درخواست کمک ایاد علاوی از آیت‌الله سیستانی برای حل بحران عراق

رئیس حزب الجبهه الوطنیه و نخست‌وزیر پیشین عراق طی نامه‌ای به مرجعیت عالیقدر شیعیان در این کشور، خواستار کمک و مداخله ایشان برای حل بحران جاری در عراق شد.

به گزارش مشرق، «ایاد علاوی» رئیس حزب «الجبهه الوطنیه المدنیه» و نخست‌وزیر پیشن عراق با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق از ایشان خواست تا برای حل مشکلات کشور وارد عمل شود.

«لیلی عبداللطیف» سخنگوی رسمی این حزب در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در وبگاه «شفق نیوز» منتشر شد، اعلام کرد که علاوی در نامه به آیت‌الله سیستانی عراق خواستار مداخله فوری مرجعیت برای حفظ صلح اجتماعی و توافق ملی شد و تاکید کرد که عراق در شرایط کنونی به سبب مشکلات و اختلافات دچار وضعیتی اسفناک شده که موجودیت این کشور را تهدید می‌کند.

وی افزود: علاوی در این نامه تاکید کرد که اختلاف، شکست و چنددستگی نه تنها نیروهای سیاسی شیعی که گروه‌های سیاسی اهل سنت و کُرد را نیز تحت تاثیر قرار داده است. لذا از مرجعیت عالی می‌خواهد برای انتقال فضای داخلی از وضعیت التهاب و تنش به وضعیت آرامش و توافق ملی گام‌هایی تاثیرگذار و عملی اتخاذ کند.

بنا بر این گزارش، علاوی همچنین خواستار ازسرگیری خطبه های نماز جمعه برای توجیه و ارشاد مردم به منظور گفت وگوی هدفمند برای حل مشکلات شد.

این در حالی است که آیت‌الله سیستانی سالهاست که در عرصه سیاسی عراق کاملا بی طرف می‌ماند و بر اصل وحدت در کشور تاکید می‌ورزد و دیدار با هیچ شخصیت و مقام سیاسی و گفت‌وگو در زمینه‌های سیاسی را نمی‌پذیرد. وی طی دوره‌های مختلف انتخابات پارلمانی عراق نیز، بدون جانبداری از یک یا چند گروه سیاسی خاص تنها از مردم می‌خواهد که با تحقیق دقیق، نامزدهای شایسته را انتخاب کنند و حتما در انتخابات شرکت کنند. این اقدام با هدف دور نگاه داشتن مرجعیت شیعیان در عراق از منازعات سیاسی و انتخاباتی و نیز جلوگیری از استفاده از نام این مرجع بزرگ در تبلیغات انتخاباتی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    28 0
    کی گفته آقای سیستانی دخالت در سیاست نمیکند؟ ایشان با انتشار بیانیه ای موجب برکناری دولت عادل عبدالمهدی شد و عراق را تحویل الکاظمی خائن و متقلب کرد و الان در گوشه عافیت نشسته. عامل بحران فعلی در عراق شخص آقای سیستانی هست
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      سپاه ارتش عزیز خواهش میکنم از ناموس ملت ایران جلوی این نامردهای بی ناموس عرب دفاع کنید عین همون ۸ سال نیان مشهد دنبال زن صیغه باشن .کم کم تو کل ایران میان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس