معاون اول قوه قضائیه

حجت الاسلام والمسلمین مصدق عنوان کرد: در مکتب اسلام یکی از اهداف بسیار مهم مجازات به ویژه از نوع حبس موضوع بازاجتماعی شدن مرتکب و اصلاح و درمان مریض است.

به گزارش مشرق، آیین معارفه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

در این مراسم غلامعلی محمدی به جای محمدمهدی حاج محمدی به عنوان رئیس سازمان زندان‌ها معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت امان حسن عسکری (ع) بیان داشت: سازمان زندان‌ها یکی از مراکز تربیتی نسبت به برخی انسان‌ها است که ممکن است به هر دلیلی در اثر لغزشی در جایی به نام زندان اقامت کنند.

وی ادامه داد: دانشمندان حقوق جزا درباره اینکه هدف از مجازات چیست چهار هدف عنوان کردند، بر اساس مکاتب مختلف یک انتقام جویی و تشفی خاطر بزه دیده است که از قدیمی‌ترین اهداف مجازات همین است.

معاون اول قوه قضاییه یکی دیگر از اهداف مجازات بر اساس مکاتب را مختلف سزادهی یا مکافات دانست و افزود: کانت که ار سردرمداران و طرفداران مکتب نوین عدالت محور است معتقد است هرکسی که مرتکب جرم شد حتما باید مجازات ببیند حال چه دیگری عبرت بگیرد یا خیر و اصلا ربطی به اصلاح ندارد.

وی تصریح کرد: برخی‌ها بر اساس مکاتب خود، ارعاب را هدف از مجازات می‌دانند و برخی اصلاح و بازاجتماعی شدن مرتکب را هدف می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: در مکتب اسلام یکی از اهداف بسیار مهم مجازات به ویژه از نوع حبس موضوع بازاجتماعی شدن مرتکب و اصلاح و درمان مریض است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: از سال ٩٢ به بعد اگر دقتی در قوانین شکلی و ماهوی داشته باشیم کاملا مشخص است که رویکرد قانون جزایی ایران به سمت اصلاح مجرمان آمده است که با این رویکرد فرد مجازات می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در سال ٩٢ بازداشت موقت الزامی از قانون ما حذف شد و امروز تاکید ریاست قوه قضاییه بر این باور است تا جای ممکن فرد بازداشت نشود، ممکن است فرد وقتی بازداشت می‌شود آثار مخرب داشته باشد.

مصدق با اشاره به پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی از سوی رئیس قوه قضاییه افزود: چه الزامی دارد که فرد را بازداشت می‌کنیم و بعد شکات را دعوت کرده تا ببینیم شکایت چه موضوعی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اگر می‌بینیم وضعیت پرونده به گونه‌ای است که شاید در آینده لغزشی صورت گیرد فرد را صدا کنید و مهلت دو تا سه ماهه دهید و بگویید وضعیتتان را در مورد این پرونده روشن کنید.

مصدق ادامه داد: من موافقم تا یک اختیار قضایی به رییس سازمان زندان‌ها درباره نهادهای ارفاقی داده شود به عنوان مثال فردی به شش سال حبس محکوم شده و ما می‌گوییم چنانچه یک سوم حبس را تحمل کرد می‌تواند از نهاد ارفاقی آزادی مشروط یا تعلیق مجازات بهره‌مند شود که در اینجا چه ایرادی دارد.

مصدق گفت: آقای حاج محمدی نیروی مخلص و جهادی بودند، وی مامور به خدمت در سازمان زندان‌ها بودند که سمت قضایی وی معاون رییس کل دادگستری است و با همان سمت ارایه خدمت خواهند کرد.

وی بیان داشت: آقای محمدی نیز سال‌ها با موضوع زندان و زندانبانی عجین بودند و انتظار آن است با همکاری همکارانشان، سازمان زندان‌ها را به جایی که مدنظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    چطور ؟؟؟
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    بله .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    معتادی که صدها بار سابقه دستگیری بخاطر دزدی و پخش مواد دارد را باید ز جامعه جدا کرد و در اردوگاهی در وسط کویر نگهداری کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس