حزب الله: درخواست برای استعفای قرداحی توهین به لبنان است

نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که درخواست برای استعفای جورج قرداحی یک ننگ و توهین به کشور بوده و قابل قبول نیست.

به گزارش مشرق، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی یک نشست سیاسی ملی در منطقه «شقراء» در جنوب لبنان اظهار داشت که دولت اکنون ۲ وظیفه اساسی دارد. اولین وظیفه دولت این است که برنامه بهبود اقتصادی و مالی را تدوین کند و اگر بخواهد از طریق موسسات بین المللی همچون صندوق بین المللی پول یا هر موسسه دیگری این کار را انجام دهد ما مخالفتی نداریم؛ اما همه این اقدامات باید در چارچوب ضوابط ملی باشد. برنامه دولت باید در مسیر درست قرار بگیرد و ما نمی‌گوییم این دولت از پس همه چیز بر می‌آید اما باید برنامه مشخصی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

حزب الله: عربستان باید از مردم لبنان عذرخواهی کند

وی افزود، وظیفه دوم دولت مدیریت انتخابات پارلمانی در کشور است و ما گفتیم که هیچ مشکلی نداریم این انتخابات در هر زمانی برگزار شود-چه در ماه مارس و چه ماه‌های دیگر که در مهلت مقرر در قانون اساسی تعیین شده است و هیچ دخالتی در این امر نکردیم؛ زیرا ما می‌خواهیم انتخابات در مهلت تعیین شده در قانون اساسی برگزار گردد.

وی ادامه داد، دولت از زمان آغاز کار خود با مشکلات زیادی مواجه شد که یکی از آنها سیاسی شدن روند تحقیقات انفجار بندر بیروت است و باید به این مشکل به روش درست رسیدگی شود. ما همچنین درباره جنایت منطقه «الطیونه» به موسسات دولتی از جمله دستگاه قضایی متوسل شدیم تا به این پرونده رسیدگی کند و این مسئله به نفع همه است. با این وجود برخی صداها را شنیدیم که قوه قضاییه را رد و متهم می‌کنند. این افراد جنایت خود را توجیه و از قاتلان دفاع می‌کنند و برنامه اصلی آنها ایجاد جنگ داخلی در لبنان است.

این نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت تصریح کرد، برخی طرف‌های داخلی و خارجی حزب الله را متهم می‌کنند که بر تصمیمات کشور مسلط شده است. هدف آنها این است که مسئولیت اتفاقاتی که در کشور افتاده را به گردن حزب‌الله بیاندازند؛ در حالی که حقیقت و همه واقعیت‌های روی زمین نشان می‌دهد ما یکی از طرفهایی هستیم که بیشتر از هرکسی به صلح داخلی و وحدت ملی پایبندیم. ما همچنین نقش خود را در داخل کشور در چارچوب قانون ایفا می‌کنیم. در حالی که طرفهایی که به ما حمله می‌کنند کاملا منکر قوه قضاییه و قانون هستند و هدف آنها ضربه زدن به حزب الله است.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان در خصوص بحران به وجود آمده میان این کشور و عربستان سعودی اظهار داشت که سرنوشت لبنان وابسته به تصمیمات یک طرف خارجی نیست و ما به عنوان یک طرف لبنانی چنین چیزی را نمی‌پذیریم و هرگز اجازه تحقیر کشور را نخواهیم داد. به این شکل نمی‌توان کشور را اداره و از آن محافظت کرد و مشکلات مالی و اقتصادی را حل نمود. بنابراین هیچ یک از ما نباید قبول کنیم که لبنان را در موقعیت «گدایی» و درخواست از دیگران قرار دهیم.

فضل الله افزود، ما نباید قبول کنیم که از لبنان یک گدا بسازیم. آنهایی که زندگیشان بر پایه گدایی می چرخد می خواهند که کشور هم با همین روش به حیات خود ادامه دهد. آنها می‌خواهند همواره در اینجا و آنجا گدایی کنند؛ چرا که قصدشان شکوفایی اقتصاد و انجام اصلاحات در کشور نیست. آنها می‌خواهند همچنان منتظر کمک‌های خارجی بمانند تا بخشی از این کمک‌ها را در جیب خود بگذارند.

این نماینده پارلمان لبنان با افشای تماس‌های برخی با حزب الله برای درخواست استعفای «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان به عنوان اقدامی جهت نشان دادن حسن نیت در برابر عربستان گفت، ما صراحتا به کسانی که تماس گرفته و چنین درخواستی را مطرح کردند اعلام کردیم که درخواست برای تحت فشار قرار دادن جورج قرداحی و هر وزیر دیگری قابل قبول نبوده و این یک ننگ برای کشور است که بخواهد کسی را قربانی کند.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اضافه کرد، درخواست برای تحت فشار قرار دادن جورج قرداحی جهت استعفا توهین به کشور است؛ چراکه موجب می‌گردد این گونه برداشت شود که اظهارنظر برای وزرای لبنانی ممنوع است و هر یک از وزرا اگر نظر خودشان را بیان کنند در معرض استعفا قرار می‌گیرند.

حسن فضل الله در ادامه گفت، ما از دولت نمی خواهیم که روابط خوب با دیگر کشورها نداشته باشد و اگر می‌خواهد مناسباتش را با هر کشوری اصلاح کند از نظر ما منعی ندارد؛ اما این روابط نباید به کرامت ملی آسیب بزند و با استعفای یک وزیر یا دیگر مسئولان دولت لبنان همراه باشد.

«جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند. این اظهارات منطقی که در بازه زمانی کنونی منتشر شده با واکنش غیرعادی و تند عربستان مواجه شد که سفیر خود را از بیروت فراخوانده، سفیر لبنان را اخراج و واردات از این کشور را ممنوع کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس