کد خبر 1298081
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
تجمع در آمریکا برای جلوگیری از برگزاری سمینار نظامیان صهیونیست+عکس

فعالان کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل با تجمع در دانشگاه «استاکتون» نیوجرسی آمریکا تلاش کردند از برگزاری سمینار نظامیان صهیونیست در این دانشگاه جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، فعالان کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS)، علیه سمینار سربازان اسرائیلی زخمی شده در جریان عملیات‌های میدانی در فلسطین اشغالی، در نیوجرسی آمریکا، تظاهرات کردند و با در دست داشتن تصاویری از کودکان شهید فلسطینی که به دست نظامیان ارتش اسرائیل جان خود را از دست دادند، وارد سالن محل برگزاری این سمینار شدند.

به نوشته وبگاه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»،  این سمینار در هفته جاری در دانشگاه  «ریچارد استاکتون» در نیوجرسی آمریکا برگزار شد و سربازان اسرائیلی زخمی شده در جریان عملیات‌های میدانی در اراضی فلسطینی از تجارب خود در این زمینه سخنرانی کردند.

 جلوگیری از برگزاری سمینار نظامیان صهیونیست+عکس

بنا بر این گزارش، فعالان کمپین BDS، تلاش کردند تا از برگزاری این سمینار جلوگیری کنند و ابتدا خود را به سالن برگزاری این مراسم رساندند و راه را بر روی سربازان اسرائیلی بستند. سپس تصاویر کودکان شهید فلسطینی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را در دستانشان بالا بردند.

 جلوگیری از برگزاری سمینار نظامیان صهیونیست+عکس

این فعالان چندین بار تلاش کردند تا با شعار دادن سخنرانی سربازان اسرائیلی را قطع کنند. «این‌ بچه‌ها را شما کشته‌اید» و «آزادی برای فلسطین است» از جمله شعارهای این فعالان بود. برخی از آن‌ها نیز پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند.

به نوشته وای‌نت از پلیس دانشگاه خواسته شد تا مداخله کند اما نیروهای پلیس از هرگونه دخالت در این امر، پرهیز کردند.

کمپین BDS، یک جنبش جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی با اهرم‌های اقتصادی برای پایان دادن به اشغالگری، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیونها آواره فلسطینی است. این کمیپن در ۹ ژوئیه ۲۰۰۵ با مشارکت ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی تاسیس شد.

سه‌شنبه شب پیش، «زیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس نیز که به دانشکده اقتصاد لندن رفته بود تا سخنرانی کند، با اعتراض و تجمع حامیان فلسطین مجبور به ترک دانشکده مذکور شد و نتوانست سخنرانی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس