کد خبر 1295266
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

تصمیم سازمان اوپک پلاس برای افزایش ندادن عرضه نفت خام به بازار باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد.

به گزارش مشرق، اوپک پلاس روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد حتی اگر شرایط عرضه نفت همانند زمان همه گیری کرونا در جهان وخیم شود نیز فعلاً قصدی برای افزایش تولید و عرضه به بازارهای جهانی ندارد. همین موضوع بر بهای طلای سیاه در بازار انرژی تاثیر گذاشت. 

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۲ دلار و ۲۰ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۴۶ سنت افزایش، ۸۱ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

کشورهای عضو اوپک پلاس در آخرین نشست خود در روز پنجشنبه توافق کردند به برنامه خود برای تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از ماه دسامبر سال جاری میلادی پایبند باشند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که این روزها به شدت نگران افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است خواستار تولید بیشتر برای کاهش قیمتهاست.

تحلیلگران می‌گویند تصمیم اوپک پلاس برای ادامه برنامه خود و زیر بار نرفتن فشارهای بایدن موجب شده روند افزایشی قیمت نفت همچنان ادامه دار باشد. کاخ سفید در واکنش به این اقدام اوپک پلاس اعلام کرده تمامی ابزارهای لازم برای تضمین انرژی مقرون به صرفه و تامین نیاز بازار به نفت خام را در روزهای آینده به کار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس