کد خبر 1296063
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵
خطرات فیسبوک چیست؟

محققان دریافتند که از هر هشت کاربر فیسبوک یک نفر دارای مشکلاتی مثل اعتیاد است. این پلتفرم اجتماعی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون کاربر دارد.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، گفته می شود که مشکلات مربوط به استفاده از این پلتفرم بر خواب، کار، فرزندپروری یا روابط کاربران تأثیر می گذارد.

الگوهای استفاده از نظر کاربران در فیس بوک بدتر از هر پلتفرم اصلی رسانه اجتماعی دیگری است.

بیشتر بخوانید

سیستم شناسایی چهره فیس بوک تعطیل می‌شود

تحقیقات چند جانبه دیگری که در رابطه با کاربران فیسبوک انجام شده نشان می ده ۱۲.۵ درصد از کاربران فیسبوک که معادل ۳۶۰ میلیون نفر هستند مشکلات روحی دارند.

تحقیقات در مورد اینکه چگونه استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است بر زندگی روزمره افراد تأثیر منفی بگذارد، چندین سال پیش با ایده کاهش هر گونه رفتار مضری که شرکت شناسایی کرده بود، آغاز شد.

محققان متوجه شدند که چگونه برخی از کاربران در مورد میزان زمانی که در فیس بوک می گذرانند، نظم و انضباط ندارند.

بر اساس این گزارش فعالیت هایی مانند خرید و استفاده از فیسبوک، زمانی که تکراری و بیش از حد باشد، ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد کند. این مشکلات شامل مواردی مانند از دست دادن بهره وری و ناتوانی در انجام وظایف در زندگی به دلیل مدت زمانی است که در فیس بوک سپری می شود.

سایر کاربران به دلیل حضور در این پلتفرم اجتماعی در اواخر شب، کمبود خواب را گزارش کردند.

از سویی در بخشی از این گزارش نوشته شده که بسیاری از والدین بیشتر بر روی فیسبوک تمرکز می کنند تا مراقبت از فرزندان خود.

محققان خاطرنشان کردند که فقط فیسبوک نیست که مشکل ساز می شود، بلکه بسیاری از برنامه های دیگر رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتس اپ که متعلق به شرکت متا هستند، چنین مشکلاتی را پدید می آورند. توییتر و اسنپ چت نیز در مورد کاربرانی که برای پاسخ دادن به پیام ها تحت فشار هستند و دائماً محتوای جدید را در تلفن های هوشمند خود بررسی می کنند، ذکر شده است.

از نظر روانشناسانه نیز فیسبوک پلتفرم جذابی توصیف شده که ساعت ها یک کاربر را پای خود نگه می دارد.

از فیسبوک خواسته شده بود تا با آلارم های مختلف به کاربران خود هشدار بدهد که چقدر زمان در این پلتفرم صرف کرده اند.

یکی دیگر از اقداماتی که پیشنهاد شد و بعداً معرفی شد، کاهش دفعات اعلان‌های کاربران و ایجاد ابزارهایی بود که مردم را به استراحت تشویق می‌کرد.

دنی لوور، سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت: «ما باید نقشی ایفا کنیم، به همین دلیل ابزارها و کنترل هایی برای کمک به مردم برای مدیریت زمان و نحوه استفاده از خدمات ساخته ایم».

وی افزود: «علاوه بر این ما یک تیم اختصاصی داریم که در سرتاسر پلتفرم‌هایمان کار می‌کنند تا این مسائل را بهتر درک کنند و اطمینان حاصل کنیم که مردم از برنامه‌های ما به روش‌هایی استفاده می‌کنند که برایشان معنادار است.»

تحقیقات گسترده دیگر نیز حاکی از آن است فیسبوک نقش زیادی در بی خوابی های شبانه میلیون ها کاربر خود دارد.

مسئله اعتیاد به فیسبوک در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

این پلتفرم اجتماعی به تازگی نام تجاری خود را به متا تغییر داده است.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس