کد خبر 1296825
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی روزمرّگی‌های یک محیط‌بان تصویری بدون روتوش از فاجعه ای که در کمین همه ماست، را منتشر کرد.

وزیر خارجه تواولو، جزیره ای در جنوب اقیانوس آرام از راه دور برای نشست اقلیمی کپ ۲۶ سخنرانی می کند. این جزیره مانند بخش بزرگی از زمین در خطر آب گرفتگی بدلیل گرم شدن و تغییرات اقلیمی قرار دارد.

تصویری بدون روتوش از فاجعه‌ای که در کمین همه ماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صبا IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    26 4
    سلام بهترین موقعیت برای مملکت است که با ازدیاد و تکثر آب دریا، از آن برای آبادی بیابان ها و تبدیل آنها به مزارع استفاده کنیم. مانند اتفاقی که در چین و عربستان افتاده و کویر را به مزارع تبدیل کرده اند.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 13
      با آب شور :|
    • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      16 13
      بزرگترین تغییر آب و هوائی برای ایران پس از هزاران سال ، آوردن آب دریا به داخل کویرهای ایران است. چون هم از گرمای کشنده تابستانها راحت می شویم و هم از سرمای گزنده زمستان نجات پیدا می کنیم و هم آب مصرفی برای خوردن و کشاورزی خواهیم داشت !!!
    • SE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 0
      آخر این حضراتی این نظرات مشعشع را می دهند فکر نمی کنند پس چرا آب و هوای خوزستان و سایر سواحل جنوبی و حتی خود عربستان با وجود اقیانوس گرم و خشک است؟ یا عقلشان نمی رسد انتقال آب از سطح دریا به ارتفاع حداقل 100 متری در فلات ایران چه هزینه ای می خواهد ؟ یا اینکه با این آب شور تمام آبهای زیر زمینی داخل ایران شور خواهد شد؟ خیر. اصلا عقلشان قد نمی دهد.
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      آب؟ کویر؟ چطوری؟ نه خاکش مناسبه و نه حتی آبو نگه نمیداره، مث آبکش میمونه، کل دریا رو هم خالی کنی تو کویر نمیمونه، چطوری میشه بیابون آباد کرد؟ تبلید به مزارع؟ چطوری؟ بنظر نشدنی میاد ولی خب بشه که خوبه برای دنیا.
    • پاسخ به عبدالله مومن IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 2
      پاسخ به عبدالله مومن کم ارتفاع ترین نقطه کویر مرکزی ۲۰۰ متر از اب های ازاد بلند تر است ، یعنی ده ها استگاه پمپاژش قوی میخوایم ، که گرونه ولی طرحی عالیه ، باران ها هم خیلی زیاد میشه .
    • ایرانی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 1
      ۴۲ ساله یه ورزشگاه تو اصفهان تموم نشده
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      جناب صبا،کویر خودش یک نعمت هست،میتونی به گفته های پروفسور کردوانی مراجعه کنی که برای ما نسخه نپیچی...ما با منافق سلام نداریم.قرار هم نیست هر کس و ناکس هر کاری کرد ما هم همون کار رو انجام بدیم...علت اصلی گرم شدن کره زمین گازهای گلخانه ای و استفاده بی رویه از منابع سوختی طبیعی و تغییر سبک زندگی به شیوه مصرف گرایی صرف و دور شدن از زندگی ارگانیک و سالم هست که آمریکا هم بزرگترین کشور تولید کننده گازهای گلخانه ای و ....ازدیاد و تکثر آب دریا!!مسخره ترین حالت برای چیدن کلمات کنار هم وقتی یک پانترک فقط به قصد.. می آید و یا شیخ نشینها را مثال میزند یا عثمانی خواهان را....ما خودمان در باستان سبزه سبز کردن را داشتیم که همین روش را کانادا و چند کشور دیگر دزدیده و به نام خود زدند،که میتوان مزرعه بدون نیاز به خاک داشت در غفلت و عمدا بازداری دولتمردان...که با جلوگیری از ثبت این دانش توسط شرکتهای ایرانی نخبه گرا و حاصل علم جوانان ایرانی،به نفع دیگران کار کرد چرا که خودش و رانت خوارانش وارد کننده نهاده های دامی و محصولات کشاورزی به ویژه محصولات لوکس بودند...ما به تز امثال شما نیاز نداریم،به توفقی الهی دولت جدید حواسش به نخبگان و شرکتهای دانش بنیان هست،ما کشور چهار فصل و صد اقلیم هستیم،بیابان با کویر فرق دارد و هردو یک نعمت خدادای است.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    آب که خوبه بی آبی خطرناکه طرح انتقال آب دریای خزر یا عمان به کویر مرکزی ایران چه شد؟ مشرق گزارش تهیه کن و به سمع و نظر مخاطبان برسان
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    چه حرکت مبتکرانه و اثر گذاری. عالی بود.
  • دهقان IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    11 3
    همتی برای مسیولین در این خصوص وجود ندارد.در کل مملکت رها شده به امید خدا.خلاصه اینکه جنم کار ندارند فقط وراجی
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      آیه یس خوب میخونی ها :)
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    چقدر با برنامه جایگاه سخنرانی رو انتخاب کرده. حالا اگه ما بودیم این جلسه رو از تو اتاق شیک برگزار میکردیم
  • US ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    5 3
    این بابا جد گیر شده. شما جو گیر نشین. اگه تمام برفها و یخهای قطب آب بشن، شاید یک سانتیمتر هم آب دریاها بالا نیان. نسبت دادن تغیرات اقلیمی به گازهای ... و اثر گلخانه ای توسط کشورهایی که در. قرن گذشته، بیشترین رشد صنعتی و اقتصادی رد همزمان با تولید بیشترین آلاینده ها داشتن و خودشون مقصر اصلی این جریان هستن، بزای دلسوزی محیطی و تغییرات اقلیمی نیست، بلکه برای تحمیق کشورهای در حال توسعه و تصویب قوانین بین المللی جهت متوقف کردن قطار رشد صنعتی این کشورها و در انحصار گرفتن بازار تکنولوژیک و صنعت و اقتصاد جهانی در دست خودشون هست. یخهای قطبی توسط همین کشورهای صنعتی نزدیک به قطب با تکنولوژی دستکاری جوی برای رسیدن به منابع طبیعی ناب و بکر نهفته در زبر این یخها آب میشن، تا علاوه بر انحصار رشد اقتصادی و صنعتی در دست خودشون، انحصار تصاحب این منابع طبیعی عظیمی که تا زیر یخ هستن، ثروت جهانی، و جون از زیر برف در بیان متعلق به کشورهای همجوارش میشن رو در دست بگیرن تا از وابستگی به منابع کشورهای دیگه آزاد بشن و‌ مجبور نباشن پولهای کلانی به اون کشورها پرداخت کنن، تا سود و انحصار حد اکثری برای خودشون، و رکود و وابستگی حد اکثری برای دیگر کشورهای دارای منابع طبیعی امروزی در جاهایی مثل خاورمیانه رو تضمین کنن. تصاویر اینچنینی و برگزاری همایشهای بین المللی مثل کنفرانس پاریس و ... تنها بدلیل موثر بودن روشهای تاکتیک ممانعت اجتماعی در جنگ روانی با استفاده از تکنیکهای روانشناسی احساسی و اقناعی برای تغییر افکار عمومی و جهانی و همراه کردن کشورهای جهان سوم و در حال توسعه در راستای رسیدن. به این هدف است. برخی آدمهای کوجک هم که میخوان زیر نقاب سوپرمن، بزرگ و منجی بشریت از ‌وقوع فاجعه اقلیمی دیده بشن با توهم روشنفکری دارن همین سناریوها را برای جهان فریاد میزنن تا از طریق قانع کردن مردم جهان مایه تضمین این سیاست شوم بشن.
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 3
      مساله ای که بیش از بالا آمدن آب دریا با آب شدن یخ های قطبی ممکنه به وجود بیاد بر هم خوردن جریانات اقیانوسی با تغییر میزان نمک موجود در آب دریاها و اقیانوس هاست که می تونه به تغییرات شدید آب و هوایی و ایجاد طوفانهای سهمگین منجر بشه نمونه تاریخی این مساله هم وجود داره در قرون وسطی تجارت نمک در ونیز و در کل جنوب ایتالیا یک تجارت بسیار پر سود بود که با برداشت نمک از طریق تبخیر آب دریای مدیترانه همراه بود که توازن نمک موجود در دریای مدیترانه را بر هم زد و منجر به یک دوره چند ساله طوفانهای شدید و تغییرات دمایی گسترده در دو سمت دریای مدیترانه شد حالا هم روند گرم شدن زمین و آب شدن یخ های قطبی میتونه تاثیرات به مراتب شدیدتری از آنچه که همکنون وجود داره به بار بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس