کد خبر 1295584
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
معترضان سودانی مردم را به اعتصاب سراسری فراخواندند

معترضان به کودتای نظامی در سودان، با رد ابتکارات بین‌المللی برای بازگشت به توافق تقسیم قدرت با ارتش، خواستار اعتصابات سراسری دو روزه در سودان شدند.

به گزارش مشرق، جنبش مردمی معترضان سودان از جامعه بین‌المللی خواست تا فشار بر رهبران ارتش را افزایش دهد تا آنچه را که به عنوان تشدید تنش ناگوار توصیف می کنند، متوقف کند.

انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان که رهبری قیام علیه رژیم «عمر البشیر» را نیز بر عهده داشت، اواخر روز جمعه گفت که ابتکارات میانجی‌گری که به دنبال راه‌حل جدیدی بین رهبران نظامی و غیرنظامی است، بحران کشور را تشدید می‌کند.

این انجمن متعهد شد که به اعتراضات خود تا تشکیل یک دولت غیرنظامی کامل ادامه دهد تا روند انتقالی را که پس از سقوط رژیم بشیر آغاز شد، رهبری کند.

جامعه بین‌المللی در حال تسریع تلاش‌های میانجی‌گری برای یافتن راه حلی برای خروج از بحرانی است که تهدیدی برای بی‌ثباتی بیشتر شاخ آفریقا شده است.

همزمان با تحولات جاری در سودان تلاش های منطقه ای و بین المللی برای حل و فصل بحران این کشور ادامه دارد. این تلاش ها همزمان با کنار گذاشته شدن دولت از قدرت توسط ارتش در ۲۵ اکتبر گذشته آغاز شد.

پس از انتشار خبرهایی در ارتباط با تنش های شکل گرفته در روز پنجشنبه و بامداد جمعه و تقسیم قدرت میان دو ساختار نظامی و مدنی در سودان خبرهایی انتشار یافت که امید همگان به دستیابی به توافق را از بین برد.

هیات میانجی اعزام شده از سوی دولت سودان جنوبی صبح دیروز (جمعه) خارطوم را ترک کرد و تلاش های این هیات برای برقراری دیدار میان عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده با شکست مواجه شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس