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: با توجه به مسافت ۷۰ کیلومتری مسیر انتخاب شده توسط این چهار نفر برای رسیدن به نزدیک‌ترین آبادی، رسیدن آنان به مقصد با توجه به شرایط کویری و آب و هوایی تا عصر فردا به طول خواهد انجامید؛ اما به این پیش‌بینی‌ها بسنده نشده و اکیپ‌های تعیین‌شده از سوی فرمانداری شاهرود و راه‌بلدهای محیط‌زیست بسیج شده‌اند تا هرچه سریع‌تر این چهار نفر را نیز پیدا کنند.

اتمام سوخت علت تأخیر کویرنوردان شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز با اشاره به مفقود شدن ۳۰ کویر نورد در حوالی احمدآباد شاهرود گفت: تعداد ۲۶ نفر از این افراد تا پایان غروب و با کمک بالگرد اورژانس هوایی پیدا شدند.

مظفر محمدخانی، اظهار داشت: با اعلام مفقود شدن ۳۰ کویرنورد به اورژانس بلافاصله اقدامات برای نجات آنان آغاز شد و در پایان غروب آفتاب تعداد ۲۶ نفر پیدا شدند.

وی با بیان اینکه جست‌وجو برای یافتن ۴ نفر دیگر ادامه دارد گفت: به علت تاریکی هوا بالگرد قادر به پرواز نیست و فردا از اول صبح دوباره عملیات جست‌وجو آغاز می‌شود.مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه بالگرد امدادی اورژانس شاهرود در زمان‌آباد این شهرستان مستقر است تصریح کرد: صبح فردا عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن این افراد آغاز می‌شود.

محمدخانی اضافه کرد: این کویرنوردان دوره‌دیده و حرفه‌ای در مسیر تعیین‌شده و با تجهیزات کامل اقدام به حرکت در مسیر کویر کردند و عدم دسترسی به تلفن و نبود آنتن برای برقراری تماس و گیر افتادن تعدادی از خودروهای آنان در گل‌ولای موجب تأخیر آنان شده و خانواده‌های آنان نیز موضوع را به هلال‌احمر اطلاع دادند.

وی افزود: افراد پیداشده نیز هم‌اکنون در کمپ ایجاد شده در همان محلی که پیداشده بودند؛ اسکان‌یافته‌اند تا مواد غذایی و وسایل گرمایشی نیز در اختیار آنان قرارگرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 2
    فیگور های پولداری و غرور و اطمینان کاذب کار دستشون داد
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 1
    بچه پولدارهای دردسر ساز
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 2
    بچه مایه دار بودن یا های گوپتر رفتن دنبالشون
  • صبا IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 1
    سلام این تفریح به اصطلاح آفرود به جز تخریب طبیعت و آلودگی محیط هیچ سود و فایده ایی ندارد.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 5
    حالا اگر چند تا فقیر در جای گیر می کردند بازهم این هم امکانات اعزام می کردید ؟؟؟؟؟
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 4
    چرا جامعه باید خرج شنگولیات بی عقلانه عده ای را به نام ورزش بدهد در صورتی که با کمی برنامه ریزی ساده می توان این مشکلات ساختگی را نداشت ؟!!
  • علی خان IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    یادمه چند سال پیش رفته بودم کنیا ، ی روز گرم داغ تصمیم گرفتم با گروهی که داشتن میرفتن کویر کنیا باهاشون برم گردش کویر گردی ، سریع سوار لندور شدیم و راهی کویر، راهنما به فرانسه به من گفت بچه خوشگل تو را چه به اینجاها ،، من هم بهش گفتم بشین با جوجه را آخر پاییز می‌شماریم ، راه افتادیم یهو گم شدیم همه ترسیده بودن ، اینترنت قطع بود و ارتباط هم با مرکز نداشتیم ، یارو راهنما رنگ ش پریده بود دیگه داشت از ترس می مرد چون اونجا مسیر شیرها هم بود من هم بهشون گفتم نترسید من شما را نجات میدم ، گفتن چطور بهشون گفتم من موقع اومدن با خودم ی کیسه برنج هندی کاکا با خودم آورده بودم و دانه دانه علامت گذاری کردم ،، خیلی شاد شدن همین که برگشتیم و مسیر دانه برنج ها را ادامه بدیم چند متری نرفته بودیم که نوک بینی راهنمای ما به نوک منقار پرنده ای خورد و ......این داستان ادامه دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس