کد خبر 1296076
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
عواملی که باعث پنچری لاستیک می‌شود

روش‌ های جدید و جالب پنچرگیری لاستیک تیوبلس و تایر معمولی در سال ٢٠٢٠ که باعث افزایش طول‌عمر لاستیک می‌شود.

به گزارش مشرق، پنچر شدن لاستیک یک مشکل رایجی است که رانندگان در طول رانندگی خود حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند.

اگرچه پنچری لاستیک یک اتفاق معمول حین رانندگی است، اما می‌توان از بسیاری از آن‌ها با رانندگی و پارک کردن درست و دقیق جلوگیری کرد و بعد از اتفاق افتادن آن به راحتی و با خیال راحت با تجهیزات صحیح آن را تعمیر کرد.

بیشتر بخوانید

اگر ماشین در سفر خراب شد چه باید کرد؟

اغلب زمانی لاستیکی سوراخ‌ می شود که اشیاء تیز مانند میخ یا شیشه به داخل لاستیک نفوذ کرده و باعث خروج هوا می‌شوند. در این گزارش دلایل بیشتری برای پیدا کردن علت سوراخ‌ شدن لاستیک و نکاتی برای جلوگیری از این اتفاق گفته شده است.

آسیب میل سوپاپ: میل سوپاپ برآمدگی ریز لاستیک است که برای باد کردن لاستیک استفاده می‌شود. هنگامی که شل، گرفتگی، خوردگی یا آسیب دیده باشد، باعث نشت هوا می‌شود. هنگام بررسی لاستیک‌ها میل سوپاپ خودرو را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

لاستیک‌های فرسوده: لاستیک‌های خودرو را از نظر فرسودگی بررسی کنید، زیرا این امر آن‌ها را در معرض پنچری، کاهش تورم ناگهانی و عملکرد ضعیف ترمز قرار می‌دهد که می‌تواند منجر به تصادفات جدی شود.

نشتی مهره لاستیک: مهره لاستیک لبه لاستیک است که روی رینگ قرار می‌گیرد و در صورت نشتی در اطراف باعث می‌شود تا لاستیک صاف شود. اگر مشکوک به نشتی هستید، چرخ‌های خودرو را با آب صابون اسپری کنید. اگر حباب ظاهر شد، به یک تکنسین مراجعه کنید تا تأیید کند که آیا پنچر شده است یا خیر.

خرابکاری: ماشین خود را در مکانی امن پارک کنید، برخی خودخواسته اقدام به پنچر شدن لاستیک می کند و مشکلاتی را برای شما ایجاد می کنند.

جدا شدن لاستیک و رینگ: شایع‌ترین علت جدایی لاستیک از رینگ، برخورد لاستیک به حاشیه است. این عامل باعث کاهش آهسته هوا در طول زمان می‌شود که برای تعمیر نیاز به یک تکنسین با تجربه برای رفع مشکل است.

لاستیک‌ها بیش از حد باد شده اند: فشار اضافی تایر خطرناک است؛ در بدترین حالت می‌تواند باعث کاهش ناگهانی فشار باد شود و در بهترین حالت منجر به انعطاف‌ناپذیری لاستیک‌ها می شود که در صورت برخورد با چاله، آن‌ها را مستعد سوراخ شدن می‌کند.

خطرات جاده: در حین رانندگی مراقب باشید و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برخورد با چاله ها، جاده‌های بسیار ناهموار، و زباله‌ها (از جمله شیشه و میخ) انجام دهید، که همگی می‌توانند به محورها و چرخ‌های اتومبیل آسیب برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس