بزرگترین عملیات انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه به عراق

سانا اعلام کرد که کاروانی بزرگ شامل تجهیزات نظامی از سوی اشغالگران آمریکایی از سوریه وارد شمال عراق شده است.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه اقدامات غیرقانونی خود، تجهیزات نظامی و سلاح از سوریه به شمال عراق منتقل کردند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا به حوادث شب گذشته بغداد واکنش نشان داد

بر اساس این گزارش؛ نیروهای اشغالگر آمریکایی کاروانی متشکل ۲۷۰ کامیون از پایگاه غیرقانونی خود در فرودگاه نظامی خراب الجیر در حومه حس که به سمت شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی منتقل کردند. این یکی از بزرگترین عملیات انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک از سوی اشغالگران آمریکایی در سالهای اخیر محسوب می‌شود.

منابع محلی به خبرنگار سانا اعلام کردند که این کاروان بزرگ با اسکورت شبه نظامیان قسد نیمه شب و بامداد امروز از پایگاه نظامی در فرودگاه نظامی خراب الجیر و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق منتقل شدند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گزارش دادند: یک کاروان متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا متشکل از ۱۵۰ کامیون یخچال و ۱۲۰ کامیون مسطح حامل تانک‌ها، پایگاه اشغالگران در فرودگاه نظامی خراب الجیر را ترک کرد و از طریق گذرگاه عیرقانونی الولید در حومه حس که وارد عراق شد.

در ماه گذشته میلادی هم کاروانی از نفت دزدیده شده سوریه به شمال عراق منتقل شده بود. همچنین ستون نظامی متشکل از ۷۹ خودرو نظامی از فرودگاه خراب الجیر به عراق منتقل شده بود.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شمال و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد تحت کنترل (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند. همچنین آمریکایی‌ها در جنوب سوریه هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که یک پایگاه بزرگ به نام التنف ایجاد کرده‌اند که در آن تاکنون دهها هزار تروریست آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین پایگاه انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 0
    بنظرم اگر نیرو های آمریکایی وارد شمال عراق شوند،نیروهای ،مخالف ترکیه صد در صد با آنها درگیر می‌شوند.چون آمریکا به ترکیه سلاح فروخته،و احتمال غافل گیری نیروهای کرد،مخالف ترکیه زیاد است.
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    ریگ بسیار زیادی به کفششان است!التنف قطعا یک پایگاه ساده غیر قانونی نیست که این همه سلاح به اون انتقال میدن!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    در حال انتقال تروریست ها برای مشغول کردن حشدالشعبی و ایجاد یک شبهه کودتا به کمک الکاظمی در بغداد هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس