کد خبر 129832
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹

براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان ثبت نام از کاندیدای احراز پست ریاست 9 فدراسیون ورزشی از روز شنبه سوم تیر آغاز می شود.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی تغییر و تحولات ایجاد شده در 5 فدراسیون ورزشی ثبت نام کاندیداهای 9 فدراسیون از روز شنبه (سوم تیر) به مدت 10 روز آغاز می شود.

قرار است پس از پایان مهلت ثبت نام ، نامزدهای انتخابات فدراسیون های ناشنوایان بیماریهای خاص، جودو، موتورسواری، دوچرخه سواری، شنا، چوگان، قایقرانی، ورزش های سنتی، بومی، محلی و اسکیت برگزیده می شود.

در بین این فدراسیون ها برکناری احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی و علی زنگی آبادی از ریاست فدراسیون دوچرخه سواری بسیار بحث برانگیز بود و به خصوص در فدراسیون قایقرانی باعث بوجود آمدن حواشی زیادی شد.

پس از دنیامالی، محمد شروین اسبقیان و پس از علی زنگی آبادی، خسرو قمری به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون منسوب شد.

باتوجه به اینکه زمان زیادی تا آغاز رقابت های المپیک لندن باقی نمانده است در رشته های قایقرانی و دوچرخه سواری صاحب چندین سهمیه شدیم.

برکناری روسای این فدراسیون ها چندان خوشایند نبود، اما در این بین به دنبال موج جدید تغییرات در رأس فدراسیون های ورزشی پس از برکناری دنیامالی، زنگی آبادی و غلامرضا جعفری که پس از برکناری بحث برانگیز امیرحسین آیت الهی از ریاست فدراسیون شنا، سرپرستی این فدراسیون را از شهریور سال گذشته برعهده گرفته بود. بار دیگر به سمت قبلی خود در فدراسیون روستایی و عشایری بازگشت تا پس از فعالیت کوتاهش در فدراسیون شنا جای خود را به برانوش نیک بین که پیش از این ریاست فدراسیون روستایی و عشایری را برعهده داشت بدهد.


همچنین نیک بین پیش از این مدیرکل سابق تربیت بدنی استانهای همدان، گیلان و زنجان را برعهده داشت.


در بین این تغییرات جمشید وزیری از سمت ریاست این فدراسیون برکنار شد و فریبا محمدیان به عنوان سرپرست جدید فدراسیون منصوب شد.

*رستگار جايگزين اميني شد

اسفندماه سال گذشته بود كه پس از بركناري اميني از رياست فدراسيون جودو بنابر تصميم مسئولان وزارت ورزش و جوانان محمد علي استگار به عنوان سرپرست جديد فدراسيون منصوب شد، وي پيش از اين در رشته جودو فعاليت مي كرد و چند سال پيش نيز دبير فدراسيون بود.

در فدراسيون چوگان ايل خاني مدت زيادي است كه به عنوان رئيس فعاليت مي كند و با توجه به اينكه دوران رياست وي در فدراسيون به اتمام رسيده است مجمع انتخاباتي اين فدراسيون نيز برگزار شود.

اين گزارش حاكي است ، با پايان رياست احمد قلعه باني در فدراسيون موتورسواري مجمع اين فدراسيون نيز برگزار مي شود تا تكليف اين فدراسيون نيز مشخص شود.

در بين اين فدراسيون ها كاظم نظم ده رياست فدراسيون ناشنوايان را برعهده داشت كه پس از ادغام فدراسيون ناشنوايان و پيوند اعضاء و بيماران خاص، مهدي فاطمي نسب از سوي مسئولان وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست جديد فدراسيون منصوب شد تا با برگزاري مجمع انتخاباتي تكليف رئيس اين فدراسيون نيز مشخص شود.

پس از حضور نيك بين در فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو و قبول سرپرستي اين فدراسيون جعفري جايگزين وي در فدراسيون ورزش هاي سنتي – بومي و محلي (روستايي و عشايري ) سابق شد تا با برگزاري مجمع اين فدراسيون تكليف سكان دار آن مشخص شود.

يادآور مي شود، همچنين قرار است مجمع انتخاباتي فدراسيون هاي كاراته و ورزش هاي رزمي 13 تير به رياست حميد سجادي معاون وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس