کد خبر 1297688
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
ساخت و ساز بی رویه در کوه‌های دراک

یک انبوه‌ساز ترکیه‌ای با وجود تکمیل نکردن ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس، به‌تازگی با وزارت راه و شهرسازی برای حضور در نهضت ملی مسکن نیز توافق کرده است.

به گزارش مشرق، یک شرکت ترکیه‌ای انبوه‌ساز که سابقه فعالیت در ایران را دارد، برای اخذ پروژه تولید انبوه واحد مسکونی با استفاده از سازوکار تهاتر نفت در قالب نهضت ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکایی‌ها برای خرید خانه به ترکیه هجوم بردن؟

این تفاهم در حالی انجام شده است که براساس گفت‌وگوی خبرنگار فارس با یک منبه آگاه در شرکت عمران شهر جدید پردیس که این انبوه‌ساز خارجی هنوز بیش از ۱۰ هزار واحد از ۳۳ هزار واحد مسکونی خود در شهر جدید پردیس را با وجود گذشت ۱۰ سال از عمر پروژه تکمیل نکرده است.

*یک شرکت ترکیه‌ای ۱۰ هزار واحد مسکونی تکمیل نشده در پردیس دارد

علاوه بر این بخش عمده‌ای از ۲۳ هزار واحد تکمیل شده نیز به متقاضیان واجد شرایط تحویل نشده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت رقابت قدرت در ترکیه

این منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: شرکت ترکیه‌ای باید پیش از بستن قرارداد جدید در نهضت ملی مسکن نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های قبلی خود متعهد شود. علاوه بر تعیین تکلیف نشدن واحدهای مسکن مهر در تعهد این شرکت، این پیمانکار ترکیه‌ای پرونده‌ قضایی باز در قوه قضائیه دارد.

با وجود پرونده این شرکت مشخص نیست، چرا وزارت راه و شهرسازی با وجود کارنامه مشخص پیمانکار ترکیه‌ای همچنان به بستن قرارداد با این شرکت اصرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    11 9
    برای سواری ندادن به امریکا به هر عجوزه ای و شغالی سواری می دهید.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 4
      این چه کاریست ؟ یه زمین 150 متری به هر مرد ایرانی فاقد مسکن بدید با 100 میلیون وام برای ساخت یک حال و یک اتاق بقیه اش را خودش به مرور میسازه فقط اب و برق و گاز را تا زمینش برسانید هم مردم راضی هم خدا راضی هم دست دلال و واسطه کوتاه هم دغدغه سالی یک میلیون خانه تکمیل شده از سر دولت رفع و هزار نفع فرهنگی و مادی و معنوی دیگر
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 0
      اول انقلاب همینجور بود الان پول مردم رو میدن انبوه ساز جدا از شرکت های خوش سابقش که بقیشون به قول خودشان گرگ هستند و هزار مشکل در ساخت و تحویل به مردم دارند و اصلا نباید پول مردم به آنها داده شود همان طرح خانه های ویلایی تا چند طبق و دادن پول به خود مردم بهترین راه است
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      در ازا نفت مسکن بگیریم کار خوبیه فقط دولت و وزرا درست حسابی میخواد
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    13 0
    ما آب میخوریم توسط دفترخانه استعلام گرفته میشه بعد این یارو چطوری اینکار رو کرده
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 0
    ایرونی. چرا.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    10 1
    جناب رستمی و آقای رئیسی مبارک است انشاءالله !
  • مهران IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    22 14
    تو شهرک پرند شرکتهای ترک بهترین ساختمانهارو ساختن و هنوزم قیمتش بیشتر از مال ایرانیا معامله میشه تکنیک شهرسازی و کیفیت مصالحشون ده برابر ایرانیا هستش
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      7 11
      منافع شخصی چه می‌کنه!؟؟؟
    • DE ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 14
      من خودم اونجا بودم یَک تکنیکی دارن که ایرانی ها هیچوقت ندارند ‌. کارگرشون آجر پرت میکنه بالا تا طبقه ۱۸ میلیارد دلار کجا رفت ببخشبد منظور تا طبقه ۱۸ هُم هووووووم چه زوری داره .
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 3
      برادر عزیز این مورد در خصوص کلاهبرداری یک شرکت ترکیه ای است آیا چون یک شرکت دیگر ترکیه ای، کار با کیفیت کرده باید از این کلاهبردار حمایت کرد.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    6 2
    پس چیزی عوض نشده ، بیچاره مردم که همیشه بازیچه هستند.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    17 10
    ترکیه داره کوشش میکنه که ایران رو از مسیر ترانزیت جهانی حذف کنه. بعدش شما پروژه های میلیارد دلاری به کشورک نسل کُش ترکیه و دشمن درجه یک ایران بدهید !!!!
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      3 1
      واقعا در صورت حذف ایران از ترانزیت شمال جنوب چه پاسخی این دولت خواهد داشت این بازهم انفعال دولت قبل بوده است. جالب است دیگر خبر و اعتراضی هم در این سایت دیده نمی شود.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    12 5
    این شرکت بلاتکلیف ماندن پروژه هاش 100 درصد به رفتار دولت بعد یعنی روحانی ربط داره !!!!!!!! وگرنه در پرند در زمان دولت احمدی نژاد تمام واحدها را به خوبی ساخت و با قیمت فوق العاده خوب تحویل داد و تا ماه ها بعد از تحویل نسبت به رفع مشکلات در ساختمانها اقدام کرده بود برای مثال آیفون یکی از مجتمع ها را بیش از 3 با تعویض کرد
  • ابراهیم رئیسی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    غلی برکت الله .....
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    رشته عمران و شهرسازی یک رشته مادر هست وقتی این رشته کاری برون سپاری میشه جز بدبختی چیز دیگری نداره کلی مردم خانواده دار بیکار میشن . کلی مهندس عمران، معمار، برق، مکانیک، بنا، نقاش، کاشی و سرامیک کار، مصالح فروش، و... خیلی از رشته های کاری وابسته به عمران و شهر سازی هستند مثه کارخانه های تولید شیرآلات تولید کننده محصولات شیمیایی، رنگ و شیشه یراق آلات و... یه سری خدمات رو این شرکتها نابود کردند مثه رستورانها، سرویس ها ، خدمات مشاوره ای فروشگاهها و ... این حکومت با آوردن پیمانکار خارجی بزرگترین ضربه رو به مردم ایران زد متاسفانه بعضی کارخانه ها به خاطر این برون سپاری تا مرز ورشکستگی رفتند مثه اینکه این دولتهای ایران دست از نابودی کسب وکارها نمی خواهند بردارند. کلی یراق تولید داخل داریم کلی شیر آلات تولید داخل داریم، کفش کار، لباس کار و ... که همشون با این برون سپاری نابود میشن . همینطوری کلی واردات جنس چینی داریم با همین برون سپاری باید خودمون رو بسپاریم به خدا . همین الان کلی کودک کار داریم ، کودکهای 2 تا 10 سال که برای یک لقمه نان تو خیابانها پرسه میزنند . این خط و این نشان با انجام این عمل دولت تا 10 سال آینده بزرگترین قحطی رو تو ایران تجربه خواهیم کرد همینطور که میبینید کلی مهندس و پزشک و آدمهای فنی دارن از ایران خارج میشن و کلی از سرمایه دارها سرمایه هاشون رو دارن خارج میکنن. نترسید نظر من هم بزارید منتشر بشه تا مردم عمق خطر رو ببینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس