قرائتی: مشکلات اجتماعی را با قرآن و نماز حل کنید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سخنان خود در هیئت دولت پیرامون جایگاه نماز و اهمیت بخشی به اقامه این فرضیه الهی در وزارتخانه‌ها و ادارات تابعه در استان‌ها و شهرستان‌ها، نکاتی را ارائه کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام محسن قرائتی در جلسه هیأت دولت که با حضور سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران، معاونین و وزرا برگزار شد، در سخنانی با تشریح اخلاق مدیریتی از دیدگاه اسلام بر اهمیت رعایت اصول و ارزش‌های دینی در حوزه مدیریت تاکید کرد و خواستار توجه جدی مسؤولین به اقامه نماز به عنوان اولویت در دستگاه‌های اداری شد.

بیشتر بخوانید

عکس/ حضور حجت‌الاسلام قرائتی در جلسه هیئت دولت

استاد قرائتی در بخشی از سخنان خود با اشاره به آیه ۱۶۵ سوره انعام گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید درجات بعضی از شما بر بعضی دیگر برتری دارد تا در آنچه به شما داده، بیازماید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با تاکید بر توجه به نتایج کارهای انجام شده و تغییر و تحولات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: به تصمیمات و راه رفته نگاه نکنید، بلکه به راه‌های نرفته و به خروجی‌ها نگاه کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان لزوم مرتفع شدن مطالبات مردم تصریح کرد: هیچ مانعی وجود ندارد که هر وزیری برای تصمیمات با وزرای قبلی مشورت داشته باشد که این امر موجب می‌شود فاصله ارتفاع مطالبات مردم با ارتفاع فعالیت‌های مسؤولین کمتر شود.

این مفسر قرآن در ادامه با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت، تاکید کرد: مشکلات اجتماعی را با قرآن و نماز حل کنید. چرا که «إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهی‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ» قطعاً نماز، انسان را از زشتی‌ها و منکرات باز می‌دارد.

استاد قرائتی یادآور شد: نقطه ثقل «الذین ان مکناهم فی الارض» مسؤولین هستند و مدیران ارشد با شرکت در نماز جماعت و تصویب شورای اقامه نماز دستگاه‌ها در سازمان اداری و استخدامی کشور و ابلاغ آن، به ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز کمک کنند.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ۸۱ سوره آل عمران، تصریح کرد: قرآن کریم راه و رسم مدیریت را به ما آموزش داده است و خداوند متعال به پیامبران خود تذکر داده است که هر کس که به عنوان مدیر منصوب می‌شود، روزی عزل خواهد شد.

وی افزود: این مسؤولیت فرصتی برای اثبات ویژگی‌های وفای به عهد، صداقت، درستی و راستی و … است که خداوند در قرآن به آنها اشاره می‌کند و باید تلاش کنیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش پایانی سخنان خود پیرامون جایگاه نماز و اهمیت بخشی به اقامه این فرضیه الهی در وزارتخانه‌ها و ادارات تابعه در استان‌ها و شهرستان‌ها، نکاتی را ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فهیم IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 4
    مشکلات کشور بوسیله مدعیان ........بوجود اماده .
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 3
    حاجی اونزمانی که مشکلات وام و استخدام رو با نماز جمعه و مسجد حل میشد تموم شده! الان فقط باید آقازاده ای، بچه باجناقی، دامادی و... باشی
    • AU ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      وای چه حرف سنگینی! . حالا یک داستان برات تعریف میکنم،صبح زود،از خواب بیدار شدن! با کلی انرژی و علاقه و هیجان! عشق! برن دنبال عشق حال و گناه و لذایذ! تویه همون لحظه،از تویه اسمان! سنگ و عذاب خدا بارید، به غلط کردن افتان!... اما خدا گفت دیگر دیر شده! ،له و لوردشون کرد!این سرنوشت قوم لوط و تعدادی دیگر از قوم های(همه قوم ها بی خدا و دور از وظایف شرعی الهی) بودن که از خدا قران و نماز و کارهای درست که هدف و مرکزیت بشر و انسان بوده! جدا شدن! خدا کمی بهشون فرصت داد! تا برگردن و توبه کن! این نفهما تصور میکردن! خدا تاییدشون کرده .. ! اما عذاب دقیقا،لحظه اومد،که هرگز تصورش رو نمی کردن! .. اون کسی گناه میکنه! واقعا خیال میکنه،برنده است! همش چند ثانیه هم نیست،کل عمر انسان!
  • سینا AU ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    قطعا عمل به قرآن دنیا رو گلستان میکند! هم بهشت رو روی این دنیا می اورد و هم در اخرت می اورد.. متاسفانه همانطور که خدا در قرآن گفت،عامل اصلی و بی چون چرا نابودی همه قوم ها ظالم گذشته،دوری شدن از کتاب ها آسمانی بوده. همانطور که خدا در قران گفت،اگر انسان ها به دستورات ما گوش میدادن! مشکلاتشون رو نه تنها برطرف میکردیم،بلکه بر نعمت هامون می افزودیم!(*مشکلات از گناه ماست! ) . و در آیه دیگر گفت،اگر انسان ها مومن ظرفیتش رو داشتن! سقف و ستون و .. خانه کفار و منافقین و .. را از طلا و نقره و .. میکردیم!(که حسابی لذتش رو ببرند! غرق غرق گناه بشن!) چون احمقا به تمام معنا هستن! که برای چشم برهم زدنی! اینطور خودشون رو خار و ذلیل میکن! و نمی ترسن از عذاب خدا در روز قیامتی که روزها نامعلوم و بی پایان دارد! عذابی که شیطان هم از ان بشدت می ترس و اعتراف میکند در قران.! عذابی،که چند دقیقه اش! برابر است،با همه درد و رنج و زجر ها و شکنجه ها زمینی است!...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس