کد خبر 1298262
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ رتبه‌بندی اجرا شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید برنامه‌هایی برای تحقق مطالبات فرهنگیان از جمله لایحه رتبه‌بندی معلمان داشته باشد.

به گزارش مشرق، احمد راستینه درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر اساس قانون و در مهلت قانونی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کرد. مسعود فیاضی باید طی یک هفته در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس حضور پیدا کند و برنامه‌های خود را ارائه دهد که امیدوارم برنامه‌های وی پاسخگوی دغدغه‌های نمایندگان در حوزه آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: توجه و تمرکز بر ارتقاء شأن و جایگاه فرهنگیان یکی از اولویت‌های اصلی مجلس است. نمایندگان در حال بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان هستند و مجلس منتظر است تا برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش را به صورت دقیق بررسی کند و ببیند که این برنامه‌ها تا چه حد با بحث ارتقاء جایگاه فرهنگیان در حوزه اجتماعی، معیشتی و مادی تطابق دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز یکی از مباحث بسیار مهم برای مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان روی آن بسیار حساس هستند، برایشان بسیار مهم است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توانمندی لازم برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین را داشته باشد و قطعاً میزان تمرکز «فیاضی» بر سند تحول بنیادین تأثیر زیادی در رأی‌ اعتماد نمایندگان به وی می‌تواند داشته باشد.

راستینه تصریح کرد: همچنین برنامه‌های تحولی وزیر آموزش و پرورش در بحث ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش برای نمایندگان بسیار حائز اهمیت است. ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم‌ترین مرکز تربیت معلم، یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس است و باید ببینیم که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌هایی در این زمینه دارد.

وی تأکید کرد: متاسفانه وضعیت برخی از نیروهای آموزش و پرورش چون نیروهای قراردادی و خرید خدمت آموزشی مطلوب نیست. همچنین برای جبران کسری نیروی آموزش و پرورش، شاهد به‌کارگیری نیروهای بازنشسته هستیم. انتظار ما از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که برنامه‌هایی در این زمینه و جهت رفع این مشکل هم داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: «فیاضی» تاکنون دوره‌های مسئولیتی بسیار زیاد و متفاوتی را طی کرده، بخش زیادی از فعالیت‌های وی در حوزه‌های پژوهشی بوده و بسیار موفق عمل کرده است. البته درباره اینکه آیا مجلس به وی رأی اعتماد می‌دهد یا خیر، نمی‌توان از الان چیزی را پیش‌بینی کرد و این کار بسیار زود است.

راستینه اظهار کرد: ما باید در وهله اول برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را دقیق‌تر بررسی کنیم و پس از بررسی برنامه‌هایش می‌توانیم اظهارنظر دقیق‌تری درباره جو کلی مجلس نسبت به وی داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    فیاضی چی شد؟
  • محمد مددی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    در بدنه سازمان اموزشی کشور کسی لیاقت وزیر شدن را نداشته باید بیرون از بدنه این سازمان معرفی گردد در صورتی که دانشمندان علمی ایرانی که توسط همین سازمان تربیت شده اند در دنیا نامدارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس