کد خبر 1297855
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
آیا ویروس کووید ۱۹ در حال نابودی است؟

عضو کمیته علمی کرونا به بیان توضیحاتی در این خصوص عنوان شده است که ویروس کووید در حال جهشی است که منجر به نابودی خودش می‌شود، پرداخت.

به گزارش مشرق، حمیدرضا ابطحی در واکنش به مطالبی که در این خصوص عنوان شده اند که ویروس کووید در حال جهشی است که منجر به نابودی خودش می‌شود، توضیح داد: همه ویروس‌ها دچار جهش‌هایی می‌شوند که بیشتر آن‌ها سبب می‌گردند، ویروس نتواند به حیات خود ادامه دهد، اما برخی جهش‌ها موجب می‌شوند تا قدرت بیماری‌زایی ویروس افزایش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه جهشی می‌تواند در کاهش اپیدمی موثر باشد که طی آن قدرت بیماری‌زایی ویروس کاهش یابد و برای مثال ویروس کووید شبیه یک سرماخوردگی عادی شود و اینگونه از مرگ‌ومیر ناشی از آن کاسته می‌شود، ادامه داد: در جهش‌هایی که ویروس از بین می‌رود به این سبب که سایر ویروس‌هایی که قابلیت سرایت دارند، هنوز در بدن انسان و مکان‌های مختلف وجود دارند، اپیدمی از بین نمی‌رود.

عضو کمیته علمی کرونا افزود: در حال حاضر میلیاردها ویروس کووید در بدن انسان‌های مختلف وجود دارند و از یک بدن به بدن دیگری منتقل می‌شوند و دچار جهش‌هایی می‌شوند و تعدادی از این جهش‌ها منجر به از بین رفتن ویروس می‌شوند، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که ویروس‌های دیگری که جهش نیافته اند از بین بروند و آن جهشی برای ما مفید است که ویروس طی آن قدرت بیماری‌زایی و درگیری بافت اصلی نظیر ریه خود را از دست بدهد، ولی قدرت تزایدش بیشتر باشد تا بتواند جایگزین ویروس‌هایی که قدرت بیماری‌زایی بیشتری دارند، شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 1
    هیچی واکسن ها رو فروختن و سودشون رو کردن و حالا هم دارن ویروس رو نابود میکنن یک ویروس کاملا دست ساز برای جاه طلبی یه عده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس