کد خبر 1299249
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
واکسیناسیون

به گفته یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی واکسیناسیون اجباری در هیچکدام از کشورهای دنیا موثر نبوده است و به نظر می‌رسد نباید چنین اقدامی انجام شود.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در واکنش به این موضوع که آمار تزریق دز اول واکسن کرونا روزانه به زیر ۱۰۰ هزار دز در کشور رسیده که از ابتدای آغاز واکسیناسیون در کشور کمترین آمار بوده است و آیا به نظر شما اجباری کردن تزریق واکسن در چنین شرایطی اقدام درستی است؟، گفت: واکسیناسیون اجباری در هیچکدام از کشورهای دنیا موثر نبوده است و به نظر می‌رسد نباید چنین اقدامی انجام شود، اما اعمال محدودیت برای افراد واکسینه نشده در گذرگاه‌های عمومی و فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند عاملی برای تشویق مردم به تزریق واکسن باشد.

بیشتر بخوانید

چند درصد از مردم موافق و چند درصد مخالف واکسیناسیون هستند؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه به جای اجبار مردم باید آن‌ها را راهنمایی و تشویق کنیم و مطمئنا مردم فهیم ایران خودشان راه را از چاه تشخیص می‌دهند و اقدام به دریافت واکسن می‌کنند، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آمار فوتی‌های کرونا روی حدود عدد ۱۰۰ ثابت مانده و تغییری نمی‌کند؟، توضیح داد: نا زمانی که آمار بیماران بدحالی که از موج پنجم باقی مانده اند، کاهش نیابد آمار فوتی‌ها هم پایین نمی‌آید که البته آمار مرگ‌میر ناشی از کرونا به نسبت پیک پنجم که روزانه با حدود ۷۰۰ فوت بر اثر این بیماری مواجه بودیم بسیار کاهش یافته است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه اگر به امید خدا موارد ابتلا به بیماری به حداقل برسد، حدود ۸۵ درصد جامعه را واکسینه کنیم و مردم تا زمان رسیدن به ایمنی جمعی پروتکل‌ها را رعایت کنند می‌توانیم امید داشته باشیم که آمار مرگ‌ومیر کرونا بسیار کاهش یابد، در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط فعلی افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد البته در شهرهای با وضعیت آبی و سفید و به نظر نمی‌رسد که انجام این کار در شهرهای نارنجی و قرمز به صلاح باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    15 0
    کرونا بیماری مردانه است . من کلی زن جوان می شناسم که کرونا گرفته اند و همگی خوب شده اند . حتی یک نفرشان هم نمرده . در عوض کلی آقا می شناسم که از کرونا مرده اند . و دو تا خانم پیر هم همینطور . پس وقتی کرونا در بین ما خانمهای جوان ، تقریبا مرگ و میری نداره ، برای چی امثال من را مجبور به واکسن می کنید ؟!
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      6 0
      چرند محض
    • Nasra IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      7 1
      استدلال های مسخره امثال شما باعث شده یک عده به خودشون اجازه بدهند بگویند افرادی که مخالف واکسن هستند از عوام هستند.یعنی چی کرونا مرد هست؟اینطوری که شما استدلال میاری در مراکز بیماران ذهنی هم استدلال نمیاورند
  • صفا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    48 0
    1.تزریق اجباری واکسن طبق فتوی حرام ست. 2.واکسن کرونا بدون بروشور ست.ما حیوان آزمایشگاهی نیستم. 3.اگر 10 باد واکسن مسموم کرونا تزریق شود دیگه سلامتی خواهد بود؟
    • مسعود0 IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 21
      تو وفتوی دهنده را باید ببرند بخش کرونا بدون ماسک کار کنید شاید مخت تکون بخوره بی وجدان کار و زندگی مون از دست رفت به عقل بیایید جون مادر زنتون.
  • حسین IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    20 1
    اعمال محدودیت ب معنای اجبار کردن نیس؟؟؟ شماها مرزهای مسائل حقوقی را جا ب جا کرده اید
    • Nasra IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      33 0
      واقعا .از یک طرف مسئولین اعلام میکنن اقناعی هست و اجباری نیست از طرفی در سطح جامعه بخشنامه ها همه اجبار رو نشون میدهند.روزانه هزاران نفر به خاطر آلودگی هوا و سیگار و تصادف و...در کشور می میرند اصلا توجه نمیشه و بیان هم نمیشه ولی اینقدر کرونا رو برجسته کردن که مدام تخت بیمارستان ها رو نشون میدن که انگار همه کشته ها از کروناست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    7 0
    مسعود مردانی با طرح جوانی جمعیت مخالفت کرده و بی بی سی هم حرفهایش را منتشر کرده چرا با طرحی که در مجلس و شورای نگهبان تصویب و تایید شده مخالفت می کند اما واکسیناسیون اجباری که قانون نیست را رواج می دهد؟
    • مهدی مختاری 291 (یهود ستیز) IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      25 0
      این ها نفوذی های دشمن هستند. یک مطلب مهم: هم ویروس کرونا و هم ویروس ایدز را با هدف کاهش جمعیت ساخته اند. اهداف ساخت ویروس کرونا و واکسنش: 1) فروش ماسک های ارزان قیمت و واکسن های الکی با قیمت های نجومی. 2) کاهش جمعیت از طریق انتشار ویروس. 3) کاهش جمعیت با تزریق واکسن (یعنی عقیم شدن افراد واکسن زده). اهداف ساخت ویروس ایدز بدون ساخت واکسنش: 1) کاهش جمعیت از طریق انتشار ویروس. 2) فروش کاندوم به بهانه های واهی. 3) کاهش جمعیت از طریق استفادۀ مردم از کاندوم. طرح جوانی جمعیت فروش کاندوم و آموزش راه های جلوگیری از بارداری را ممنوع می کند. نتیجه: شک نکنید که این ها نفوذی های دشمن هستند. چون اجرای طرح جوانی جمعیت و مخالفت با واکسن اجباری، منافع آن ها را به خطر می اندازد.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    21 0
    اعمال محدودیت و محروم کردن از حقوق شهروندی تشویق مردمه یا تحت فشار قرار دادن مردم؟!!! وقتی واقفید به اینکه واکسیناسیون همگانی جلوی انتشار بیماری رو نمیگیره مرض دارین مردم و اذیت میکنین؟!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    23 0
    ماده ۳۷۹ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی دیگری را به رفتاری اکراه کند که موجب جنایت بر اکراه شونده گردد، جنایت عمدی است و اکراه کننده قصاص می شود مگر اکراه کننده قصد جنایت بر او را نداشته و آگاهی و توجه به اینکه این اکراه نوعاً موجب جنایت بر او می شود نیز نداشته باشد که در این صورت جنایت شبه عمدی است و اکراه کننده به پرداخت دیه محکوم می شود. (طبق این قانون اگر واکسن اجباری بشه و بلایی سر واکسن زده ها بیاد اجبار کننده باید قصاص بشه یا غرامت بده نترسید قانون اسلامی با ماست واکسن نزنید)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس