۱۱ میلیون نیجریه‌ای به کمک‌های انسانی نیاز دارند

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه در سخنانی در ابوجا تأکید کرد که ۱۱ میلیون نفر در این کشور به دلیل انفجارهای تروریستی و ‌حملات باندهای مسلح به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ادوارد کالن» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه امروز شنبه در اجلاس امنیت ملی در ابوجا، پایتخت این کشور در یک نشست خبری اعلام کرد که ۱۱ میلیون شهروند نیجریه به دلیل انفجارهای تروریستی و حملات باندهای مسلح به کمک‌ های بشردوستانه نیاز دارند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه در ادامه با بیان اینکه ابوجا پس از افغانستان و عراق در رتبه سوم کشورهای قربانی تروریسم در جهان قرار دارد، اضافه کرد: نیجریه مشکلات امنیتی مختلفی در مناطق مختلف مواجه است و صدها هزار نفر به دلیل درگیری‌های مختلف و حملات بوکوحرام آسیب دیده‌اند.

«ادوارد کالن» تاکید کرد که۱۱ میلیون نفر در سراسر کشور به دلیل تروریسم و حملات باندهای مسلح به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گفته وی بیش از ۲۰ هزار نفر در اقدامات خشونت آمیز گسترده سازماندهی شده توسط گروهک تروریستی بوکوحرام کشته شده‌ و صدها هزار نفر به دلیل حملات تروریستی و درگیریها در این کشور مجبور به مهاجرت شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس