کد خبر 1298447
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در اختیار شهروندان آمریکایی

یک‌ گزارش نشان می دهد که خرید سلاح در آمریکا در پی همه گیری کرونا افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، یک گزارش نشان می دهد از زمانی که همه‌ گیری ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ شروع شد، فروش سلاح در آمریکا، شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه تصویرسازی هالیوود از ارتش آمریکا با واقعیت

به گزارش پایگاه «مادِر جونز»، گارن وینتموت، متخصص برجسته تحقیقات در موضوع خشونت با اسلحه، می‌گوید «امروز، ما همچنان در دوره افزایش بی‌سابقه‌ای در خرید سلاح گرم قرار داریم که نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد و خطر یک وضعیت جدید، آمریکا را تهدید می‌کند.»

بر اساس این تحلیل، بررسی‌های سوابق متقاضیان خرید سلاح توسط اف بی آی، در ۳ فصل اول سال ۲۰۲۱ میلادی، ۶۰ درصد بالاتر از سطح مورد انتظار بوده است؛ یعنی ۱۲.۵ میلیون بررسی «مازاد» و در مجموع ۳۳.۴ میلیون مورد.

وینتموت معتقد است، حتی این اعداد نیز کمتر از ارقام واقعی است، زیرا خرید چندین سلاح گرم در یک تراکنش محاسبه نمی‌شود و همچنین ۲۰ درصد از تراکنش‌هایی که شامل هیچ گونه بررسی پیشینه‌ای نمی‌شوند، مانند معاملات بین اشخاص خصوصی، در نظر گرفته نمی شود.

طبق نظرسنجی‌های متعددی که در این تحلیل گنجانده شده، حداقل ۲۰ درصد از خریداران اسلحه در طول همه‌ گیری برای اولین بار خریدار اسلحه بوده‌اند.

در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ میلیون اسلحه در دست شهروندان آمریکا قرار دارد که بیشترین تعداد اسلحه در سراسر جهان با فاصله زیاد است و برای مسلح کردن هر مرد، زن و کودکی در این کشور کافی است.

اما نگرانی در مورد کشوری که روز به روز اسلحه در آن بیشتر می‌شود فراتر از این اعداد است و شامل تشدید افراط گرایی سیاسی و میزان قتل در آمریکا نیز می‌شود.

شرایطی که وینتموت می‌گوید آمریکا را در معرض خطر فاجعه در ماه‌های آینده قرار می‌دهد.

وی می‌گوید که این می‌تواند شامل خشونت سیاسی در مقیاس بزرگ باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس