کد خبر 1297992
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
افشای مشارکت رژیم صهیونیستی در یک نمایشگاه سعودی

یک شرکت جواهر سازی صهیونیستی مشارکت خود را در نمایشگاه ریاض فاش کرد.

به گزارش مشرق، یک شرکت جواهرسازی صهیونیستی در نمایشگاه جواهرات  «موسم ریاض» که در عربستان سعودی برگزار شد، شرکت کرد.

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: شرکت جواهرات معروف اسرائیلی «یاول جورلی» مستقر در قدس اشغالی با انتشار توییتی به مشارکت خود در نمایشگاهی که هفته گذشته در ریاض پایتخت این کشور برگزار شد، افتخار کرد.

این شرکت همچنین آمادگی خود را برای ارائه خدمات خود به خانواده‌های سلطنتی اعلام کرد.

این شرکت در طول فعالیت خود در نمایشگاه، گران ترین «ماسک» ساخت تاریخ را به ارزش یک و نیم میلیون دلار به بازار عرضه کرد و به تاجری ناشناس از ایالات متحده آمریکا فروخته شد.

ریاض علیرغم انتشار اخباری مبنی بر پروازهای بین دو طرف و سفر مخفیانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق اسراییل به شهر نئوم عربستان و دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، به طور رسمی عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام نکرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عبری‌زبان اخیرا خبر دادند که یک هواپیمای صهیونیستی برای اولین بار در فرودگاه بین‌المللی ریاض فرود آمده است.

منابع صهیونیستی گفته بودند که این هواپیما متعلق به یک فرد ثروتمند است که با هواپیمای شخصی خود از فرودگاه بن گوریون پس از اندک زمانی توقف در فرودگاه امان به سمت عربستان سعودی حرکت کرده است. با این حال، نام این فرد در هیچ رسانه‌های ذکر نشد.

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز اخیرا گزارش داد که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ریاض روابط خود را با تل‌آویو عادی سازی خواهد کرد، گفته است: «اسرائیل به ثبات منطقه و حرکت به سوی صلح در منطقه کمک کرده است».

با این حال، وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اضافه کرده بود که عربستان سعودی یقین دارد که تنها راه دست‌یابی به ثبات کامل، حل و فصل مسئله فلسطین است و باید کشور فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شود و این کشور خود دارای حاکمیت باشد.

فیصل بن فرحان پیشتر در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو گفته بود: «نمی‌دانم که این امر قریب‌الوقوع است یا خیر چراکه این مسئله تا حد زیادی به پیشرفت در روند صلح بستگی دارد».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس