نگاهی به بیماری «جو بایدن»؛ رئیس جمهور آمریکا تغییر می‎کند؟

بیماری جو بایدن و مخفی کاری پیرامون آن وجوه مختلفی دارد که عمده آن در رابطه با قانون اساسی آمریکا مطرح می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که همه جهان از ابعاد مختلف به وضعیت سلامتی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌پردازند، دستیاران و متحدان وی، حزب دموکرات و مطبوعات لیبرال در این کشور، به صورتی قابل درک، تمایلی به پرداختن به این موضوع ندارند، هرچند احتمالا به زودی ناچار به پرداختن به آن در چارچوب قانون اساسی خواهند بود.

به گزارش «ساوت چاینا مورنینگ پست»، در حالی که تصور عمومی از «جان اف کندی»، نخستین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا، جوانی با نشاط بود، در سال‌های اخیر مشخص شد که وی مشکلات پزشکی قابل ملاحظه‌ای داشته است؛ در واقع زمانی که وی هدایت کاخ سفید را در دست گرفت، مردی بسیار بیمار بود.

بیشتر بخوانید:

آیا بایدن به خاطر گاف‌هایش مجبور به استعفا می‌شود؟

«جان اف کندی»، علاوه بر مبتلا بودن به بیماری‌های جدی مانند «آدیسون» (کمبود هورمون‌های قشر غده فوق کلیوی) که زمانی کُشنده بود، از «کولیت» و بیماری‌های بی شمار دیگر مانند کمر درد مزمن و بیماری استخوانی «دژنراتیو» رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بیماری جو بایدن تا چه حد جدی است؟

او که دچار ناشنوایی بود، به دلیل خوددرمانی روزانه تعدادی دارو مصرف می‌کرد؛ با تعریف امروزی، او یک معتاد به مواد مخدر بود.

تا سال‌ها پس از مرگ «جان اف کندی»، مردم آمریکا کمتر از ماجراجویی جنسی و شرایط پزشکی او باخبر بودند اما جای تعجب نیست که حتی تا سال‌ها پس از مرگ «کندی» نیز تلاش خارق العاده‌ای برای مخفی کردن واقعیت‌های پرونده پزشکی وی انجام می‌شد؛ زیرا شرایط پزشکی او مستقیما به قانون اساسی آمریکا مربوط می‌شد.

براساس قانون اساسی و دموکراسی آمریکا، انتخاب «کندی»، به عنوان رئیس جمهور تقریبا غیرممکن بود و اگر رای دهندگان از میزان بیماری وی به صورت کامل مطلع بودند، به وی رای نمی‌دادند.

حتی شدت بیماری‌های ناتوان کننده وی می‌توانست سبب جابجاییاش تحت یکی از مواد قانون اساسی آمریکا شود.

«جو بایدن»، دومین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا نیز اکنون با مسائل مشابهی مواجه است.

وی که مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا نیز محسوب می‌شود، عمدتا به لطف رسانه‌های خبری اصلی آمریکا از افشاگری درباره مشکلات جسمی خود در امان می‌ماند.

اما به نظر می‌رسد حوادث ناشی از عملکردهای بدنی کنترل نشده وی بیش از یک شایعه صرف باشند و به خوبی می‌توانند در ارتباط با بیماری‌های «دژنراتیو» و کهولت سن توصیف و تشریح شوند.

شاید مردم با خواندن گزارش‌های «دیلی میل» و «ایندیپندنت» از مواجهه شرم آور «جو بایدن» و «کاملا هریس»، دوشس «کورنوال»، در حاشیه اجلاس آب و هوای Cop۲۶ بخندند اما چرت زدن‌های وی در سخنرانی‌های افتتاحیه این کنفرانس، صفت «خوابالو» «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا به «بایدن» را واقعیت داد.

ضمن این که خبرنگاران در میانه دیدار «جو بایدن» و «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور)، از اتاق مذاکرات اخراج شدند؛ این اقدام یک نقض غیرقابل انکار پروتکل‌های دیپلماتیک بود.

البته دیدار «بایدن» با «پاپ» در «واتیکان» نیز از دیگر موارد جنجالی پیرامون سلامت جسمی بایدن است.

از این رو باید گفت که وضعیت سلامتی «بایدن» مسائل سیاسی و قانون اساسی جدی را مطرح می‌کند.

اصل دوم از بخش یک بند ۶ قانون اساسی آمریکا و همچنین متهم بیست و پنجم آن به دلایل برکناری رئیس جمهور از سمت خود به دلایلی از جمله ناتوانی در انجام اختیارها و وظایف می‌پردازد.

دستیاران و متحدان رئیس‌جمهور، حزب دموکرات و مطبوعات لیبرال آمریکا، ممکن است به زودی وظیفه اجرای قانون اساسی را برای تغییر رئیس جمهور داشته باشند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 0
    روده هاش تبدیل به تلمبه هوا شدند بیچاره
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    13 0
    آقای روحانی رو بزارید جاش تا چنان رونق اقتصادی در امریکا ایجاد کنه که در تاریخ بنویسن .
  • مصطفی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 0
    ژاپنیا بدون نیاز تکنولوژی خاصی میتونن از بایدن برق تولید کنند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 0
    عملکردهای بدنی کنترل نشده!
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    رئیس‌جمهور عصاره فضائل یک کشور و ملت است و امثال ترامپ و بایدن ........،آنوقت چه دلیلی دارد که ما باید از کشوری مانند آمریکا تبعیت کنیم و روی پای خود نایستیم
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    به قول جناب خان: بای بایدن ؛ بای بای بایدن.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    شما اون صدای بی موقع رو قطع کنید بقیش پیشکش
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    خوش بحال اعضای حزب باد که بیشتر اصلاح طلبا هستند و میتونن با نسیمی که از طرف بایدن میوزه ! مسیر حرکت آینده خودشونو ترسیم کنن ! بویژه که اصلاح طلبا اخیرا با بن بست های زیادی روبرو شدن و اینگونه بادها می تونه اونارو از سردرگمی دربیاره و مست کنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس