کد خبر 1295158
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
چین: آمریکا بزرگترین تهدید هسته‌ای جهان است

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون مبنی بر تلاش چین برای تقویت زرادخانه هسته‌ای خود، تأکید کرد که آمریکا خود بزرگترین تهدید هسته‌ای جهان به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز جمعه در یک نشست خبری از آمریکا به عنوان بزرگترین تهدید هسته‌ای جهان یاد کرد.

این مقام چینی در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون که در آن تلاش شده بود تهدید به عنوان یک تهدید هسته‌ای بزرگ برای جهان طی یک دهه آینده جلوه داده شود، اظهار داشت: «ایالات متحده در سال‌های اخیر روند توسعه برنامه‌های نظامی خود در حوزه‌های هسته‌ای، هوافضا، سایبری و موشک‌های مافوق صوت را سرعت بخشیده است که ما طی بیانیه‌ای در وب‌سایت وزارت دفاع جمهوری خلق چین درباره آن صحبت کرده‌ایم.»

وی افزود: «نمایندگان این وزارتخانه [وزارت دفاع چین] همچنین به این نکته اشاره کرده‌اند که ایالات متحده اخیراً وارد یک توافق دفاعی-امنیتی با استرالیا و بریتانیا شده است که این توافق خطر اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را به‌شدت افزایش می‌دهد و ضربه‌ای جدی به ساختار بین‌المللی منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای می‌زند.»

سخنگوی وزارت دفاع چین خاطرنشان کرد: «ایالات متحده بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارد و هنوز در حال تقویت آن است. ایالات متحده همچنان بزرگترین منبع تهدیدات هسته‌ای در جهان محسوب می‌شود.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    آمریکا این کشور شیطان صفت بالاترین زرا دخانه هسته ای را دارا بوده و اولین کشور جنایت کاری است که در جنگ جهانی دوم از سلاح هسته ای در جنگ با کشور زاپن استفاده کرد وآن کشتار بی رحمانه و فاجعه انسانی را درطول تاریخ بشریت بوجود آورد و هنوز که هنوز است نسبت به تقویت سلاح هسته ای خود تلاش می کند و حتی با پشت گوش انداختن مقررات بین المللی با دیگر کشور ها همکاری تسلیحات هسته ای داشته و در توسعه و تجهیز کشورها در امر سلاح هسته ای نقش آفرین است متاسفانه در مواجهه با ایران عزیز و انرزی هسته ای صلح آمیز کشور مان برخورد چند گانه و خصومت ورزی شدید می نماید . و توطئه افکنی فراوان و تفرقه اندازی بی شماری می کند که البته با همه تلاش فزاینده و سنگ آندازی مستمر تاکنون ناکام باقی مانده است . اما آنچه که مورد نظربوده این است که برای رهائی از دیو دهشتناک و برخورد همه جانبه بین المللی با ام الفساد کشورآمریکا . کشور های مستقل و منصف بایستی با برنامه ریزی مدون و جامع مشترک بصورت متفق القول و متحدالشکل در عرصه جهانی وارد عمل شوند و بطور قاطع با اتخاذ تصمیم محکم این کشور کثیف را از هر گونه زیاده خواهی فرا قانونی جهانی باز دارند و مقابله بین المللی نمایند . هر چند ممکن است در ابتداء این موضع گیری و مبارزه مشکل و سخت باشد اما در دراز مدت قطعا مایه امید واری است ونتیجه بخش خواهد بود . انشاءالله به امید آنروز
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    یاغی تراز کشور ناقض مکرر مقررات بین مللی آمریکا . رزیم جلاد و جعلی اسرائیل است که در زمینه تسلیحات هسته ای پای بند به هیچ یک از اصول و قوانین بین المللی نیست . این رزیم کودکش و سربه فناء در آزانس بین المللی اگر چه حضور داشته و عضو بوده اما معاهده ان پی تی را امضاء ننموده و اصلا اجازه بازرسی زرادخانه هسته ای خود را به بازرسان بین المللی و آزانس نمی دهد و بطور مرموزانه و مخفیانه نسبت به توسعه و تقویت و اشاعه غیر قانونی سلاح اتمی تداوم می بخشد و در حال حاضر بیش از دویست کلاهک هسنه ای و سلاح اتمی آماده به عملیات دارد و آزانس انرزی هسته ای در قبال این تهدید بالقوه که هر لحظه امکان اقدام بالفعل را داراست سکوت مرگبار و خیانت اسفبار و خباثت دردناکی را مرتکب گردیده است و منفعل و مستاصل است . اما بسیار بسیار خنده دار و اسفناک و مصیبت عظماء است که ایران اسلامی با رعایت کلیه قوانین بین المللی و مقررات آزانس انرزی اتمی و قبول ان پی تی و سایر موارد مربوطه مورد شدید ترین بازرسی آزانس نامروت قرار می گیرد و در این راستا هزاران بهانه و صدها اتهام نامربوط و غیر منصفانه و ناعادلانه به ایران می زنند و علیرغم اینکه تاکنون به هیچ موارد غیر قانونی دست نیافته اند لیکن با شیطنت کشور های آمریکا و غربی همواره مورد بالاترین اتهامات واهی و بی اساس است و این امر نشان از رخنه عمدی و نفوذ آمریکا و غرب بوده که مدیرکل و عوامل آزانس تحت سیطره و زیر نفوذ خائنانه آمریکا و غرب است . ای کاش کشور های عضو آزانس این جرات را پیدا می کردند تا در قبال رزیم غاصب اسرائیل مردانه موضع مردانه و جانانه می گرفتند. واین رزیم نامرد را پایبند به موازین مقررات بین المللی وا می داشتند . انشاء الله امید است که شاهد چنین روزی در عرصه بین المللی باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس