وزیر پیشین امور خارجه: قدرت دفاعی مؤلفه بازدارنده مهم برای ایران در برابر تهدیدات است/ دشمنان عادت دارند در مذاکرات از زبان تهدید استفاده کنند

وزیر پیشین امور خارجه با اشاره به اینکه قدرت دفاعی ایران، یک مؤلفه بازدارنده مهم برای جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات است، تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران، تهاجمی دفاعی است نه تهاجمی و جنگی.

به گزارش مشرق، منوچهر متکی در آستانه مذاکرات ۱+۴، قدرت دفاعی را یکی از مؤلفه‌های مهم برشمرد و گفت: قدرت یک کشور که سیاست خارجه، آن را در محیط بین‌الملل به نمایش می‌گذارد، برآیند همه قدرت‌های موجود در جامعه است.

*اعتقادات ملی و مکتب ملت ایران را اولین منبع قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل است

وزیر پیشین امور خارجه اعتقادات ملی و مکتب ملت ایران را اولین منبع قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل دانست و تصریح کرد: منطق جمهوری اسلامی ایران، که به حق است، یکی از منابع قدرت نظام در سطح جهان است.

متکی تأکید کرد: توان سیاسی، موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک کشور، مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران در محیط بین‌الملل است.

*قدرت نرم و سخت، مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی

وزیر پیشین امور خارجه افزود: قدرت نرم و سخت (دفاعی و نظامی)، مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران در محیط بین‌الملل است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که رهبری شخصاً طی ۳۰ سال گذشته در جایگاه فرماندهی کل قوا، مدیریت کردند، بحث دفاع است.

متکی تأکید کرد: فرمانده معظم کل قوا، با استفاده از کارشناسان، متخصصان، صاحب‌نظران، تحلیلگران و بررسی تجربه هشت ساله دفاع مقدس که حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، مدبرانه برای اینکه قدرت دفاعی کشور در بالاترین درجات قرار بگیرد، مدبرانه عمل کردند، این مسائل هیچ‌وقت تبلیغ نمی‌شد و مصاحبه در مورد آن انجام نمی‌شد، اما در عوض کار می‌شد.

وزیر پیشین امور خارجه تصریح کرد: مقام معظم رهبری نشان دادند، چگونه با استفاده از نیروهای نظامی ما «تهرانی مقدم‌ها و...»، می‌توان یک پیشرفت علم بنیان را در حوزه دفاعی کشور به وجود آورد.

*قدرت دفاعی ایران، یک مؤلفه بازدارنده مهم برای ایران

متکی، تحقق یافتن مسئله رسیدن به جایگاهی که دشمنان از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران وحشت داشته باشند را یکی از اهداف بلند فرمانده معظم کل قوا دانست و افزود: این مهم با حمله به عین‌الاسد (پایگاه نظامی تصرف‌شده توسط ارتش تروریست آمریکا) و سرنگونی پهپادهای متجاوز ارتش تروریست آمریکا، تحقق‌یافته است.

*قدرت دفاعی ایران، مؤلفه بازدارنده مهم برای جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات، تهاجمی و دفاعی است نه تهاجمی و جنگی

وزیر پیشین امور خارجه با اشاره به اینکه قدرت دفاعی ایران، یک مؤلفه بازدارنده مهم برای جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات است، تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران، تهاجمی دفاعی است نه تهاجمی و جنگی، این مهم مورد توجه دشمنان است.

*دشمنان عادت دارند در مذاکرات از زبان تهدید استفاده کنند

متکی با بیان اینکه دشمنان عادت دارند در مذاکرات از زبان تهدید استفاده کنند، اضافه کرد: دشمن متوجه است که دیگر نمی‌تواند در جریان مذاکرات تهدید را راهبرد خود قرار دهند، زیرا در این رابطه همه کار انجام دادند.

*سردمداران آمریکا، با ترس از قدرت دفاعی ایران، حرف از گزینه نظامی نمی‌زنند

وزیر پیشین امور خارجه با تأکید بر اینکه یک روز بوش پسر تهدید نظامی را سوژه اصلی مصاحبه‌های خود علیه ایران قرار داده بود و دائم تکرار می‌کرد که گزینه نظامی روی میز است، تصریح کرد: بخش مهمی از این موضوع که الآن سردمداران آمریکایی با وحشت از قدرت دفاعی ایران، حرفی از گزینه نظامی روی میز نمی‌زنند، به توانمندی قدرت دفاعی ایران بر می‌گردد.

متکی با اشاره به اینکه قدرت دفاعی ایران، پشتوانه قوی در هر مذاکره در سطح بین‌الملل به ویژه نشست وین است، اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از چنین جایگاهی برخوردار است.

وزیر پیشین امور خارجه در آستانه مذاکرات وین، تصریح کرد: ان‌شاءالله تیم مذاکره‌کننده، بر مبانی اصول و محورهای اساسی کار اشراف و باور دارند و با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

*هدایت آقای رئیسی در برجام، هوشمندانه و مدبرانه است

متکی با اشاره به مواضع دولت سیزدهم مخصوصاً شخص رئیس‌جمهور نسبت برجام، اظهار داشت: هدایت آقای سید ابراهیم رئیسی در موضوع برجام و مذاکرات، هدایتی کاملاً هوشمندانه و مدبرانه است و برای این عزیزان در مسیر مذاکره آرزوی توفیق داریم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس