بدنسازی

اتفاقات عجیب و غریب در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در طول چند وقت اخیر سبب شده تا این فدراسیون آبستن حواشی بسیاری باشد.

به گزارش مشرق، در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام چه خبر است؟ فدراسیونی که در چند وقت اخیر آبستن حوادث بسیاری بوده که مهمترین آنها ماجرای پر سر و صدای پناهندگی دو ورزشکار این تیم در جریان رقابتهای پرورش اندام قهرمانی جهان در اسپانیا بوده. اتفاقی که سبب شد این فدراسیون و حواشی فراوانش در کانون توجهات قرار بگیرد.

هفتاد و پنجمین دوره رقابتهای پرورش اندام قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به میزبانی شهر سانتاسوسانای اسپانیا به پایان رسید و ملی‌پوشان ایران موفق شدند بالاتر از رقبا عنوان قهرمانی جهان را در مجموع تمامی رشته ها از آن خود کنند. در پایان این رقابتها تیم ملی ایران در مجموع مسابقات پرورش اندام، فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، ماسکولار و فیتنس صاحب ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز و کسب ۲۴۵ امتیاز شد و بالاتر از رقبا قرار گرفت تا بعد از یک سال وقفه و غیبت در رقابت های جهانی بار دیگر بر سکوی قهرمانی جهان تکیه بزند. با این وجود این قهرمانی تحت الشعاع حواشی کبود این سفر قرار گرفت؛ از سفر شایبه برانگیز یکی از خویشاوندان آقای رییس همراه تیم ملی گرفته تا درگیری خونین دوملی‌پوش که حتی به فرودگاه نیز کشیده شد و مهمتر از همه ناپدید شدن دو ملی پوش.

تیم ملی بدنسازی درحالی به ایران آمد که اثری از دو نفر از ملی پوشان فیتنس نبود. ظاهرا زمانی که تیم ملی قرار بود هتل دن آنخل شهر سانتاسوسانا را به مقصد فرودگاه بارسلون ترک کند، با غیبت این دو نفر مواجه می شود. آن ها بی خبر هتل را ترک کرده و به مقصدی نامعلوم رفته بودند. مسئولان تیم ملی که از این اتفاق اطلاعی نداشتند هرچه گشتند این دو نفر را پیدا نکردند.

جالب اینکه درحالی که تیم ملی بدون این دو ورزشکار به ایران پرواز کرد، یکی از نفرات گمشده با انتشار پستی از حضور در سانتاسوسانای اسپانیا خبر داد تلویحا ماندنش در اسپانیا را تایید کرد و نوشت: «هرکجا هستم باشم، آسمان مال من است!»

گمشده سوم!

این اما پایان کار نبود و در ادامه یکی دیگر از ملی پوشان این رشته ناپدید شد تا سریال متواری شدن در این فدراسیون ادامه داشته باشد. یک ورزشکار ملی پوش پاورلیفتینگ در نروژ ناپدید شد تا سومین ورزشکار این فدراسیون ظرف یک هفته اخیر باشد که اردوی تیم ملی را ناگهانی و بدون اطلاع ترک می کند.

یکی از ملی پوشان پاورلیفتینگ که همراه با تیم ملی در رقابت های جهانی نروژ به سر می برد، از چهارشنبه هفته گذشته ناپدید شده و هتل تیم را ترک کرده و از او خبری نیست. این سومین ورزشکاری است که از طرف فدراسیون بدنسازی در یک هفته اخیر در مسابقات برون مرزی از تیم جدا می شود.

این پاورلیفتینگ کار اهل سیرجان و همشهری نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است و گفته می شود این ورزشکار قرار بود با تیم به مسابقات سوئد اعزام شود که اما فدراسیون نامش در لیست اعزامی های رقابت های جهانی نروژ قرار داد.

از سوی دیگر برخی از منابع تایید نشده مدعی شدند که به همراه این ملی پوش، مربی بدنساز تیم ملی پاورلیفتینگ نیز متواری شده، خبری که البته تایید نشد.

این اتفاق عجیب سبب شد تا فعالیت‌های این فدراسیون به شدت تحت تاثیر همین ماجرا قرار گرفته و نهادهای نظارتی از جمله وزارت ورزش و جوانان روی آن حساس شوند.

سفری که لغو شد

در همین راستا و پس از بروز حواشی بسیار درباره سه ورزشکار متواری شده، اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان لغو شد. فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام علت لغو این سفر را مسائل امنیتی عنوان کرد. ادعایی که البته چندان از سوی ورزشکاران این رشته مورد پذیرش قرار نگرفت.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در متن خبری که روی سایت خود منتشر کرده، نوشت: «در حالی که تمام برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای حضور پرقدرت تیم ملی با ۲۴ ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور لبنان و شهر بیروت انجام شده بود، اما متاسفانه به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در کشور لبنان که به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شده، سفر ملی‌پوشان به این کشور منتفی شد.

اردوی تیم ملی پرورش اندام برای اعزام به این مسابقات تشکیل شده بود، اما فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و به دلیل شرایط موجود در کشور لبنان و برای حفظ سلامت ورزشکاران مجبور به لغو این اعزام شد. پیش از این فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، بارها در مکاتبه با فدراسیون جهانی نگرانی خود را بابت شرایط امنیتی لبنان بیان کرده و درخواست میزبانی خود را ارائه کرده بود.»

فدراسیون در حالی مسائل امنیتی را دلیل لغو سفر به لبنان اعلام کرده که گفته می شود دلیل مخالفت وزارت ورزش با اعزام این تیم شائبه پناهندگی سه بدنساز در سفرهای قبلی این فدراسیون به کشورهای اروپایی است. با اعلام خبر لغو سفر، ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی به شدت واکنش نشان دادند. جالب اینکه رئیس فدراسیون ترجیح داد در هتل محل اقامت اعضای تیم حاضر نشود و دبیر فدراسیون را برای ابلاغ این خبر به هتل بفرستد!

اعلام این خبر از سوی دبیر فدراسیون به ملی پوشانی که ماه ها در اردو بوده و متحمل هزینه و ریاضت فراوانی شده اند، سبب شد تا اردوی تیم ملی به شدت متشنج شود.

ملی پوشان که انتظار چنین خبری نداشتند، به شدت به رئیس فدراسیون اعتراض کرده و خواستار استعفای فوری وی شدند. برخی از افراد حاضر در اردو حتی پا را فراتر گذاشته و از وزیر ورزش درخواست کردند تا مقدمات برکناری نصیرزاده را فراهم کند. آن ها همچنین از برخی نمایندگان مجلسی که از نصیرزاده پشتیبانی می کنند، تقاضا کردند تا پشت رئیس فدراسیون پرورش اندام درنیایند.

تکذیبیه بعد از یک هفته

بعد از گذشت یک هفته و حواشی بسیار در این فدراسیون عبدالمهدی نصیرزاده در یک گفتگوی تلویزیونی کوتاه شرکت کرد و درباره اتفاقات پیش آمده توضیح داد.

او در ابتدا پناهندگی ورزشکاران پرورش‌اندام در اسپانیا را تکذیب کرد و گفت: غلام‌زادگان و پیری که سه مدال طلا و یک نقره در مسابقات اسپانیا کسب کردند، موقع توزیع مدال در سالن نبودند و کادرفنی تیم ملی آنها را توبیخ و همین باعث دلخوری شد.

در مورد لغو اعزام تیم ملی بدنسازی به قهرمانی آسیا در لبنان نیز گفت: هر ایرانی در بدو ورود به لبنان باید سه روز قرنطینه شود و ما این موضوع را استعلام و ویزا درخواست کردیم، اما پاسخی از کشور میزبان دریافت نکردیم.

مصائب آقای دوشغله

در کنار تمامی این حواشی ریز و درشت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نباید از بحث دوشغله بودن نصیرزاده گذشت. یکی از مسائلی که به نظر می رسد در بروز اتفاقات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بی تاثیر نباشد. چه آنکه آقای رئیس مجبور است بخشی از تمرکز و انرژی خود را معطوف کشتی و لیگ کند.

به نظر می‌رسد تداخل برنامه‌های نصیرزاده در دو فدراسیونی که هیچ ارتباطی با هم ندارند، باعث شده تا مشکلات وی و همینطور فدراسیونی که ریاست آن را برعهده دارد، روز به روز بیشتر شود. عجیب اینکه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز ظاهرا مشکلی با این موضوع ندارد و به رغم اینکه نصیرزاده کمترین وقت را برای لیگ کشتی می گذارد، اما باز هم به ادامه همکاری با او مایل است.

رئیس فدراسیون کشتی در این باره در نشست خبری خود گفت: ما از نصیرزاده راضی هستیم و او کار خود را می‌کند اما چون رئیس فدراسیون است آنجا هم فعالیت بیشتری دارد. ما طبق قانون کار می‌کنیم و اما سازمان لیگ شغل نیست. او بارها استعفا داده اما فرصت زیادی تا پایان لیگ نمانده و او تا این مدت کنار ماست. نصیرزاده و تیمش زحمت خود را کشیده و تیم ها نیز از لیگ راضی بودند.

با این وجود تردیدی وجود ندارد که سازمان لیگ کشتی و البته فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حواشی پرشمارش به اندازه ای پرمشغله و وقت گیر هستند که یک نفر هر اندازه توانمند و کاربلد نیز از پس هر دو برنیاید و هر کدام نیازمند یک مسئول تمام وقت هستند.

غیبت نصیرزاده در جریان فصل جدید لیگ کشتی و حواشی دنباله دار فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عینه این انگاره را ثابت می کند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    14 2
    کاری کردین مردمو مجبور کردین به هر طوری که شده از کشور فرار کنن.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      1 4
      برو عمو، دلت خوشه. چرا بقیه فرا نمی کنند؟ کرم از خود درخته.
  • مسعود IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 1
    یه عده خائن وطن فروش ریختن تو کشور میخوان ورزش ایران رو به نابودی بکشن تمام دنیا دارن روز به روز روی ورزش سرمایه گذاری میکنن بخاطر اینکه قدرت خودشونو از این راه به نمایش بزارن اونوقت افرادی میشن مسؤل ورزش ما که هیچ تعهدی ندارن.
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    وقتی ساختار ورزش کشور در وزارت ورزش و جوانان خودش دچار ایرادت و مشکلات خاص می باشد.چگونه امکان دارد با حضور نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان همراه تیم اعزامی این مشکلات به وجود آید.
  • علیرضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    آخه یکی ببینه این آقای رئیس فدراسیون چه رزومه ورزشی داشته، فقط با رانت و رانت بازی شده رئیس فدراسیون، یک دونه حکم قهرمانی در رشته بدنسازی نداره، ببینید تحصیلاتش چیه، چه دکتری از کجا مدرک کرفته، وقتی متاسفانه فردی که لیاقت نداره با زور رانت میشه مسئول بهتر از این هم ننیشه،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس