رنگ‌آمیزی سطوح صاف برای همه ما حس آشنایی دارد؛ شاید این حس به دوران مهدکودک و نقاشی با انگشت‌هایمان برمی‌گردد. اما رنگ آمیزی حرفه‌ای دیوارها و نقاشی ساختمان داستانی دیگر است و نیازمند رعایت نکات تخصصی است. بسیاری از خانواده‌ها هر چند سال یکبار به فکر نقاشی و بازسازی ساختمان خود می‌افتند تا با زیبا و تمیز کردن خانه روحیه‌ای مضاعف به خانواده بدهند و محیط زندگی خود را دوست‌داشتنی‌تر کنند. در این میان برخی از خدمات نقاش‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند و بدون دردسر به بهترین کیفیت می‌رسند. اما ممکن است بعضی افراد دوست داشته باشند خودشان رنگ‌آمیزی خانه را بعهده بگیرند. در اینصورت با این مطلب همراه باشید تا با نکات حرفه‌ای در نقاشی خانه آشنا شوید.

9 نکته برای نقاشی حرفه ای و بی عیب و نقص خانه و ساختمان

1-ابزار باکیفیت نقاشی ساختمان تهیه کنید

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که می‌خواهند خودشان منزلشان را رنگ کنند مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است: شرط اینکه نتیجه نقاشی خانه شما از  متوسط به عالی تبدیل شود این است که از ابزار با کیفیت استفاده کنید.

نوع قلمو و غلتک رنگی که استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. غلتک بی‌کیفیت باعث چسبیدن کرک و پرز روی رنگ دیوار شده و یکدستی و صافی رنگ آن را خراب می‌کند. همچنین استفاده از قلموی رنگ بی‌کیفیت باعث ماندن رد قلم شده و در نهایت جلوه رنگ دیوارتان خراب خواهد شد. بنابراین اگر خودتان قصد نقاشی آپارتمانتان دارید یادتان باشد حتما از ابزار نقاشی باکیفیت استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. به همین دلیل است که گاهی سپردن کار به یک نقاش حرفه‌ای مقرون بصرفه‌تر است مخصوصا اگر مساحت ناحیه موردنظرتان زیاد نباشد.

2-بستر مناسبی برای رنگ ایجاد کنید

لازمه اینکه سطحی مانند درب یا دیوار به خوبی رنگ شود این است که کاملا صاف و یکدست باشد. یعنی باید هر ناهمواری، خراش، خش و ترکی از بین برود. سمباده‌کشی دیوار قبل از رنگ‌آمیزی بهترین راهکار است چون هم سطح را یکدست می‌کند و هم باعث می‌شود رنگ بهتر به دیوار بچسبد. یادتان باشد فشار زیاد بر روی کاغذ سنباده اثر معکوس دارد و بستر رنگ دیوار را خراب می‌کند.

 پس از سمباده‌کشی از یک پارچه نسبتا زبر می‌توانید برای تمیز کردن سطح دیوار قبل از شروع رنگ‌آمیزی استفاده کنید. زبری این پارچه باعث یک دست شدن سطح می‌شود. دستمال را مرطوب کرده و قبل از استفاده حتما آن را به خوبی بچلانید تا هیچ آب اضافی نداشته باشد.

3-رنگ باکیفیت بخرید

به همان میزان که کیفیت ابزار اهمیت دارد، رنگی که برای نقاشی ساختمان استفاده می‌کنید نیز حائز اهمیت است. کیفیت مواد در رنگ‌های بی‌کیفیت کمتر است و این مسئله باعث می‌شود هم کار با آنها سخت باشد و هم ماندگاری کمی داشته باشند. علاوه بر آن اگر به دنبال رنگ خاصی هستید احتمال پیدا کردن آن در رنگ‌های باکیفیت بسیار بیشتر است. با انتخاب یک رنگ باکیفیت هم رنگ دقیق مد نظرتان را خواهید داشت و هم ماندگاری رنگ را تضمین کرده‌اید.

9 نکته برای نقاشی حرفه ای و بی عیب و نقص خانه و ساختمان

4-رنگ فعلی دیوار را تست کنید

قبل از نقاشی ساختمان باید بررسی کنید که آیا امکان زدن رنگ جدید روی رنگ قدیمی وجود دارد و آیا رنگ جدید ماندگاری خواهد داشت یا نه. با یک تست ساده متوجه می‌توانید متوجه شوید که احتمال ماندگاری رنگ چقدر است. برای انجام این تست یک نوار چسب پهن را روی سطح مورد نظرتان چسبانده و بعد آن را از روی دیوار بکنید. اگر تکه‌های رنگ روی آن مشاهده کردید باید رنگ را بخراشید و سمباده بزنید چون سست شده است.

5-از دستکش لاتکس یا نیتریل استفاده کنید

اگر از رنگ‌هایی با پایه روغن استفاده می‌کنید، حتما موقع نقاشی ساختمان دستکش لاتکس به دست داشته باشید. رنگ‌های با پایه آب به راحتی از روی دست پاک می‌شوند، اما در مورد رنگ‌های روغنی برای پاک کردن دچار مشکل خواهید شد. اگر از دستکش لاتکس خوشتان نمی‌آید و یا به آن حساسیت دارید می‌توانید از دستکش نیتریل استفاده کنید.

6-از چسب نقاشی ساختمان استفاده کنید

چسب یا نوار رنگ‌آمیزی به راحتی چسبیده و جدا می‌شود و برای افزایش دقت نقاشی ساختمان هنگام رنگ‌آمیزی اطراف در و پنجره‌ها بسیار کاربرد دارد. استفاده از چسب رنگ به رسیدن به نتیجه حرفه‌ای‌تر کمک می‌کند. چون از پاشیدن رنگ و کثیف شدن ناحیه همجوار جلوگیری می‌کند و شما را از تمیزکاری و تراشیدن رنگ در پایان کار بی نیاز می‌کند.

9 نکته برای نقاشی حرفه ای و بی عیب و نقص خانه و ساختمان

7-حواستان به یکدست شدن رنگ باشد

هنگام رنگ‌آمیزی حواستان به مرز میان قسمت رنگ شده و قسمتی که می‌خواهید رنگ بزنید باشد. هرچه رنگ براق‌تر باشد احتمال تغییر رنگ‌ها بیشتر شده و در نتیجه رنگ یکدست نخواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از رنگ‌های مات استفاده کنید که ظاهر یکدست‌تری به دیوارهای منزلتان می‌دهند.

8-از کاور مخصوص نقاشی ساختمان استفاده کنید

کاور یکی از ابزارهای حرفه‌ای است که توسط نقاش استفاده می‌شود. کاور مخصوص رنگ‌آمیزی یک پلاستیک نازک است که برای تمیز ماندن محیط اطراف به آن نیاز دارید. از این کاور می‌توانید برای پوشاندن کف، مبل و صندلی و هر چیز دیگری که احتمال رنگی شدن آن وجود دارد استفاده کنید. این کاورها چسب دارند و برای نگه‌داشتنشان در محل مورد نظر مشکلی نخواهید داشت.

9 نکته برای نقاشی حرفه ای و بی عیب و نقص خانه و ساختمان

9-ترفندی برای راحت تمیز کردن غلتک و قلموی رنگ

شستن کاور غلتک و برس بعد از تمام شدن کار نقاشی ساختمان دردسر زیادی دارد؛ چرا که رنگ فورا خشک شده و به‌سختی می‌توان آن را پاک کرد. اگر می‌خواهید برای مدت کوتاهی استراحت کرده و دوباره به نقاشی خانه برگردید و یا قصد تغییر رنگ را دارید و به شستشوی ابزار نیاز پیدا کردید بهترین کار این است که برای جلوگیری از خشک شدن رنگ روی غلتک، آن را در پلاستیک بپیچید. مطمئن شوید که پلاستیک هواگیری شده است. با این کار ابزار رنگ آمیزی شما برای تمام روز آماده استفاده است. برای شستشوی قلمو و غلتک نیز می‌توانید از تینر استفاده کنید.

خدمات آنلاین نقاشی ساختمان آچاره

با توجه به اینکه نقاشی ساختمان امری تخصصی است و کیفیت نهایی آن ارتباط مستقیمی با تجربه نقاش و کیفیت ابزار و مواد مورد استفاده دارد بهتر است برای این کار از یک نقاش باتجربه کمک بگیرید. ممکن است پیدا کردن یک نقاش خوش قول و کاربلد به نظرتان مشکل بیاید اما با استفاده از خدمات آچاره دغدغه‌ای بابت این مسائل نخواهید داشت. استفاده از خدمات آچاره آسان است و قبل از ثبت سفارش می‌توانید از قیمت نقاشی ساختمان و شرایط انجام کار مطلع شوید. همچنین می‌توانید نظرات افرادی که قبلا نقاشی آپارتمانشان را به آچاره سپرده‌اند را بخوانید و امتیازاتی که به متخصصان داده‌اند را مشاهده کنید. بدین ترتیب در فضایی شفاف با آگاهی کامل از قیمت و روند انجام کار تصمیم خواهید گرفت. برای دریافت خدماتAchareh می‌توانید از وبسایت، اپلیکیشن و یا تلفن 1471 استفاده کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس