دلار نمایه ارز نمایه

با وجود طرح سؤالات از سوی رئیس‌جمهور در جلسه با اقتصادانان، بحث جلسه به برنامه دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت مستقیم به مردم اختصاص پیدا کرد و موافقان و مخالفان به طرح نظرات خود پرداختند.

به گزارش مشرق، شب گذشته جلسه اقتصاددانان با رئیس جمهور برگزار شد و در ابتدای جلسه رئیس جمهور ۴ سوال مطرح کرد.

۱- چرا شاخص‌های کلان اقتصاد کشور مطلوب نیست؟

۲- چرا تورمی که قرار بود تک رقمی شود اتفاق نیفتاده است؟

۳- چرا ده‌ها میلیارد دلار یارانه پنهانی که دولت پرداخت می‌کند، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود نمی‌بینند؟

۴- چرا باوجود هزاران هزار میلیارد تومان مصارف دولت در ۸ سال گذشته، رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته‌ایم؟

از میان اقتصاددانان و کارشناسان حاضر در جلسه غلام‌رضا مصباحی مقدم و محمد خوش‌چهره در صحبت‌های خود سعی در پاسخ به سوالات کردند.

در ادامه بحث، با توجه به فضایی که در رسانه‌ها و اظهارات برخی مسئولان دولت در روزهای اخیر، موضوع بحث به برنامه دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت آن به صورت یارانه نقدی کشیده شد.

برخی اقتصاددانان حاضر در جلسه مانند پرویز داوودی، احمد توکلی، خوش‌چهره و حسین راغفر انتقادات خود را نسبت به این طرح بیان کردند.

سایر اعضای حاضر در جلسه هم اغلب بر ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومان تاکید کردند و معتقدند بودند نتایج مثبتی برای اقتصاد ایران خواهد داشت اما در کنار آن نگرانی‌هایی نسبت به آثار تورمی این تصمیم دولت ابراز کردند.

گفته می‌شود اختلاف دیدگاه بین اقتصاددانان حاضر در جلسه درباره طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جدی و به مناظرات بین مکاتب اقتصادی نزدیک شد. و این مباحثات تا پیش از اتمام جلسه ادامه داشته و در دقایق پایانی جلسه محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرده است که در روزهای آینده جلسات جداگانه با اقتصاددانان در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری برگزار و فرصت کافی برای تبیین نظرات و دیدگاه‌ها فراهم می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    افزایش قیمت ارز یعنی چراغ سبز برای گرانی است،وکاهش قیمت ارز یعنی چراغ سبز برای کاهش قیمت.
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      فقط این ارز بیست و چند هزاری را قیمتش ثابت نگه دارند که یه دولت ضد فساد میخواهد
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    حذف ارز اگر چه اثاری دارد اما ضرورتی اجتناب ناپذیر بسوی عدالت است تا ثروتمندان از ان بیشتر بهره نسبت به فقرا نبرند وقاچاق معکوس نشود فقط نان ودرمان باید یارانه دریافت کنند ومابقی ارز حتما در کارت مردم شارژ شود تولید هم رونق خواهد گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس