چراغپور: برخورد اسکوچیچ با طارمی درست بود/ تیم ملی نیاز به بزرگتر دارد/ فدراسیون باید به سرمربی تذکر می داد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: دعوت نشدن طارمی به تیم ملی از سوی اسکوچیچ از نظر کلاسیک درست است اما تیم ملی نیاز به بزرگتر دارد.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد شرایط پیش آمده در تیم ملی و دعوت نشدن مهدی طارمی اظهار داشت: اول باید بگویم علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، دوم بعد از اینکه اتفاقی رخ می‌دهد همه صاحب‌نظر می‌شوند اما قبل از آن یا شهامت حرف زدن ندارند یا سواد و بینش لازم را؛ وقتی که در یک بازی معمولی که سردار آزمون در هفت دقیقه مانده به پایان بازی تعویض می‌شود هنگامی که دوربین او  را برای لحظه ای نشان می‌دهد چهره مهاجم تیم ملی از این تعویض  در هم رفته است. به عقیده من بازیکنی ذائقه سردار آزمون را نباید به خاطر صرفه‌جویی در هفت دقیقه پایانی تلخ کرد.

وی افزود: البته وقتی نیمکت تیم ملی از سوی دوربین‌ها نشان داده می‌شود، اعضای کادر فنی را می‌بینیم که خونسردتر از تماشاگران بازی را نگاه می‌کنند و این معنایش آن است که اسکوچیچ تک و تنها است. شاید می‌توانستیم قبول کنیم که کی‌روش به خاطر رزومه‌اش و حضور در رئال مادرید، منچستر یوناتید، تیم ملی پرتغال و به خاطر غرورش در گوشه‌ای چمباتمه می‌زند و فوتبال را نگاه می‌کند اما وقتی مربی مثل اسکوچیچ که از تار و پود فوتبال‌مان است و در آخرین تیمی که مربیگری کرده نفت آبادان بوده و با یک شکست 4 بر صفر از آن تیم جدا شده چرا باید مؤثرترین و نام‌آورترین بازیکن ما در اروپا را به خاطر هفت دقیقه ناراحت کند.

چراغپور: برخورد اسکوچیچ با طارمی درست بود/ فدراسیون باید به سرمربی تذکر می داد

چراغپور ادامه داد: سردار آزمون در اروپایی شرقی مثل کریم بنز ماست. این حرکت مربی تیم ملی نیست که بخواهد چنین بازیکنی را در هفت دقیقه پایانی تعویض کند. این حرکت یک مربی باشگاهی است که می خواهد آن بازیکن را برای بازی‌های بعد حفظ کند.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: وقتی در رختکن تیم ملی اشکالاتی به وجود آمده نباید روی آن سرپوش گذاشت باید این مسئله را حل کرد تا  عفونی و چرکین نشود و باید با دخالت بزرگترها این مشکل را حل کرد. مدیریت در فوتبال فقط این نیست که شما فقط یک مربی بگذاری و بروید آن طرف دنیا؛ نمی‌گویم برای مدیریت در فوتبال حتماً باید فوتبالیست بود اما لازمه مجامع فوتبالی حضور فوتبالیستی است که اتفاقات رختکن را درک کرده باشد. لگد زدن به ساک ورزشی و ظرف آب را دیده باشد.باید در بدنه مدیریت فوتبال چنین افرادی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اقدام حرفه ای و مقتدرانه اسکوچیچ/ آقای طارمی! تو به تیم ملی نیاز داری!

چراغپور در مورد اتفاقی که برای مهدی طارمی رخ داده و به تیم ملی دعوت نشده است، گفت:‌ بازیکنان باید مثل سربازان باید در اختیار فرمانده یا  همان سرمربی  باشند. اگر سربازی مثل طارمی روبه‌روی مربی‌اش موضع‌گیری کرد دو حالت به وجود می‌آید اول اینکه مربی سکوت کند و حرفی نزند و دوم اینکه عکس‌العمل نشان دهد که اگر عکس‌العمل نشان ندهد راه درازی در پیش دارد و ممکن است تعداد بازیکنانی که چنین رفتاری می‌کنند زیاد شود و مدام باید بگوید چرا چنین کاری کرده، چرا چنین تصمیمی گرفته و ... بنابراین  بازیکن نباید نسبت به نظر سرمربی موضع‌گیری کند.

وی تاکید کرد: از نظر کلاسیک طبیعی‌ترین کاری که اسکوچیچ می‌توانست مقابل طارمی انجام بدهد دعوت نکردنش به تیم ملی بود. در جام‌های جهانی هم دیده بودیم که سرمربی سه روز قبل از  آغاز مسابقات بازیکنی را از کمپ تیم اخراج می‌کند. بنابراین از نظر کلاسیک رفتار اسکوچیچ طبیعی و درست است.

این کارشناس فوتبال با  اشاره به صحبت‌های سرمربی تیم ملی با یک رسانه خارجی عنوان کرد: اما وقتی مربی تیم فوتبال یک کشور کل نسل یک کشور را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید بازیکنان ایرانی هوش تاکتیکی ندارند بزرگترین استراتژی را علیه خودش به کار گرفته او با این صحبتش به فوتبال ایران و یک گروه پنج میلیون نفری که در ایران فوتبال بازی می‌کنند توهین کرده است. مهدی طارمی هم نسبت به این صحبت واکنش نشان داده و گفته بازیکنان ایرانی هوش دارند اما مشکل جایی دیگر است که در واقع منظورش اسکوچیچ بوده و گفته مشکل تویی؛ اما نباید مهدی طارمی نسبت به مصاحبه اسکوچیچ این واکنش را نشان می‌داد.

چراغپور: برخورد اسکوچیچ با طارمی درست بود/ فدراسیون باید به سرمربی تذکر می داد

وی تأکید کرد:‌وقتی اسکوچیچ چنین مصاحبه‌ای انجام داد به جای طارمی فدراسیون فوتبال باید سرمربی را احضار می‌کرد و با رفتار دیپلماتیک که در همه جای دنیا عرف است به او تذکر می‌داد و از سرمربی تیم ملی می‌خواست که حرفش را اصلاح کند و اسکوچیچ هم می‌گفت منظور او همه فوتبالیست های ایران نبوده بلکه منظور از نداشتن هوش تاکتیکی این بوده که وقتی با بازیکنان ایرانی الگویی را تمرین می کند آنها الگوی حرکتی نظم را به دقت اجرا نمی‌کنند که در این صورت حرف سرمربی تیم ملی درست بود.

وی تصریح کرد: اما اینکه اسکوچیچ بگوید بازیکنان فوتبال ایران هوش تاکتیکی ندارند حرف غلطی است و توهین به فوتبال  کشور محسوب می‌شود. بقیه هم انگار نه انگار حرفی زده شده و مثل سنگ حرف‌های  اسکوچیچ را گوش کردند و فدراسیون فوتبال واکنشی نشان نداد تا یک فوتبالیست نسبت به این حرف موضع‌گیری کند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به راهکار دیگر مدیران فدراسیون فوتبال گفت: اگر قدرت مدیران فدراسیون اینگونه نبود که با اسکوچیچ برخوردی دیپلماتیک داشته باشند حداقل می‌توانستند مهدی طارمی را صدا کنند و از مهاجم تیم ملی بخواهند مواضعش را نرم‌تر و با موضع‌گیری قابل هضم‌تر بیان کند طارمی هم در آن صورت می‌گفت منظور من از مشکل جایی دیگر است این است که کم تمرین می‌کنیم و در اردوها کمتر همدیگر را می‌بینیم. متاسفانه این  اتفاق هم رخ نداد که دلیلش نداشتن بزرگتر در تیم ملی وفوتبال ماست.

چراغپور تاکید کرد: وقتی بزرگتری در فوتبال نیست نتیجه این می شود که مهدی طارمی بزرگترین بازیکن ماه پرتغال را از تیم ملی فوتبال کشورمان کنار می‌گذاریم و نتیجه آن خواهد شد قهرمانان مستعدی مثل مهدی طارمی را به دلیل نداشتن مدیریت صحیح نابود می‌کنیم. مهدی طارمی بعد از علی دایی یکی از بهترین مهاجمان ما در فوتبال اروپا است. اما چرا هیچ بزرگتری در تیم ملی یا  فدراسیون حضور ندارد، چرا کمیته فنی یا مدیر فنی در تیم ملی نیست؟ تا قبل از اعلام فهرست تیم ملی فهرست سرمربی را بخواند و اعلام نظر کند.

وی افزود: از نظر فنی، اقتصادی و  حتی سیاسی می‌توان در مورد فهرست تیم ملی نظر داد و به سرمربی تیم ملی گفت در این مقطع نمی‌توانی مهدی طارمی را دعوت نکنی مهدی طارمی که رهگذر در کنار فوتبال نیست که با دعوت نکردنش به تیم ملی عکس‌العملی دیده نشود. جالب است این سؤال را مطرح کنم اگر یک بازیکن دیگر هم از کادر فنی انتقاد کرد آیا او را هم بیرون می‌گذارید؟ آیا نفر سوم هم بعد از انتقاد از تیم ملی بیرون می‌گذارید؟ الان دیگر زمانی نیست که وقتی 14 بازیکن تیم ملی نامه‌ای را امضا کردند و گفتند نباید فلانی سرمربی باشد آن 14 نفر را کنار بگذاریم و از گوشه کشور بازیکن جدید به تیم ملی دعوت کنیم دیگر در آن مقطع تاریخی نیستیم. کنار گذاشتن مهدی طارمی چالشی بزرگی را برای تیم ملی در شرف صعود به جام جهانی ایجاد خواهد کرد این قضیه باید حل شود و هرچه سریع‌تر از طریق بزرگتر و یک نگاه مدیریتی این مسئله را حل کنیم.

وی تأکید کرد: تیم ملی نیازمند یک مدیر فنی است و یک بزرگتر می‌خواهد. یک نظام فوتبالی می‌خواهد که وقتی مدیر فنی اجازه انتشار لیست تیم ملی را نداد فیفا نتواند دخالت کند زیرا به فیفا می‌گوییم این فرد مدیر فنی و بزرگتر تیم ملی است و می‌تواند جلوی انتشار لیست تیم ملی را بگیرد اما اکنون فهرست تیم ملی منتشر شده و با یک مسئله چند وجهی مواجه شده‌ایم و نباید اجازه می‌دادیم کار به اینجا برسد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه بهترین حرکت برای فوتبال ملی و تیم ملی کشورمان این است که نگاه مدیران فدراسیون رو به آینده و پیشرفت باشد، اضافه کرد:  ما در دوره‌هایی که به جام جهانی رفته‌ایم در هر دور سه بازی در مرحله‌ای گروهی انجام دادیم و حذف شدیم. چه با کی‌روش و چه با مربیان دیگر فقط سه بازی در جام جهانی انجام داده‌ایم.

چراغپور خاطر نشان کرد: اندازه اسکوچیچ هم در فوتبال اندازه همان سه بازی است نه بیشتر. وقتی تیم ملی در بازی دوستانه به رم با 7 گل شکست خورد پای پلکان هواپیما سرمربی خارجی را کنار گذاشتیم و با جلال طالبی و ذوالفقارنسب به جام جهانی رفتیم و آمریکا را هم بردیم اما بازهم فقط 3 بازی در مرحله گروهی انجام دادیم اگر می‌خواهیم در جام جهانی به مرحله بعدی صعود کنیم باید به فکر افزایش ظرفیت‌های فوتبالی کشورمان باشیم ما به احتمال 85 تا 90 درصد به جام جهانی صعود می‌کنیم. اما بهتر است مثل ژاپنی‌ها به فکر صعود از مرحله گروهی باشیم و به مراحل بالاتر فکر کنیم و این کار نیاز به افزایش ظرفیت ملی فوتبال کشورمان دارد.مثلاً یک مربی خوب پرتغالی که جوان اما باتجربه باشد بیاوریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    32 11
    جناب کارشناس : شما قبلا مانند بقیه پرسپولیسی ها منتقد کیروش بودی و او را از ایران فراری دادید و در نتیجه معضلی به نام ویلموتس گریبان تیم ملی راگرفت و حالا هم نوبت اسکوچیچ شده تا او را هم فراری دهید و مربی مد نظر خودتان را به جایش قرار دهید. اظهارات اسکوچیچ کاملا به جا بوده و او میخواسته به تیم ملی ایران که بازیهای بسیار بدی را در مقابل سوریه و کره جنوبی در نیمه اول ارائه کرده تلنگری زده باشد. این حق مسلم سرمربی است که نظرش را در باره تیمی که تحت هدایت اوست و تاکتیک هایش را در زمین درست پیاده نمیکند یا از پیاده کردن ان عاجز است ابراز کند. شما اصلا چه رزومه قابل قبولی دارید که به همه ایراد میگیرید؟ شما تا به حال کدام تیم لیگ برتری را هدایت کردید و توانستید انرا به جائی برسانید؟ شما همیشه فقط یک مشت تئوری تحویل میدهید که مال خودتان هم نیست!
    • هانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      7 11
      عجب نون به نرخ روز خورای هستید شما . ما با کیروش جنگ داشتیم چون به حق بود پاش رو دم شیر بود تازه خیلی مواقع برانکو محل نمیداد و اون اقا .. . سیستم کیروشی پور مارو به جایی رسوند که دفاع مطلق حتی جلو افغانستان سر لوحه کارمون بود الان چرا با اینکه اسکوچیچ مربی خوبی هم نیست ولی نتایج بهتره لااقل بعد این همه سال عراق و رو بردیم دوبار این خودش یعنی پیشرفت !!!. میگی شما پرسپولیسی ها .. ؟ چرا رنگیش کردی ما جایی که منافع ملی باشه رنگ بندی نداریم شما هستید که زور جام نیاوردن همه چیزو میخواین .. . این ما بودیم که در اوایل کار پشتیبان اسکو بودیم چون شما داشتید میزدی طرف رو که چرا 20 تا پرسپولیسی تو تیمه و 1 دونه استقلالی خوب طبیعی هست تو اون زمان کم بازیکنایی رو انتخاب کنی که باهم هماهنگ تر هستن خوب کی بهتر و شایسته تر از تیم قهرمان یک امر طبیعیه شما نتظار داشتی از تیم کمک نایب قهرمان بیشتر بازیکن بگیره . در ثانی الانم همه داریم میگیم کار اسکوچیچ درست بوده بازیکن حق نداره حرف بزنه ولی ایا کاراسکوچیچ هم درست بود ؟ دلیل داره بیای از فهم تاکتیک ایران حرف بزنی ؟ بقول منصورخانتون که ازخودتونه یا خداد تو اصلا در حد تیم نبودی بعد میای .. تهش بدرد همون ملوان میخوردی یا استقلال نه تیم ملی ایران . اگه فهم تاکتییک ندارن چطوری الان صدر هستیم ؟ حتما تاتکتیک نداشتی و خود بخود رسیدیم صدر پس کار خودتم زیر سوال میبری که 100 البته با وجود این بازیکنا اگه محمود فکری یا علی منصور یا حتی فرهاد مجیدی هم سرمربی بود ما الان کره رو هم برده بودیم خیلی ناراحتی بسلامت جو گیر نباش . هنوزم میگیم طارمی بیخود کرد .. ما مثل شماها رنگی نگاه نمیکنیم با اینکه اسکوچیچ عامل مصدومیت کمال امیری و افت فاحش ترا شده که تیم رو به این روز انداخته ولی بازم منافع ملی رو رنگی نمیبینیم . پس یاد بگیر داری میگی چراغپور کنارش اسم تیم مارو نزار هر کسی نظری خلاف تو داره پرسپولیسیه ؟ همین گنده های تیمتون اسطورهاتون خط مقدم دشمنی با اسکوچیچ بودن بعد ما پرسپولیسی ها شدیم ضدش ؟ عجب
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      6 4
      انصافا اسکوچیچ حرف درستی زده بازیکنان ایرانی قدرت بدنی خوب دارند ولی تکنیک ندارندچراغپور باید بداند که می داند که بازیکنان ایران به بازی خشن و فوتبال بزن زیرش هر کجا رفت ولی طرف دروازه خودی نره ، عادت کرده اند بازیکنان هم به جای سیتیزه جویی ،باید انتقاد پذیر باشند و خودرا اصلاح کنند حالا ویلموتس خوب بود که با تمجیدهای بی مورد بعضی ها را خر کرد و اندازه هزینه چند طرح کلان ملی پول بیت المال را بدون هیچ نتیجه ای به جیب زد و رفت؟!!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 5
      در پاسخ به 11:33 : اول از همه بنده نه پرسپولیسی هستم و نه استقلالی . ثانیا : یکبار لطفا این متنی را که نوشتید بخوانید و ببینید چقدر غلط املائی و انشائی دارید. ٍثالثا : شما پرسپولیسی ها مگر نبودید که برای سید جلال سوپر من یقه جر میدادید و میگفتید حتما باید باشد. شما پرسپولیسی ها مگر نبودید که با دیگر بازیکنان در زمان مرحوم دهداری برایش طومار با امضای 14 نفر جمع کردید که او را کنار بگذارید ولی او شما ها را همگی کنار گذاشت و تیم جدیدی ساخت! شما پرسپولیسی ها مگر نبودید که ایویچ را برکنار کردید انهم با تبانی بازیکنانتان که 7 گل مفت تیم ملی در مقابل آ.اس.رم خورد و او بر کنار شد. مگر این جناب کارشناس ج.چ پرسپولیسی نیست ؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    11 34
    بازیکنی که از ملتش دفاع کرده الان شد مقصر
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 4
      نکنه از آلبانی داری پیام می دی تا بین ملت تفرقه بیندازی.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      10 2
      حرف مفت نزن از خودش دفاع کرده همه می دونن اسکوچیچ درست گفته
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 13
      طارمی میمونه، اسکوچیچ میره
    • ابراهیم کلباسی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 1
      واقعا چه تفکر مسمومی....میگه نباید سرادر رو ناراحت کنیم بخاطر هفت دقیقه. خدابا تا امثال اینا هستن فوتبال ایران به جلی نمیرسه. طارمی به شدت کار اشتباهی کرده که جواب داده به طارمی چه ربطی داره که بخواد جواب مربی رابده. به تیم دعوتش کرده به جای اینکه قدر دن باشه تازه برعلیه مربی حرفم میزته. دقیقا مصداق کسیه که نمک میخوره و نمکدون میشکنه. اقای اسکوچیچ کاملا حرف درسای زدن و هیچ توهینی هم به یک ملت نکردن.بطور کلی بازیکانان ایرانی تاکتیک ندارن. خدارو شکر امثال چراغپور و علی دایی سرمربی نیستن والا باید شب قبل بازی بریم بازیکنارو از تو قهوه خونه جمع کنیم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    10 2
    جناب کارشناس، بازیکن در هر سطحی اجازه سرکشی مقابل مربی را ندارد مگرنه میشود دوران ویلموتس! ایمی هم که بخاطر یک بازیکن قرار است ببازد، ببازد بهتر است
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    6 1
    اگر هم حرف اسکوچیچ اشتباه بوده باید توسط کارشناسان فوتبال کشور و پیشکسوتان جواب داده میشد نه طارمی! بازیکن تیم ملی!
  • رشاش FI ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    9 2
    مربی ایرانی یعنی حسادت.مربی تیم ملی دروغ نگفته بازیکنان ایرانی به پای اروپایها تاکتیک ندارند! بلد نیستند چهار پاسکاری کنند بدونه اشتباه. به گفته همه کارشناسان بزرگ فوتبال پرتغال طارمی به دروغ پنالتی میگیرد یعنی ناجوانمردانه بازی میکند با کلک و حیله. فقط یک خصوصیت خوب دارد به گفته کارشناسان پرتغالی این است که بلد است خوب بازی کند بدونه توپ یعنی خوب جایگری میکند توپ میافتد زیر پایش جلو دروازه و توپ را هول میدهد تو دروازه که شانس هم میتواند باشد. ده شوت میزند یکش تو چهار چوب دروازه نیست.واقعیت را باید قبول کرد غرور کاذب اشتباه است جلو رشد را میگیرد.
    • Farhad US ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 8
      جناب رشاش ، اکثر روزنامهای دنیا که درباره فوتبال تیتر میزنند بیشتر وقتها از طارمی و خلاقیت هایش نیز صحبت میکنند و با احترام درباره این بازیکن ایرانی مطلب مینویسند، نادان، بجای اینکه حسادت کنی برای سلامتیش دعا کن و بخاطر موفقیتهای این جوان مودب و وطنپرست با غرور و افتخار سخن بگوی،
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      6 1
      13:41 خیلی خنده داره معلومه کی هستی در خبر شماره 1296039تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ -خودت را با این نام Mohammad ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ معرفی و عین همین مطالب رو نوشتی و کاملا بی ادبانه الان خودت رو Farhad معرفی کردی و همون نظر رو اینجا کپی کردی؟ حالا کدومشون هستی؟ راستی دیگه خارج زندگی نمی کنی؟!!!! آخه دیروز فرمایش فرموده بودی که من خارج زندگی میکنم!!!! قابل توجه مشرق
    • چلارسی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      6 0
      18:04 ایول داری، عجب نکته بینی هستی، خوب مچ طرفو گرفتی و دستشو روکردی.
  • سوسان IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    5 1
    نقد تکنیکی یک تیم فوتبال شد توهین؟ من هم میگم برخی بازیکنها تو زمین راه میرند و به زیر توپ میزنند تو برخی بازیهای تیم ملی سه تا پاس سالم به مقصد نمیرسه یعنی من توهین کردم
  • SE ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 5
    کار اسکوچیچ درست نبوده چه از نظر ضربه به غرور ملی و چه از نظر فنی. حالا ما این ضعف هم داشته باشیم طبق حرف اسکوچیچ آیا باید آنرا در رسانه مطرح کرد؟ آیا نقطه ضعف تیم را باید به همه ی تیمهای حاضر در رقابت ها یادآوری کرد؟ من قبلا از اسکوچیچ دفاع میکردم اما این یکی را واقعا اشتباه کرد. اسکوچیچ چندین سال در ایران کار کرده است و میدانست که بقول خودش ایرانیان تاکتیک پذیر نیستند پس چرا چنین مسئولیتی را قبول کرد؟ بعد این حرف واقعا جای سوال است چون تیم های ملی ایران در زمانهای دور و نزدیک تاکتیک پذیری خود را نشان داده اند و این مسئله کاملا بستگی به مربی با هوش و فهیم دارد که بداند چگونه یک تیم را تاکتیک پذیر کند. ما در والیبال هم این را دیده ایم حتی در کشتی هم که یک ورزش انفرادی و غیرتی است در سالهای اخیر دیده ایم که چگونه یک مربی تاکتیک لازم را به بازیکن یا تیم با فهم درست از شرایط امکانات و مسائل روحی القا می‌کند. اسکوچیچ حرف مفتی زده است و نباید این حرف را می‌زد. لازم است او بسرعت کنار گذاشته شود و مربی جایگزین پیدا کنیم. دوستان دقت بفرمایند بنده طرف هیچکس نیستم و میدانم همه ملت ها ضعف ها و نکات مثبت در ورزش خودشان دارند ولی دیده ایم که تیم های ناشناس از کشورهای کوچک به جایگاه های بزرگی دست یافته اند و این جز با درک مربی فهیم و همه جانبه گر امکان نداشته است. شما نمی‌توانید مثل اسکوچیچ ملتی را زیر سوال ببرید چون خودتان ضعف دارید. مثال دیگرش در همین ایران خودمان نگاه مدیریتی متفاوت مثل بخش خودرو و بخش نظامی و پیشرفت های شگفت انگیز فنی صنعتی است. اینجا کسانی که در ایران خودرو و سایپا مدیریت میکنند و کار می‌کنند مانند مدیریت بخش نظامی همه ایرانی هستند ولی با دو خروجی کاملا متفاوت بنابراین مدیریت حرف اول را می‌زند و ربطی به نژاد ایرانی ندارد اقای اسکوچیچ!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 2
      شما همون mojtaba هستی؟!!!!!!!!!خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    7 2
    آقای چراغپور نظرت چیه برای انتخاب سر مربی تیم ملی با بازیکنانی مثل طارمی و سردار آزمون مشورت کرد؟!! هرکسی مثل طارمی یاعی شد باید از تیم ملی کنار گذاشته شود حتی اگر تیم به جام جهانی صعود نکند وگرنه دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 1
    کسی که دو تا فوتبال لیگ برتر رو ببینه میفهمه کل فوتبال ایران چ بازیکنا چ خیلی از مربیا از نظر تاکتیکی تعطیلن چون از اول روی مهارت فردی تاکید شده و تاکتیک ها نقش خیلی کمی داشتن.نمیدونم کی این جوگیری و رفتار از روی جو بین ما ایرانیا تموم میشه خدا میدونه.بخاطر دعوت نشدن یک بازیکن کل تیم رو با دست خودمون ب حاشیه میبریم تا نتیجه نگیره بعدشم بندازیم سر اسکوچیچ
  • ابوالفضل DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    6 2
    حرف اسکوویچ کاملا درست بود حقیقت رو گفت هر کسی هم ازش پشتیبانی نکنه خائن به ایران هست
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 13
    تیم ملی شده بچه بازی - سرمربی چرا بهترین بازیکن دعوت نمی کنه ؟؟ انشالله با باخت مقابل لبنان و سوریه خودش هم گم میشه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 10
    وقتی یک آشغال تازه به دوران رسیده بشود مربی تیم ملی همین میشود
  • امیر IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 8
    سلام به نظر من تیم ملی را بزرگان فوتبال ایران مثل دایی و خداداد و باقری و مهدوی کیا هدایت کنند نه یک کروات .
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 9
    خاک بر سر اسکوچیچ نادان
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 1
    اینکه نیمکت ایران در هنگام مسابقه منظم‌ و ساکت هستند نشانه نظم و فرماندهی واحد تیم است. اینکه در زمان مسابقه همه مربیان و کادر و ذخیره ها داد و فریاد کنند و هر کسی یه دستوری به هر بازیکنی و تیم بده، نشانه تنها نبودن مربی نیست. دلایل و استدلال های نویسنده در اوج دشمنی نوشته شده است. چون اگر همه در کنار زمین دادوفرباد می کردند همین آقای چراغ پور می گفت بی نظمی و هرج و مرج در کنار زمین وجود دارد. به تیم های اروپایی نگاه کنید که چه آرامشی در کادر آنها وجود دارد، چرا خود آقای چراغ پور فقط روی تاکتیک در تیم های ایرانی حساس هستند و شدیدا بحث می کنند؟ چون خودشان هم می دانند که ما در تاکتیک پذیری مشکل بیشتری نسبت به دیگر تیم ها داریم.
  • احمدرضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    4 0
    یادمان شما زمانی مربی تیم ملی بودی بهترین بازیکنان را در اختیار داشتی اما بهترین ها یک تیم نبودند و شما از میانه راه اخراج شدی آقای چراغپور
  • رامین IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 2
    خواهش میکنم واقع بین باشیم کاملا روشنه که نمی خوان این تیم به جام جهانی بره و همین الان هم برای این تیم از هیچ حاشیه درست کردن و باید قبول کنیم که هیچکدوم از بازیکن ها در حد طارمی نیستند این بازیکن الان بهترین بازیکن باشگاه پورتو و در این هفته بهترین بازیکن لیگ پرتغال شده و میتونید ارزش این بازیکن رو از ترانسفرمارکت ببینید وگرنه مربی تیم ملی ما در حد هیچکدوم ازمربی های حاضر در گروه مان هم نیست چه برسد به دنیا !!!!!!! دلیل امتیاز گرفتن این تیم فقط و فقط ... بازیکنان عالی هست که ما داریم ضمنا این همون مربی صنعت نفت هست که هیچ استراتژی نداشت و موفق نبود بتونه این تیم رو بیاره بالا، خدا وکیلی ما الان در تیم ملی چند تا مثل طارمی داریم که بتونه خوب بازی و گل بزنه مدیران بی لیاقت فدراسیون فوتبال اونقدر پرت هستن که هنوز نفهمیدن که تمام این یک جریانها داره سعی میکنه روند برد تیمی رو از کار بندازه ، اینقدر این تصمیم احمقانه بود که من ناخواسته یاد سریال مختار افتادم در جنگی که به کیان ایرانی گفته شد که در میدان جنگ از اسب پایین بیا و پیاده بجنگ و .... مردم خواهش میکنم مطالبه گر باشید و همین الان باید رئیس فدراسیون فوتبال پاسگو باشه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 5
    اسکویچ چرا تنبیه نشد راستی
  • امید IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 1
    اقای چراغپور بیخودی جو سازی نکن بازیکن تیم ملی فقط یه سربازه و حق دخالت در هیچ چیزی رو نداره وصرفا باید تابع سر مربی باشه حالا یا گمنام یا مشهور.این وظیفه رئیس فدراسیون است که در این مورد با سر مربی صحبت کند.طارمی هم باید حد خودشو بدونه و دجار غرور کاذب نشه
  • مرتضی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 2
    آخرش کونسینسائو مربی ایران میشه. بعد از صعود اسکوچیچ اخراج میشه. اینها نقشه ی طارمی هستش.
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    توهین چیه آقای محترم ؟؟؟ چند ساله که همه مربیان خارجی و داخلی میگن علارقم تکنیک بالا تیم ایران تاکتیک پذیر نیست . حتی زمانی که در آزادی عربستان رو دو بر صفر شکست دادیم کارشناسان گفتند ما نتیجه گرفتیم ولی عربستان بازی تاکتیکی و روانتری انجام داد . شما لطفا جو نده
  • آریا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    یک سوال ساده دارم که ماشاءالله مشرق تا دلت بخواد کارشناسان فوتبال داره ، اسکوچیچ میگه بازیکنان ایرانی شعور تاکتیکی ندارن و با خلاقیت فردی بازی میکنن ! خیلی خوب آقای اسکوچیچ ، شما که با خط زدن طارمی عملا نصف خلاقیت خط حمله تیم ملی را انداختی دور ، حالا این خلأ رو چطوری میخوای پر کنی ؟ با تاکتیک های که بازیکنان تیمت نمی فهمن ؟!!
  • نیما IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    جناب آریا اولا کلمه شعور رو بکار بردن اشتباهه . ثانیا این حرف همه مربیان بوده ثالثا علاوه بر خلاقیت ادب و احترام به بزرگتر و به هم نریختن تیم در این موقعیت حساس برای بازیکنان لازمه
  • قربانی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    صعود همراه با بازیکن سالاری رو نمی خوایم . آقای طارمی برو به همون پورتو برس به هدف خودت رسیدی
  • Rzh IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    چرا حتا یک نفر از این کارشناسان مدعی و مربیان پر مدعا لب به اعتراض نسبت به توهین اسکوچیچ به کل ایرانیان بخصوص به فوتبالیست ها نگشوده.درود به غیرت طارمی که این بی احترامی را تحمل نکرده وبه جای کارشناسان ورزشی جواب داد.
  • mojtaba SE ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    از اینکه آلبانی نشینها از برند مجتبی احساسی میشن ,تشکر میکنم.و مجبورم کامنت بدم که احساس دلتنگیشون رو لبیک گفته باشم..اسکوچیچ باید معذرت خواهی کنه.و مهدی از قصد جوابش رو داده و کوتاه هم نمیاد .مگر اینکه آقا کریم ازش بخواد که برگرده و غائله رو تمام کنه..امروزه بازیکنان ما خودشان دنیا دیده و دنیا گشته هستند و منظور حرف اسکوچیچ و بین کلمات رو میبینند و دیگه کسی نمیتونه به اینها و مردمشان توهین پاکتی کنه..اسکوچیچ خواسته به کرواتها بگه ,ما تو فرهنگمون منظمتریم و تاکتیک پذیرتر از ایرانیها هستیم و برای همین من(ما) رو خواستن که مربی تیم ملی آنها بشم ,و خودش رو بالا ببره و منت بزاره(بقول اروپائیها گران بفروشه)..اسکوچیچ یا معذرت میخواد یا باید بره .مگر اینکه آقا کریم نظر دیگه ای داشته باشه .که مهدی برگرده و اسکوچیچ هم زر زیادی دیگه نزنه .درضمن فوتبالیستهای ما سرباز میهن هستند اما نوکر صفت و ترسو نیستند و اسکوچیچ باید دعا کنه که فقط مهدی بخاطر احترام بهش جواب داد نه 5 تا از بچه هایتیم ملی همزمان مثل جهانبخش و سردار و بیراوند و انصاری فرد..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس