کد خبر 1295487
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
بیمه زنان خانه دار

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی جزئیات بیمه دختران و زنان خانه دار را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، بیمه و تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی یکی از مطالبات همیشگی جامعه بانوان بوده است. مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمه زنان خانه دار به سوالاتی پاسخ داد.

 بیمه زنان خانه دار از چه سالی آغاز شد؟

بیمه زنان خانه دار از آذر سال ۱۳۸۷ آغاز شد. در این تاریخ هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی این نوع بیمه را در ذیل بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تصویب کرد و مصوبه مربوطه به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد. این نوع بیمه براساس خوداظهاری است و متقاضی می‌تواند راساً درخواست انعقاد قرارداد دهد و با پرداخت حق بیمه مقرر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار شود.

یعنی سازمان تامین اجتماعی، پیشنهاد دهنده بیمه برای زنان محترم فاقد بیمه پردازی بوده است؟

ایجاد رفاه و عدالت از مهمترین اهداف سیاست‌های کلان کشور است. همچنین در جامعه اسلامی ما شأن و کرامت برای آحاد جامعه به ویژه زنان دیده شده است. از طرفی اصل ۲۹ قانون اساسی که مهمترین و بنیادی‌ترین استراتژی و راهبرد کشور در حوزه تامین اجتماعی است و بیانگر اهمیت آن در نزد ارکان کشور و آحاد مردم است بر تعمیم بیمه در جامعه تاکید کرده است. ماده یک قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی را برای همه اقشار به عنوان تکلیف قانونی عنوان کرده است. در مجموع در راستای تحقق این موضوع بیمه گروه‌های مختلف مورد دستور قرار گرفته است. یکی از این گروه‌ها زنان محترمی است که در کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی شاغل نیستند، اما متقاضی بیمه هستند. بدین منظور بیمه زنان و دختران شکل گرفت.

منظور شما از بانوان دقیقاً کدام گروه از زنان و دختران است؟

مراد و مقصود این نوع بیمه، تمامی زنان و دختران کشور است که در رده سنی بین ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام قرار دارند و بدون هرگونه سابقه حق بیمه قبلی می‌توانند از حمایت‌های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.

 اگر بخواهید با یک جمله این بیمه را تعریف کنید چه جمله‌ای می‌گویید؟

جایگاه تامین اجتماعی برای بیمه زنان خانه دار همانند جایگاه شاغلین در کشور است. بیمه شدگان اجباری با پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان بیمه می‌شوند، اما بیمه شدگان با ماهیت اختیاری از جمله متقاضیان بیمه زنان و دختران راساً مبادرت به بیمه پردازی می‌نمایند. تامین امنیت اقتصادی زنان به خصوص در دوران پیری و ازکارافتادگی از مزایای بیمه برای زنان است.

در توضیح ویژگی‌های این نوع بیمه انتخابی بودن نرخ حق بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه را عنوان می‌کنند این موضوع را برای خوانندگان ما توضیح می‌فرمایید.

سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه دار و دختران تعریف شده است که می‌تواند یکی از آن‌ها انتخاب شود. دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه می‌توانند متناسب با سن وسابقه دستمزد موردنظر را انتخاب کنند.

نرخ حق بیمه ۱۲ درصد داریم که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود. نرخ دیگر ۱۴ درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای آن تعریف شده است. کاملترین نوع خدمات در نرخ ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است. این نرخ‌ها سهم بیمه شده است. علاوه بر آن ۲ درصد سهم کمک دولت است که از بیمه شده مطالبه نمی‌شود و دولت پرداخت می‌کند.

در سال ۱۴۰۰ اگر متقاضی بخواهد این نوع بیمه درخواست کند مبلغ ریالی حق بیمه چقدر است؟

برای سال جاری اگر نرخ ۱۲ درصد انتخاب شود حدود ۳۱۸ هزار تومان باید پرداخت شود. در صورتی که ۱۴ درصد انتخاب شود ۳۷۲ هزار و با انتخاب ۱۸ درصد باید ۴۷۸ هزار تومان پرداخت کند.

درمان یکی از خدمات قابل ارائه به این گروه از بیمه شدگان است. اگر متقاضی تحت تکفل همسر یا پدر خود باشد از خدمات درمانی به تبع آن‌ها برخوردار باشد آیا مختار است درمان را انتخاب نکند؟

بله، در این صورت نیازی به پرداخت سرانه درمان نیست، اما برای متقاضیانی که تحت تکفل بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند پرداخت سرانه درمان را انتخاب کنند. بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران به ازاء هر نفر امسال سرانه درمان ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

برای برخی از متقاضیان این سئوال پیش می‌آید زمانی که تحت تکفل پدر یا همسر هستند و از خدمات درمانی برخودار هستند، آیا سابقه بازنشستگی برای آن‌ها محاسبه می‌شود؟

خیر، برخورداری از خدمات درمانی برای افراد تحت تکفل (تبعی) به منزله سابقه بیمه پردازی نیست، لذا به این گروه از افراد توصیه می‌شود که بیمه پردازی داشته باشند تا سوابق برای آن‌ها ایجاد شود و درآینده از بازنشستگی برخوردار شوند. این گروه می‌توانند از خدمات درمانی به واسطه بیمه شده اصلی (همسر یا پدر- حسب مورد) استفاده کنند و حق بیمه هم پرداخت کنند. به عبارتی پرداخت حق بیمه منافاتی با استفاده از خدمات درمانی به تبع بیمه شدگان اصلی ندارد.

متقاضیانی که از مستمری پدر استفاده می‌کنند آیا آن‌ها می‌توانند بیمه پردازی جداگانه‌ای داشته باشند؟

بله، این افراد می‌توانند ضمن دریافت مستمری به واسطه بازمانده واجد شرایط راساً اقدام به بیمه پردازی کنند تا در آینده بتوانند با احراز شرایط مقرر از مزایای مربوطه بهره‌مند شوند.

متقاضیانی که در سال‌های گذشته شاغل بودند و دارای سوابق حق بیمه هستند، اما در حال حاضر بیمه آن‌ها متوقف شده است، آیا می‌توانند درخواست این نوع بیمه دهند؟

بله، متقاضیانی که در سال‌های گذشته بیمه شده اجباری بودند و به هر دلیلی در حال حاضر اشتغال ندارند می‌توانند این نوع بیمه را انتخاب و نسبت به ادامه بیمه پردازی و تکمیل سابقه اقدام تا به بازنشستگی برسند.

 در حال حاضر چه تعداد زن در کشور تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستند؟

۳۶۸ هزار زن و دختر در کشور از این بیمه استفاده می‌کنند. تمام بانوان ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. در صورتی که بیش از ۵۰ سال سن داشته باشند، در صورت دارا بودن سوابق قبلی، معادل سال‌های بیمه پردازی به شرط سنی افزوده می‌شود. به عنوان مثال متقاضی که ۵۲ سال دارد اگر ۲ سال سابقه بیمه داشته باشد می‌تواند درخواست بیمه دهد.

متقاضیان گرامی برای بیمه شدن باید لزوماً به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنند یا می‌توانند غیرحضوری درخواست دهند؟

متقاضیان محترم نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی ندارند. کافی است به سامانه غیرحضوری این سازمان مراجعه کنند. در این سامانه شرایط متقاضی از نظر سن، سابقه حق بیمه بررسی و در نهایت قرارداد هم منعقد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وطن پرست DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    16 9
    پسرهای خانه دار و مجرد رو هم بیمه کنید. نکنه مردا ارزش کمتری از زنها دارن که بیمه نمی شن؟
    • ZOHA IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      10 8
      مسخره...مگه پسرخانه دارمیشه.... خانه داری ازقدیم شغل خواسته یانخواسته زنهاودخترهابوده... چراچرندمیگی؟؟؟
    • وطن پرطت DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      10 4
      پس پسرهایی که تو خونه نشستن و شغلی هم ندارن کلا محلی از اعراب ندارن؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      4 2
      بله بیمه میکنن پسرها رو. فقط باید برید ثبت نام کنید
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      4 0
      برای جوونها کار کارگری هست و ریخته اون جوانها هم الکی نشستند تو خونه کافیه یه سری به شهرکهای صنعتی بزنید
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      6 2
      من پسر سراغ دارم خونه نشسته بچه داری می کنه، زنش کارمنده و نان آور خانه
    • ناشناس IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      مردم بیمه پرداخت میکنند بعد از یه مدت میگن حقوق نداریم پرداخت پرداخت کنیم
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 1
      پسر گردن کلفت میتونه بره حتی کارگری و بنایی اگه درست میگه میخواد کار کنه، یه تکونی بخور،مگه بیل به کمرت خورده؟ گردن تو رو تبر قطع نمیکنه خودتو با دختر مقایسه میکنی،دختر میتونه بره سر ساختمون عملگی کنه؟هرچند دیدم از مرد ،مردتر دختری که کار سخت انجام میده نون حلال درمیاره،کاری که مرد باید انجام بده میتونی از جهاد سازندگی سوال کنی برات بگه..خجالت بکش..
    • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 1
      پسر چرا توی خونه بشینه ؟برو کارگری کن و بیمه کارگری که زیاد نیست پرداخت کن .والا شماها دوست دارین انگار مثل دخترا خانه دار بشین.خخخخ
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      اقای مسول کجا میری خدایی اگه نگران بحران جمعیتی این در راستای کم شدن ازدواجه نه ترغیب دخترها به زندگی
    • منم IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی برای شماست و دقیقا همین شرایط و مبالغ هست.
    • ناشناس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      هرکار دولت بکنه باز یکی پیدا میشه که ساز مخالف بزنه
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    10 2
    فعلابیمه مرگ هستیم دومترکفن ویک قبرمستطیلی نیم متردریکونیم مترالفاتحه
  • N IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    13 1
    تامین اجتماعی میخاد جیب ملتو خالی کنه ب هر روشی شده رایگان بیمه کنید چ خبره
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 0
      اینکه گفته زنان و دختران فاقد هر گونه بیمه !! از هجده تا ۵۰ سال یعنی چند سال باید بیمه پرداخت کنند تا بازنشسته شوند و اینکه معلوم نیست دولت های بعدی این طرح را حمایت کنند یا نه؟ اگر نکنند تامین اجتماعی مبلغ کلانی را از این طرح سود می کند ایا؟؟؟؟؟ آیا اینگونه است ؟؟
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      5 1
      دقیقا ما هر ماه پول میدیم هیچی عایدمان نمیشه حتی دوا و دکتر هم با هزینه ی آزاد حساب میکنیم درمانگاهها و بیمارستان های تامین اجتماعی معطلی زیاد دارد یا مثلا برای دندان محدودیت دارند
    • M IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      3 2
      سلام ببخشیدچه خبره که رایگان بیمه کنن همه جای نیا وایران ازحقوق کارمندی برای بیمه کم میکنن این بیمه فرصتی برای خانمهایی که کارمندنیستن
  • مهدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    2 0
    دراین مرحله چون هزینه های حقوق بازنشسته گان حدود۳۰یا۴۰درصدازدرآمدها بیشتر شده تامین اجتماعی دنبال بیمه شدگان جدید است تا هزینه درآمدش برای چند سالی بیرابیر بشود والآ دلش به حال هیچکس نسوخته است.....
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    5 0
    بدرد نخورترین بیمه ، تامین اجتماعی ست من بیمه ام ، پشیمانم ولی مجبوری تا چندسال دیگه باید حق بیمه پرداخت کنم
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    5 0
    هیج مزایایی ندارد حداقل سن بازنشستگی را کمتر کنید که ملت زودی پرداخت کنن که به بازنشستگی برسن وقتی سن بازنشستگی ۵۴ یا ۶۰ سال باشد هیچ انگیزه ایی برای پرداخت نیست
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    بیمه دوباره پول کم آورده. برای پرداخت بازنشستگان گلمون. نظر منه
  • خانم خونه دار IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    12 1
    آخه زن خونه دار که شغلی با درامد نداره از کجا بیاره قسط بیمه بده تو این شرایطی که خانواده ها تو مخارجشون مونده اند. تورو خدا ی کم منطقی باشید حداقل ب پاس زحماتشون رایگان بیمه کنید
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    7 0
    دختران مجرد بیکارهستند ازکجا پول بییمه بیاورند
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      هر سال افزایش حق بیمه دارند من ازکارافتادگی و ...را حذف کردم و فقط دفترچه دارم اینم اگر حق بیمه را زیاد کنن باید دفترچه هم حذف کنم و در آخر بگم نمیتونم پرداخت کنم برای خودتان
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      دقیقا.وقتی ادم بیکارازکجا ماهی شمابگو۱۰۰۰تومن درامدنداره چطوری ماهانه پول بدهدمن این تجربه کردم دیدم فایده نداره قطعش کردم درامدنداشتم
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 0
    بنده بیمه تامین اجتماعی هستم و کارمند دولت . با این پولی که هرماه از ما کم میشه بابت بیمه،مگه دولت و بیمه چه گلی به سرمون زده. ؟ همه هزینه های درمان و بسیاری از داروها ازادمحاسبه میشه. ویزیت دکترها که نگو؟ بیمارستانها و کلنیک اای دولتی هم از ارائه خدمات کامل به مردم طفره میرن. هدف دولت همیشه دست تو جیب مردم کردن بوده و بس. تو این چند دهه اخیر دولت هیچ کاردرستی برای ملت انجام نداده.
  • .. بیمه IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    جدیدا و از زمان کرونا دکترها آزمایش و دارو را اینترنتی ارسال میکنن یک وقت ها یی ارسال نمیشه یک وقتهایی آزمایشگاه و داروخانه ها به بیمه وصل نمیشن کار به فردا و روزهای بعد میکشد
  • علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 0
    سلام.آقایون وخانم های محترم اگه مثل من درآمد ماهیانه تون مثل من کمه. من بیمه روستاییان رو پیشنهاد میکنم .فکر کنم الان سالی ۱۲۰۰۰۰۰هزارتومان باید پرداخت کنید که برا هر ماه ۱۰۰ تومن میافته.بازنشستگی هم داره .حقوق باز نشستگیش یه ۳۰ درصدی کمتر از بیمه تامین اجتماعی.به نظر من این بهترین راهه برا افراد کم درآمد.من که خودم سالی یه بار واریز میکنم وراحت هستم.در ضمن همه میتونن تو شهر وروستا عضو بشن شهر رو روستا فرقی نداره.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام اگه دولت بفکر جوانان مرد بیکار باشه از این طرح بهتره چون صاحب زندگی و ازدواج شده وجلوی فساد گرفته میشه طرح بازنشستگی زودتر از موعد بهترین طرح واسه جوانان بیکار
  • سعید نوحی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    بسیار عالیست امید هست اطلاع آسانی در جامعه شود تا مردم استفاده کنند
  • سميه احمدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام خسته‌ نباشيد ببخشید من همسرم کارگرتامین اجتماعی هست بعد ۱۰سال سابقه بيمه داره ایامنم میتونم ازاین نوع بيمه زنان ايران بگیرم ممنونم
  • حسن IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    چرا بیمه کشاورزی دیگر آزاد حساب میشه و دولت از کشاورزان حمایت نمیکنه و بیمه آزاد ماهی 750هزار تومان پرداخت کنیم
  • لیل IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 0
    دقیقا این پول راهرماه یک خانم خانه دار ازکجابیاره؟
    • هیچکس IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      چی بگیم والله لابد از زیر سنگ باید پیدا کنیم بیاریم،یه عمر خانه داری کن،آخرم پول بده بیمه ات کنن..هیچکس قدر زحمتهایی که آدم خانه دار میکشه،نمیدونه،فکر میکنن یکی هست بپزه بشوره جمع کنه دریغ از یه دستت دردنکنه..یه روز فقط کارهای خانه رو انجام بدید..عده ای هم که خواهر برادر ازدواج کرده دارن،یه گندم خوردن اونا از بهشت رفتن بیرون انگار،دخترتنها مونده با بار مسئولیت پدر و مادر پیرش سال به سال یکی سراغ نمیگیره زنده ای.نفس میکشی،ممنون که حواست به پدر و مادر ما هست!!اگه پرستار هم میخواستین بگیرین یه دستمزدی باید میدادین..‌بعضی پدر مادرها هم که فکر میکنن،دختر توی خونه وظیفه اش کلفتیه،عروس و داماد و نوه ها میان یادشون میره صدجاشون درد میکرد!! گل از گلشون میشکفه!! ،بابا ما هم آدمیم،روحیه مون خراب شده،دلمون پوسید کنج خونه...یه لبخند به ما بزنید حداقل..خدایا انصافتو شکر،یعنی تو دنیای به این بزرگی یکی نیست حال دل ما براش مهم باشه...هیشکی ما رو نمیبینه،تو هم نمیبینی؟...گناه ما اینه که توی خونه موندیم...یعنی زن و دختر خانه دار انقدر ارزش نداره که رایگان بیمه بشه.‌‌.‌.
  • الهام نام آور IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    می خواهم بیمه شوم
  • منیره قهرمانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    با عرض سلامو ادب چرا من ده سالو ده ماه ده روز بیمه قالی بافی دارم ولی بیمه منو قت کردن با وجود این که من نیاز به دفترچه دارم من تو خونه فرش دارم به هر جا میرم اصلا جواب منو نمیدن نمیدو نم به کی پناه ببرم 5288
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 1
    بیچاره زنان خانه دار بفقط یارانشان دارن اون هم به بیمه بدن
  • زهره ابراهیم پور IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سهم دولت در کمک به پرداخت حق بیمه زنان خانه دار چقدر اس
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    بعد میگن چرا ازدواج نیست . همه شرایط به نفع دخترها است برای چی ازدواج کنند
  • سمیه ملک پور IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    خیلی عالیه
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    الهی هیچ وقت خجالت نکشی الهی نامیدنشی منم نامیدنکن بخدازندگی بادوتابچه دخترهفت ویازده ساله بدون سرپرست خیلی سخت بهزیستی وکمیته امداد هم سه ساله هیچکاری برام نکرده
  • صبا IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    سلام این طرح نواقص زیادی دارد. از جمله بالا بودن حق بیمه که موجب می شود کمتر خانم خانه داری توان پرداخت داشته باشد. به نظر من برای تشویق خانم ها به ماندن در خانه، باید حق بیمه به میزان زیادی تعدیل شود و دولت تسهیلات و مشوق های خاصی برای ماندن خانم ها در خانه در نظر بگیرید. مانند پرداخت حقوق خانه داری، حق اولاد، فرزندآوری و ....
  • مهرداد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام من مرد هستم و خانه دار و سه تا بچه بزرگ میکنم چرا مارو حمایت نمیکنن و بیمه نیستیم لطفا پیگیری کنید
  • جعفر IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ....فقط دو درصد دولت پرداخت میکند؟!!!!!!!
  • Mahoor IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    واقعا بیمه و ازدواج برای دختران دیگه تمسخر آمیزه
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    اگه راست میگین دختران وزنان رو بیمه میکنید دفترچه بیمه بدین ۱۵ یا ۲۰ سال باید پول بیمه بدیم تا اگه زنده بودیم بیمه بهمون حقوق بده .
  • یوسف IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است. همان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است که به صورت آزاد، هرکسی که زیر ۵۰ سال سن دارد میتواند با تنظیم قرارداد بیمه یاد شده بصورت شخصی حق بیمه خود را پرداخت کند و هیچ حمایت بیمه‌ای از لحاظ مبلغ از جانب دولت ندارد زنانی که در خانه اسباب استراحت مرد را فراهم میکنند و برای فردای جامعه فرزند تربیت میکنند و این کار سنگینی است هیچ درآمدی هم ندارند
  • فاطمه IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    عالی
  • محمود مقیمی یزد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام. همسرم مدتی حق بیمه اختیاری پرداخت می کرده اما بعلت بیماری سرطان فوت نموده تامین اجتماعی شعبه یک دارای پرونده هیچ کمکی ویاپرداختی ننموده است چی باید کرد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    زنان خانه دار که شوهرانشون اینقدر پول نمیدن که بخوان با این مبلِغ برای بازنشستگی پول واریز کنن حداقل مثل زنان کارگر ازشون واریزی بخوان تا بتوانندبرای خودشون بازنشستگی واریز کنن.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    آقا پسرهای مجرد رو هم بیمه کنید بیکاریم حداقل بیمه کنید
  • ناشناس IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    باسلام کسی که در فقر زندگی می‌کنند چگونه پول بیمه بیکاری واریز کند تو استان‌های محروم کشور بخصوص کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دهدشت وتوابع آن اول شغل درست کنید تا منبع در آمدی داشته باشد
  • رویا IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام چند سال پیش مدارک تحویل تامین اجتماعی دادم برا بیمه قالی بافی نشد که نشد بیمه نکردن تا سن الان 51 سال هست پس فکری بحال ما کنید که بیچاره شدیم ممنون
  • بانو IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    ‌سوال دیگری مطرح است بسیاری از زنان خانه دار مجرد یا بیوه بعد فوت پدر یا همسر حقوق مستمری ایشون رو دریافت میکنند ایا اگر این خانم خودش بیمه زنان خانه دار پرداخت کنه وبازنشست بشه دوتا حقوق میدن یا حقوق همسروپدرش قطع میشه؟؟؟
  • شما جیب مارا نزنید از سرخیرتون گذشتیم من چند سال پ IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    من چندسال پیش هرچی هستی در بساط داشتم دادهم برای بیمه تامین اجتماعی سر یک چیز الکی گیر دادن پولم کشیدن بالا و هیچی بهام ندادند پول دست اینا ندین که همشون کلاه بردارن۹۷۷۵
  • مریم IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    یک زن بی سر پرست از کجا بیاره این مبلغ بده
  • خانه دار IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    اونوقت اون زن ودختر خانه دار ۳۰۰،۴۰۰تومن از کجابیاره بیمه بریزه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ‌فرنگیس حسین زاده IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    پیشنهادخیلی خوبیه فقط مبلغ بالاست کسی ک مستاجره وصاحب سه تابچه چجدرمیتونه پس اندازی داشته باشه ک بتونه خودشوبیمه کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس