کد خبر 1296679
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
پکن چین سخنگوی وزارت امور خارجه چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اتهامات وزارت دادگستری آمریکا علیه یک شهروند چینی درخصوص سرقت اطلاعات تجاری را ساختگی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه درخصوص اتهام‌زنی اخیر آمریکا علیه یک شهروند چینی هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ونبین در نشستی خبری، در واکنش به بازداشت این شهروند چینی بابت سرقت اسرار تجاری، این اتهامات را «کاملاً ساختگی» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

چین حمله به ناوهای آمریکایی را شبیه‌سازی کرد +عکس

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «از ایالات متحده می‌خواهیم به این پرونده طبق قانون و به شکلی منصفانه رسیدگی کند تا حقوق و منافع شهروندان چینی تضمین شود».

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که «شو یانجون» شهروند چینی توسط هیأت منصفه فدرال درخصوص سرقت اسرار تجاری از چند شرکت هوانوردی و هوافضا تفهیم اتهام شده است.

اتهامات این شهروند چینی، دو مورد اقدام به برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتکاب جاسوسی اقتصادی و یک مورد ارتکاب سرقت اسرار تجاری و دو مورد اقدام برای سرقت اسرار تجاری را شامل می‌شوند.

شو با حداکثر شصت سال حبس و جریمه‌ای معادل بیش از پنج میلیون دلار مواجه شده است و حکم او قرار است از سوی قاضی دادگاه فدرال صادر شود.

ماه گذشته نیز در اولین واکنش رسمی پکن به خبر آزادی «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی بعد از حدود سه سال بازداشت در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اظهارنظر کرد.

«هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه (امروز) اعلام کرد که اتهام‌های مطرح شده علیه منگ وانژو مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی، «آزارگری و تحت تعقیب قرار دادن سیاسی» هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس